معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان:

نرخ بیکاری استان نسبت به سال گذشته کاهش ۳ درصدی داشته است

۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۱۵:۱۲:۰۲
کد خبر: ۷۳۷۱۰۵
نرخ بیکاری استان نسبت به سال گذشته کاهش ۳ درصدی داشته است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: نرخ بیکاری در استان اصفهان در بهار 96 ، 16.1 درصد و ۳ درصد بیش از متوسط بیکاری کل کشور بود و درحال حاضر نرخ بیکاری در استان به 13.3 درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، محمد علی شجاعی در جلسه  شورای اداری و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کاشان که با حضور نماینده مردم  کاشان در مجلس شورای اسلامی و مدیران مربوطه استانی و شهرستانی برگزار گردید، اظهار کرد: نهایت تلاش مدیران باید ارائه خدمات بهتر به مردم باشد و مدیران باید به نوعی عمل نمایند که مردم از عملکرد آنان راضی باشند و خود هم رضایت خاطر داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در ادامه ضمن انتقاد از عمکرد مدیران شهرستان کاشان در اجرای طرح اشتغال فراگیر روستایی، ادامه داد: مدیران باید تا جایی که امکان دارد مراحل مراجعه  متقاضیان و بورکراسی اداری را کاهش دهند.

شجاعی خواستار فعال شدن دهیاری ها، بخشداری ها و تعاونی های روستایی برای اجرای این طرح طی یک هفته ی آینده شد و افزود: باید اطلاع رسانی دقیق به جامعه مخاطبین انجام شود و تا هفته آینده 3 برابر طرح هایی که قبلا معرفی شده، طرح به بانک ها معرفی شود و بانک ها نیز طرح های در دست بررسی خود را به صفر برسانند.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان اصفهان در بهار 96 ، 16.1 درصد و سه درصد بیش از متوسط بیکاری کل کشور بود، افزود: درحال حاضر نرخ بیکاری در استان به 13.3 درصد رسیده است و 5 برابر متوسط کاهش نرخ بیکاری کشور، نرخ بیکاری در استان اصفهان کاهش یافته و باید استان را به جایگاه و شان واقعی آن برسانیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با اشاره به ظرفیت های بالای شهرستان کاشان، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های صنعتی و علمی در شهرستان، باید نرخ بیکاری در کاشان نیز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان بیکار در کاشان رضایت بخش نبوده است، افزود: شهرستان کاشان ظرفیت بالایی را در بخش صنعت و واحدهای دانشگاهی دارد و باید با توجه به وجود فارغ التحصیلان بیکار و نیاز واحدهای صنعتی به نیروی تحصیل کرده هماهنگی لازم برای اتصال این دو بخش فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه مدیران باید حساسیت ویژه ای به این موضوعات داشته باشند، افزود: مدیران باید شریط کشور را درک کنند و نسبت به جذب تسهیلات برای کاهش نرخ بیکاری در کشور اهتمام ورزند و در صورتی که نخواهند و یا نتوانند خود را با این شرایط وفق دهند، جای خود را به مدیر دیگری بدهند.

شجاعی با اشاره به اجرای طرح ایجاد پنل های خورشیدی در ادارات و واحدهای مسکونی گفت: تخصیص فضا در ساختمان های اداری به سرمایه گذار و جذب سرمایه گذار در خصوص ایجاد نیروگاه خورشیدی و شناسایی خانوارهای جامعه ی هدف بمنظور نصب پنل های خورشیدی در منازل باید پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه طی 10 روز آینده باید گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه شود، افزود: در فاز اول هزار واحد مسکونی و خانواری که با مشکل معیشتی مواجه هستند باید شناسایی شده و نصب پنل های خورشیدی در این منازل صورت می گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان افزود: این طرح با همکاری سه جانبه شرکت برق، بانک ها و متقاضی اجرا خواهد شد و می تواند درآمد معیشتی پایدار را برای متقاضیان ایجاد کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز