صفاری نطنزی:

سختی آب نطنز بالا است

۱۳۹۷/۰۴/۱۹ - ۱۵:۴۹:۱۹
کد خبر: ۷۲۷۳۹۵
سختی آب نطنز بالا است
نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل قطعی آب در شهرستان نطنز برطرف شده اما سختی آب نطنز بالاست که آن را غیر قابل شرب کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان ، مرتضی صفاری نطنزی در نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان در شهرستان نطنز با اشاره به معضل آب نطنز که از دهه گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: مشکلات آب شهرستان نطنز با وجود همکاری نهادهای استان اصفهان همچنان به قوت خود باقی است؛ مشکل قطعی آب در شهرستان نطنز برطرف شده اما سختی آب نطنز بالا است که آن را غیر قابل شرب کرده است.

وی افزود: در حوزه تأمین آب شهرستان نطنز نیز انتقال آب و حفر چاه‌ از جمله راهکارهای پیش رو بوده که در همین راستا از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خواستار تسریع روند حفر چاه را تسریع کنند.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل پکیج فاضلاب مسکن مهر شهرستان نطنز نیز تا حدودی حل شده اما هنوز نیازمند مساعدت‌هایی از طرف مراجع ذیربط است.

وی با بیان این که طرح هوشمندسازی چاه‌های کشاورزی شهرستان  نطنز عادلانه نیست، خاطرنشان کرد: در همسایگی نطنز، شهرستان آران و بیدگل بدون محدودیت و اردستان با محدودیت کمتر برداشت آب دارند که همین امر موجبات اعتراض کشاورزان نطنزی را فراهم کرده است.

صفاری نطنزی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در حفر چاه‌ها و قنوات شهرستان نطنز اذعان داشت: چاه‌های شهرستان نطنز هنوز با مشکلاتی مواجه است، قنواتی که خشک شده‌اند مجوز حفر چاه ندارند و به همین جهت مرتباً به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند؛ این مسائل نباید مشکلاتی را در زندگی روزمره مردم نطنز ایجاد کند چراکه این مشکلات روند مهاجرت از این شهرستان را افزایش خواهد داد.

وی با تأکید بر ضرورت احداث مجتمع فرهنگی در شهرستان نطنز تصریح کرد: پسندیده نیست شهرستان نطنز با این پیشینه درخشان تاریخی فاقد یک مجتمع فرهنگی باشد و با وجود دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احداث این مجتمع نیازمند تخصیص اعتبار اولیه از سوی این وزارتخانه و استانداری است.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در بحث قنوات حدود 400 رشته قنات در شهرستان نطنز وجود دارد که نیازمند بازسازی و احیاست و مشکلاتی از قبیل گرمازدگی و سرمازدگی خساراتی را وارد کرده که کمک و مساعدت ویژه در این زمینه را می‌طلبد.

وی در پایان اضافه کرد: شهرستان نطنز در حوزه بنیاد مسکن و طرح هادی روستاها هنوز با مشکلاتی روبروست؛ به دلیل وقوع چندین سیل شهرستان نطنز در سال جاری، در حوزه بحران باید هرچه سریع‌تر اعتبارات مصوب تخصیص و وعده‌های داده‌شده در این زمینه عملیاتی شود

 

نظر شما