در هفته اول لیگ برتر فوتبال؛

دوئل کمک‌های کی‌روش در شمال کشور

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۱۵:۲۰:۱۶
کد خبر: ۷۳۳۴۵۲
دوئل کمک‌های کی‌روش در شمال کشور
در هفته نخست لیگ برتر فوتبال، تیم ذوب‌آهن اصفهان مهمان نساجی مازندران خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، پس از تمام شدن تماشای بازی‌های جام جهانی، پنج‌شنبه 4 مرداد ماه به طور رسمی لیگ هجدهم فوتبال کشور در 4 شهر مختلف آغاز می‌شود.

لیگ امسال در حالی شروع می‌شود که به گفته  مسؤولان لیگ هنوز نیمی از تیم‌ها قراردادهای خود را ثبت نکرده‌ و این امر را به  دقایق آخر واگذار کردند. ولی آنچه در افق لیگ هجدهم می‌توان متصور شد بازی‌های جذاب و حساسیت بالای  آن نسبت به ادوار گذشته خصوصا لیگ هفدهم است که تماشاچی در پی دیدن چنین بازی‌هایی است.

از طرفی  بازار داغ خرید و فروش بازیکنان و مربیان  در فصل نقل و انتقالات گواه این بود که تیم‌ها در پی محکم‌تر کردن شاکله تیمی خود هستند و تمرینات و بازی‌های تدارکاتی آن‌ها نشان از آمادگی بسیار بالای تیم‌ها در شروع این رقابت‌ها  دارد.

حالا باید منتظر بود که روز پنج‌شنبه سوت آغاز این رقابت‌ها زده و  بازی‌های دیدنی از سوی تیم‌ها در چهار شهر مشهد، مازندران ، تهران و اهواز ارائه شود.

ذوب‌آهن با نمازی  پا به لیگ می‌گذارد

ذوب‌آهن اصفهان به‌عنوان تیم مدعی،  در پی  ادامه روند موفقیت‌هایش  و کسب  جایگاهی برتر از نایب‌قهرمانی  پا به لیگ می‌گذارد و اولین بازی خود را مقابل نساجی به‌عنوان تیم تازه‌ وارد  لیگ در مازندران انجام می‌دهد.

این در حالی است که  ذوب‌آهن  این جایگاه را با تفکرات مربی خود به دست آورد ولی مدیران ارشد باشگاه نتوانستد قلعه‌نویی  را راضی به ماندن در این تیم کنند. انتصاب امید نمازی زاده به‌ عنوان سرمربی در کنار اضافه شدن رجب‌زاده به کادر فنی این تیم در نخستین تجربه مربی‌گری‌اش، نشان می‌دهد که  باید منتظر ذوب‌آهنی متفاوت‌تر از گذشته بود.

از نکات قابل‌توجه در تغییرات تیم ذوب‌آهن  می‌توان گفت که این تیم شاکله اصلی خود را حفظ  کرده ‌طوری‌که  در فاز دفاعی تغییر چندانی نسبت به گذشته نداشته و در این پست تنها خالد شفیعی را از دست ‌داده است.

بختیار رحمانی، خالد شفیعی و محمد ستاری از ذوب‌آهن از تیم ذوب آهن جدا شدند و  محسن مسلمان، مسعود حسن‌زاده، مسعود ابراهیم‌زاده و هادی محمدی توسط نمازی‌زاده به تیم اضافه شدند.

در فاز هجومی ذوب‌آهن کی روش استنلی را از دست ‌داده است، اما  جذب مسعود حسن‌زاده مهاجم تازه‌ وارد این تیم در کنار مرتضی تبریزی به‌عنوان برترین گل زن تیم ذوب‌آهن می‌تواند یک خط حمله بسیار تهاجمی را برای این تیم داشته باشد.

نساجی به دنبال پیروزی در اولین بازی رسمی خود در لیگ است

نساجی مازندران در حالی به میزبانی ذوب‌آهن اصفهان می‌رود که این تیم به‌تازگی وارد لیگ شده و سکان‌دار این تیم  جواد نکونام است. نکونام برای شروع هر چه ‌بهتر در لیگ و و کسب پیروزی‌ تغییرات چشمگیری در لیست بازیکنان تیم اش داده و حالا امیدوار است با همراهی بازیکنانی همچون حامد لک، محمدصادق بارانی، حامد شیری و محمد آبشک بتواند جا محبوب مازندارانی‌ها شود.

برنامه سایر بازی‌های هفته نخست لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه 4 مردادماه:
نساجی مازندران - ذوب آهن
پدیده - پرسپولیس
سایپا - سپیدرود
فولاد - پارس جنوبی

جمعه 5 مردادماه:
سپاهان - صنعت نفت آبادان
گسترش فولاد - استقلال خوزستان
نفت مسجدسلیمان - تراکتورسازی
استقلال تهران – پیکان

 

 گزارش از فرزاد دادخواه

 

نظر شما