در هفته دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال؛

دیدار انتقامی ذوب آهن و استقلال

۱۳۹۷/۰۵/۰۹ - ۱۳:۵۰:۰۴
کد خبر: ۷۳۵۵۵۸
دیدار انتقامی ذوب آهن و استقلال
در هفته دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال و در یکی از مهم ترین و حساس ترین دیدارها، ذوب آهن اصفهان در ورزشگاه فولاد شهر به مصاف استقلال تهران می‌رود. دیداری که برای علاقه مندان فوتبال جذاب، پر حاشیه و انتقامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، در هفته دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال و در یکی از مهم ترین و حساس ترین دیدارها، ذوب آهن اصفهان در ورزشگاه فولاد شهر به مصاف استقلال تهران می‌رود. دیداری که  برای علاقه مندان فوتبال جذاب، پر حاشیه و انتقامی است.

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در بازی اول خود توانست با پیروزی مقابل نساجی، طلسم را بشکند و موفق به اولین برد در افتتاحیه لیگ پس از چند سال شود. این پیروزی وقتی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم ذوبی ها در 7 دوره قبل 5 شکست  را در افتتاحیه لیگ برتر تجربه و تنها دو تساوی را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند. گفتنی است آخرین پیروزی این تیم در هفته اول به لیگ دهم مربوط می شود که آن‌ها با نتیجه 2 بر یک پیکان را شکست دادند.

ذوب آهن که پس از گذراندن تمرینات سنگین، تیمی منسجم و مدرن  به نظر می رسد این روزها در گیر جدایی مهاجم و آقای گلش است.

چندی است که مدیران دو باشگاه ذوب آهن و استقلال بر سرمرتضی تبریزی چانه زنی هایی می کنند. ولی آن چه  از خبرها به گوش می رسد مدیران استقلال برای خرید تبریزی جدی نیستند و رفتن این بازیکن به استقلال  اما و اگرهایی دارد ولی تبریزی امروز به همراه مدیر برنامه هایش در تهران با مسوولین باشگاه استقلال پای میز مذاکره نشسته است.

تبریزی در صورتی که استقلالی شدنش را امروز قطعیت بخشد، بعد از دیدار استقلال و ذوب آهن در هفته دوم رقابت های لیگ برتر با ذوب آهن خداحافظی کرده و رسما به جمع بازیکنان استقلال اضافه می شود.

 نمازی هم که حالا اولین برد خود با ذوبی ها را تجربه کرده به خبرنگاران گفته است علاوه بر خریدهایی که داشتیم در یکی دو پست نیازمند دو بازیکن جدید هستیم. نمازی  می داند که  پیروزی مقابل  استقلال در فولاد شهر می تواند انگیزه بسیاری به ذوب دهد تا در بقیه مسابقات بازیکنانش هدفدار تر بازی کنند و به پیروزی های دیگر برسند.

تیم استقلال هم در حالی به مصاف ذوب آهن می رود که چند روزی است که از ابتدای شروع لیگ حاشیه هایی از جدا شدن تیام، بازیکن این تیم و همچنین زمزمه های جدایی مجید حسینی از استقلال به گوش می رسد که به گفته مسوولان این باشگاه این جدایی با پرداخت رضایت نامه حسینی امکان پذیر خواهد بود.

تعداد پیروزی های دو تیم

آبی پوشان در مجموع سوابق رویارویی شان با ذوب آهن در ۴ تورنمنت مختلف ۴۳ دیدار داشتند که ۱۶ بار در این دیدارها موفق به شکست دادن حریف خود شده‌اند. ذوب آهن نیز ۱۲ بار موفق به شکست دادن استقلال شده و ۱۵ بار هم دیدارهای دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

مربیان مشترک

تنها دو مربی در مقاطع مختلف به صورت مشترک هدایت دو تیم را برعهده داشته‌اند. زنده یاد ناصر حجازی و امیر قلعه نویی افرادی بودند که سکان هدایت ذوب آهن و استقلال را به دست داشتند.

 بهترین نتایج

بهترین نتیجه‌ای که استقلال مقابل ذوب آهن به دست آورده به دیدار دو تیم در لیگ آزادگان برمی‌گردد. این بازی مربوط به فصل ۷۹ - ۷۸ لیگ آزادگان است که آبی پوشان موفق شدند با هدایت مرحوم منصور پورحیدری میزبان خود را با ۴ گل علی لطیفی، داریوش یزدانی، علیرضا اکبرپور و محمد نوازی با نتیجه ۴ بر یک شکست دهند. تک گل تیم میزبان در این بازی توسط داود مهابادی زده شد.

بهترین نتیجه ذوب آهن مقابل استقلال هم به پیروزی ۳ بر صفر این تیم در اسفند ماه ۸۳ در ورزشگاه آزادی تهران برمی‌گردد.

د/ 2

 

نظر شما