عضو مجلس خبرگان رهبری:

نیروی انتظامی در ترویج عفاف و حجاب خوش درخشیده است/کارکردن در حوزه عفاف و حجاب ظریف، زمان بر و پرهزینه است

۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۱۰:۴۶:۵۵
کد خبر: ۷۲۸۲۴۰
نیروی انتظامی در ترویج عفاف و حجاب خوش درخشیده است/کارکردن در حوزه عفاف و حجاب ظریف، زمان بر و پرهزینه است
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جشنواره چادرهای آسمانی باعث رشد عقلی جامعه و تقویت فرهنگ دینی می شود، گفت: نیروی انتظامی درترویج عفاف و حجاب خوش درخشیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان ، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در نخستین جشنواره چادرهای آسمانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، اظهارداشت: از نیروی انتظامی که انصافاً در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خوش درخشیده است، تقدیر و تشکر می کنم.

وی افزود: برگزاری برنامه هایی نظیر جشنواره چادرهای آسمانی باعث رشد عقلی جامعه و تقویت فرهنگ دینی مردم می شود که باید از ناجا برای ورود به این مسئله به طور شایسته تقدیر کرد.

آیت الله مهدوی تصریح کرد: حجاب قبل از این که دستور الهی باشد یک دستور عقلی است چرا که عقل به انسان دستور پوشش می دهد و دین نیز آن را تائید می کند و باید گفت که حکم حجاب تأسیسی نیست بلکه تائیدی و ارشادی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بررسی های تاریخی نشان می دهد که مردان و زنان ایران در قبل از اسلام از پوشش مناسب و نجابت خاصی برخوردار بودند و همین ریشه تاریخی بود که باعث شد دشمن در زمان "رضاخان" سود چندانی نبرد و با مقاومت مردان و زنان در برابر قانون کشف حجاب مواجه شود.

وی گفت: امروزه دشمن که از زنان نجیب و عفیفه ما سیلی خورده به جنگ نرم علیه نظام ما وارد شده و با استفاده از فضای مجازی روی افکار دختران باقوت و شدت هرچه تمام تر کار می کند که هوشیاری بیشتر مردم و مسئولان را می طلبد.

این مقام مسئول، وظیفه مراکز علمی، حوزه های علمیه و دانشگاه ها در حوزه عفاف و حجاب را بسیار سنگین عنوان و بیان کرد: کارکردن در حوزه عفاف و حجاب ظریف، زمان بر و پرهزینه است و بایستی از روش های عقلی و منطقی جوانان را به این سمت هدایت کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد در جامعه فساد ایجاد کند و آرامش مردم را برهم بزند باید جلوی آن گرفته شود.

آیت الله مهدوی به اجرای جشن های شبانه  همراه با موسیقی در پارک های اصفهان اشاره کرد و گفت: بایستی این گونه برنامه ها به تائید مرجع تقلید، نماینده ولی فقیه، دادستان، اداره ارشاد و نیروی انتظامی برسد زیرا برپایی این گونه برنامه ها باعث اختلاط زن و مرد و انجام حرکات ناشایست می شود.

وی تصریح کرد: با شادی مردم مخالف نیستیم بلکه با برهم زدن آرامش مردم و ترویج فساد در جامعه مخالفیم و معتقدیم این گونه کارها به حوزه حجاب و عفاف ضربه می زند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به نقش صدا و سیما در معرفی جلوه های برتر حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: بانومجتهده امین ، بانوی فقیهه همایونی، خواهر شهید دکتر بهشتی، همسران شهدا و دختران محجبه و عفیفه که رتبه های برتر علمی در جهان را کسب کردند، افتخار مردم اصفهان و کشور هستند و صدا و سیما باید این افراد را برای الگو سازی به جوانان معرفی کند.

آیت الله مهدوی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای نیروی انتظامی، گفت: توصیه همه این شهیدان به زنان حفظ حجاب است و باید همه با تمام توان از آن حفظ و حراست کنیم.

 

نظر شما