ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی جهت‌یابی بانوان:

طبیعت و جنگل به انسان اعتماد به نفس می‌دهد / تنها بانوی ایرانی بودم که مدال گرفتم

۱۳۹۷/۰۴/۰۷ - ۲۰:۰۷:۵۷
کد خبر: ۷۲۳۱۷۴
طبیعت و جنگل به انسان اعتماد به نفس می‌دهد / تنها بانوی ایرانی بودم که مدال گرفتم
ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی جهت‌یابی بانوان گفت: رشته جهت‌یابی به دلیل اینکه در طبیعت و جنگل انجام می‌شود اعتماد به نفس را بالا می‌برد، چیزی که نیاز نوجوانان و جوانان امروز ماست تا بتوانند بر مشکلات غلبه کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، بهار امسال مسابقات بین‌المللی جهت‌یابی، جام حیدر علی‌اف، در دو بخش آقایان و بانوان به میزبانی باکوی آذربایجان برگزار شد؛ رقابت‌ها به مدت سه روز در سه ماده مسافت کوتاه شهری، مسافت متوسط جنگل و مسافت بلند جنگل انجام گرفت.

17 کشور در قالب 23 تیم در این مسابقات حضور پیدا کردند که ایران نیز شرکت داشت؛ در بخش بانوان 7 ورزشکار جهت‌یاب ایرانی بودند که با حریفان به رقابت پرداختند؛ در نهایت هم صفیه سادات موسویان از استان اصفهان موفق شد با کسب مدال برنز بعد از روسیه و بلژیک، تنها بانوی ایرانی مدال‌آور در این رقابت‌ها باشد، البته این عنوان در رده سنی 35 تا 45 سال به دست آمد.

با او گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در زیر می‌خوانید:

صفیه سادات موسویان در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در اصفهان اظهار کرد: به طور کلی 5 سال است که بخش بانوان این رشته در ایران فعال شده، به طوری که اولین مسابقات برون‌مرزی که بانوان اعزام شدند دو سال پیش بود که در رقابت‌های آسیایی شرکت کردیم و تیم در رتبه هفتم قرار گرفت؛ البته در آن رقابت‌ها اعظم آرویی ملی‌پوش اصفهانی توانست در ماده مسافت کوتاه به مقام سوم برسد.

وی افزود: امسال برای دومین بار در مسابقات برون‌مرزی شرکت کردیم که سطح فوق‌العاده بالایی داشت چون رقابت‌ها بین‌المللی بود و کشورهای اروپایی هم حضور داشتند.

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی جهت‌یابی بانوان اضافه کرد: در بخش بانوان از استان اصفهان 3 بازیکن جهت‌یاب حضور پیدا کردند که تنها من موفق به کسب مدال شدم به این صورت که در ماده مسافت بلند جنگل (8000 متر) توانستم عنوان سومی را به دست بیاورم و در ماده مسافت متوسط جنگل چهارم شدم.

وی بیان داشت: از آنجایی که سر و کار این رشته با طبیعت و جنگل است به انسان انرژی می‌دهد، هیجان‌ دارد و اعتماد به نفس را بالا می‌برد، این می‌تواند برای نوجوانان و جوانان ما بسیار مفید باشد چون در اجتماع بهتر می‌توانند بر مشکلات غلبه کنند.

موسویان خاطرنشان کرد: طبیعت‌گرایی در وجود آدمی است به همین خاطر خیلی سریع با این رشته مأنوس می‌شود و چون جذاب است خیلی زود جذبش می‌شود؛ پس تشکیل کلاس‌های آموزشی و راه پیدا کردن به مسابقات استانی، کشوری و ملی می‌تواند برای فردی که علاقه‌مند به رشته جهت‌یابی است، یک انگیزه باشد تا فعالیت در این رشته را ادامه دهد.

وی در پایان اذعان داشت: با بالا رفتن سن، فرد در این رشته کنار گذاشته نمی‌شود چون محدودیت سنی در رشته جهت‌یابی مطرح نیست؛ به خصوص اینکه تا سن سالمندی اعزام‌های برون‌مرزی وجود دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز