مشاور فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

راه حل سازش اقلیمی، کار فرهنگی است

۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۱۰:۱۸:۲۴
کد خبر: ۷۲۶۳۱۶
راه حل سازش اقلیمی، کار فرهنگی است
شهرام صانعی گفت: آموزش و پرورش باید در اصلاح مصرف آب همت کند و در این جهت فرهنگ‌سازی نماید.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان؛ مشاور فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل آموزش وپرورش استان در برنامه هم اندیشی‌ در محل نمازخانه اداره کل در سخنانی با عنوان «سازش اقلیمی و ضرورت تغییر و اصلاح الگوهای مصرف» در خصوص بحران کم آبی هشدار داد و گفت: با اینکه منطقه ما قرن‌هاست در منطقه خشک و نیمه خشک اقلیمی دنیا طبقه‌بندی شده ولی متاسفانه ما حدود 3 برابر کشورهای پربارش دنیا آب مصرف می‌کنیم.

صانعی راه حل سازش اقلیمی را کار فرهنگی دانست و یادآور شد: با اینکه متوسط تثبیت عرصه‌های درختی و جنگلی حدود ده سال طول می‌کشد، طی چند سال اخیر بر اثر پدیده خشک سالی بیش از 7 میلیون اصله درخت را از دست داده‌ایم که جبران آن تقریبا غیرممکن است.

وی خاطرنشان کرد: اگر به طبیعت حمله کنیم، طبیعت به ما حمله خواهد کرد و وضعیت امروز ما محصول حمله‌ای است که طی سال‌های گذشته ما به طبیعت کرده ایم و در چرخه حیات طبیعی اخلال ایجاد کرده ایم.

صاعی افزود: با درست مصرف کردن آب هم می توانیم بیش از 50 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنیم و هم می توانیم بخش مهمی از آب مصرفی را برای سایر موجودات فعال در اکوسیستم به چرخه مصرف برگردانیم.

مشاور فرهنگی مدیرکل در پایان به چند روش عملیاتی برای صرفه‌جویی در مصرف آب اشاره کرد و از همکاران خواست آموزش و پرورش باید در اصلاح مصرف آب همت و در این جهت فرهنگ‌سازی کنند.

 

نظر شما