استاندار اصفهان:

احترام به استقلال اقتصادی باید از مدارس آغاز شود

۱۳۹۷/۰۴/۲۳ - ۱۳:۵۶:۵۷
کد خبر: ۷۲۸۹۲۲
احترام به استقلال اقتصادی باید از مدارس آغاز شود
استاندار اصفهان گفت: باید روی استقلال اقتصادی بیش از پیش کار کرد و این موضوع باید از مدارس و توسط معلمان آغاز شود تا دانش‌آموزان بدانند در آینده چگونه با یک کارآفرین و سرمایه‌گذار برخورد کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، محسن مهرعلیزاده در گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی و مسئولین آموزش و پرورش عشایر سراسر کشور که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: روحیه کمال‌ و تعالی‌جویی استان اصفهان در ابعاد مختلف آموزش و پرورش بارز است.

وی با بیان اینکه این ویژگی هرچند در وجود همه انسان‌ها است اما این موضوع در استان اصفهان بیشتر از سایر استان‌ها پرداخته شده و فرصتی است که باید غنیمت شمرده شود، افزود: روحیه فراگیری و رشد در وجود همه قومیت های مختلف ایران پر رنگ است و در اصفهان توجه به علم آموزی یکی از ویژگی های منحصر به فرد مردم بشمار می رود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه باید دانش آموزان در کنار پایبندی به آموزه های دینی و ملی، روحیه خودباوری و خود اتکایی را در خود تقویت کنند، تصریح کرد: گاهی در انتقال مفاهیم تربیتی و آموزشی و اجتماعی، در سطح صورت کلان صحبت می‌شود و این کلی‌گویی چیزی به دانش‌آموزان اضافه نمی‌کند و در کنار مسائل مختلفی چون پایبندی به اخلاق اسلامی، اخلاق اجتماعی و بازیابی هویت ایرانی و اسلامی، به مسائل معمولی پرداختن توحید، اقتصاد، اجر نهادن به تلاش و کوشش برای تولید کمتر توجه شده است.

مهر علیزاده در ادامه با بیان اینکه به شرایط سیاسی کشور ادامه داد: تهدیدات دشمن همواره از اول انقلاب وجود داشته است اما کاری از پیش نبرده اند و هر بار با شکست روبرو شده است.

وی با بیان این‌که روسای جمهور قبلی آمریکا نیز نتوانستند اقدام شدیدی علیه ایران انجام دهند، خاطر نشان کرد: نسل برخاسته از انقلاب تمام ترفندهای ۴۰ سال گذشته دشمن را یاد گرفته است و کسی بی‌عقل‌تر از قبلی‌ها اعلام کرده است که می‌خواهد چه کند اما نمی‌تواند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه وظیفه این است که بر روی استقلال اقتصادی بیش از پیش کار کنیم، اظهار کرد: این موضوع باید از مدارس و توسط معلمان آغاز شود تا دانش‌آموزان بدانند در آینده چگونه با یک کارآفرین و سرمایه‌گذار برخورد کنند.

مهرعلیزاده افزود: معلمان باید تلاش کنند تا در کنار مفاهیم علمی واجتماعی که به دانش آموزان آموزش می دهند، احترام به استقلال اقتصادی کشور نیز آموزش داده شود واین مسئله ای ارزشمند است که باید به آن پرداخته شود.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که شیرهای نفت را بسته شود، استقلال اقتصادی کشور و قابلیت‌های واقعی مردم مشخص می‌شود و به توانمندی‌های خود دست می یابند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز