رایزنی مدیران شهری با سفیر ایران در سنگاپور برای جذب سرمایه گذار در پروژه های شهری

۱۳۹۷/۰۴/۰۶ - ۱۲:۵۷:۰۷
کد خبر: ۷۲۲۹۱۸
رایزنی مدیران شهری با سفیر ایران در سنگاپور برای جذب سرمایه گذار در پروژه های شهری
سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگاپور گفت: سنگاپور علاقه مند به ارتباط و سرمایه گذاری در اصفهان است و اگر اصفهان طرح امکان سنجی کامل و جامعی داشته باشد، سرمایه گذاران سنگاپوری با اصفهان همکاری خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا - استان اصفهان، جواد انصاری در دیدار با شهردار اصفهان اظهار کرد: سنگاپور تغییرات بسیار خوبی داشته و امروز رقیب ژاپن و کشورهای توسعه یافته دنیا است.  

وی تصریح کرد: باید دید چطور کشوری که یک قطره نفت ندارد، دارای بزرگترین پالایشگاه دنیا است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگاپور با بیان این که فرودگاه سنگاپور امسال برای سومین سال متوالی در دنیا رتبه نخست را داشته است، اذعان داشت: کشاورزی در سنگاپور صفر درصد است و این در حالی است که حدود 85 درصد از سرزمین این کشور، از پوشش گیاهی تشکیل شده اما این کشور در کشورهای نزدیک مانند تایلند و استرالیا دامداری و کشت انجام می دهد. 

وی عنوان کرد: سنگاپور علاقه مند به ارتباط و سرمایه گذاری در اصفهان است و اگر اصفهان طرح امکان سنجی کامل و جامعی داشته باشد سرمایه گذاران سنگاپوری با اصفهان همکاری خواهند کرد.

وی ادامه داد: هر دو سال یک بار در سنگاپور همایش کلان شهرهای جهان، همایش محیط زیست پایدار و همایش آب، برگزار می شود که هر سه این موضوعات، از موضوعات بسیار مهم امروز جهان است و اصفهان در این رویدادها حضور فعالی داشته و باز هم باید از این فرصت برای یافتن راهکارها و همکاری ها استفاده کند.

وی اضافه کرد: در بسیاری از شهرهای جهان، قدرت و مسوولیت شهرداری ها از وزارت، بیشتر است و این باعث شده شهرداری ها به عنوان متولیان اصلی شناخته شوند و اگر بتوان این نگاه نسبت به شهرداری ها را وارد سیستم کرد، زمینه عملکرد بسیار خوبی فراهم خواهد شد. 

خواهر خواندگی می تواند بسیاری از گره ها را باز کند

شهردار اصفهان نیز در این دیدار با بیان این که نگاه ما در مورد دیپلماسی شهری متفاوت است، گفت: در حال حاضر اصفهان با 14 شهر دنیا خواهر خوانده است و از نظر ما این خواهر خواندگی ها می تواند بسیاری از گره ها را باز کند.

وی اذعان داشت: در جریان هفته فرهنگی اصفهان در پاریس، این دیپلماسی شهری به نوعی نشان داده شد. برای اولین بار شهری در فرانسه که ساکنان آن ارامنه هستند با محله جلفا در اصفهان، پیمان دوستی امضا کرد و همچنین زمینه برگزاری هفته فرهنگی پاریس در اصفهان، فراهم شد. 

شهردار اصفهان ادامه داد: در جریان حضور در اجلاس سالانه شبکه شهرهای خلاق جهان در لهستان نیز مذاکرات و زمینه سازی های خوبی انجام شد. 

وی خاطرنشان کرد: در لهستان با شهرداران شهرهای مختلف مذاکره داشته و شرایط را برای تعامل بخش خصوصی مهیا کردیم. همچنین به دنبال جلب و توسعه سرمایه گذاری های سرمایه گذاران کشور سنگاپور در اصفهان و استفاده از آنان در پروژه های شهری به ویژه پروژه سالن اجلاس اصفهان هستیم. 

گفتنی است در این دیدار شهردار اصفهان و رییس شورای اسلامی شهر، با سفیر ایران در سنگاپور پیرامون جذب سرمایه گذار در پروژه های شهری به ویژه سالن اجلاس سران، مذاکره و رایزنی کردند.

 

نظر شما