معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت استان اصفهان:

۴۰ درصد مردم استان، پرونده الکترونیک سلامت دارند

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۱۱:۳۸:۵۱
کد خبر: ۷۲۹۲۵۱
۴۰ درصد مردم استان، پرونده الکترونیک سلامت دارند
معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: حدود ۴۰ درصد مردم استان، دارای پرونده الکترونیک سلامت فعال هستند و از خدمات طرح پزشک خانواده استفاده می کنند‌.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان ، کمال حیدری اظهار کرد : تاکنون بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مردم استان اصفهان در طرح پزشک خانواده ثبت نام کرده اند اما از بین آنها فقط حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دارای پرونده الکترونیک سلامت فعال هستند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده از حدود ۱۲ سال گذشته در استان اصفهان آغاز شده است، بیان کرد: این طرح ابتدا در روستاها اجرا شد و در زمان حاضر همه روستاهای استان زیر پوشش آن قرار دارند.

معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه شهرهای بزرگ و کلانشهر اصفهان در مراحل بعدی زیر پوشش طرح پزشک خانواده قرار گرفتند، گفت: هنوز بسیاری از مردم کلانشهر اصفهان دارای پرونده الکترونیک سلامت نیستند.

حیدری خاطرنشان کرد: طرح پزشک خانواده در شهرهای ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر و ۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفری استان اصفهان به طور کامل عملیاتی شده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح پزشک خانواده و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت، نقش مؤثری در پیشگیری از بیماری ها و تهیه اطلاعات و آمار دقیق از افراد سالم، افراد مستعد بیماری و بیماران در استان دارد، ادامه داد: ما آمادگی و ظرفیت لازم جهت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای همه مردم را داریم و از آنها می خواهیم تا با مراجعه به مراکز بهداشتی نسبت به این موضوع اقدام کنند.

شایان ذکر است، در طرح پزشک خانواده، خدماتی مانند مبارزه با بیماری های واگیر و غیر واگیر و بهداشت محیط در قالب بسته سلامت به مردم ارائه می شود و برای همه مراجعان و جمعیت تحت پوشش، پرونده الکترونیک سلامت تشکیل می شود. همچنین پنج خدمت سلامتی در طرح پزشک خانواده شامل خودمراقبتی، سلامت عمومی، خدمات اولیه سلامت فردی، خدمات درمانی و خدمات ویژه بر اساس مشکلات سلامت هر منطقه به مردم ارائه می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز