فرمانده انتظامی استان اصفهان:

سو قصد به پزشکان تهران و اصفهان سریالی نیست

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۱۰:۴۱:۲۷
کد خبر: ۷۳۹۷۴۹
سو قصد به پزشکان تهران و اصفهان سریالی نیست
فرمانده انتظامی استان اصفهان پیرامون پرونده سو قصد به پزشک نجف آبادی گفت: سوقصد پزشکان اصفهان و تهران سریالی نیست و ارتباطی با هم ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای خبرنگار و اهالی رسانه اظهار کرد: اهمیت و جایگاه خبرنگار و شغل بسیار خطیر و حساس او می‌طلبد که مکرر از زحمات این قشر تاثیرگذار و زحمتکش تقدیر شود اما یک روز در یک سال به نام خبرنگار نامگذاری شده است.

وی افزود: وظیفه اصحاب رسانه وظیفه بسیار سنگینی است چند آن‌ها چشم بینا و زبان صادق و گوش شنوا و حلقه وصل و اتصال مردم و مسئولان هستند و رکن رکین کار خبرنگاران امانت‌‌داری است که ویژگی بسیار ممتاز و بارزی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: شما این رکن را با رویکرد رفاه در جامعه دنبال می‌کنید و ضمن پیگیری رسالت خود اما روح انسجام و برادری و آرامش در جامعه را هیچگاه فراموش نمی‌کنید و خبر را با حفظ صلابت و به موقع منعکس کند اما در پی آرامش هم باشد.

معصوم بیگی با بیان اینکه پاسخگو بودن رویکرد دائمی و همیگشی پلیس است، گفت: معتقدیم پلیس یا سازمانی که پاسخگوست به رشد و بلوغ و بالندگی رسیده است بنابراین این رویکرد اساسی نیرو انتظامی است و در استان اصفهان مجدانه دنبال می‌شود.

دارو و لوازم آرایشی در صدر لیست قاچاق کالا

وی تصریح کرد: در حوزه قاچاق کالا که یکی از اولویت‌های انتظامی است با تلاش‌های جدی پرونده‌های بالای 500 میلیون تومان بیش از 100 درصد و بالای 100 میلیون 22 درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه رویکرد انتظامی استان تمرکز بر قاچاق عمده است، افزود: باندهای متلاشی شده 9 درصد رشد و دستگیری قاچاقچیان بیش از 7 درصد رشد و پرونده‌های بالای 500 میلیون بیش از 2 برابر رشد داشته که نشان دهنده جهت‌گیری دقیق و رسیدن به هدف گذاری بوده که انجام شده است.

معصوم بیگی گفت: عمده‌ترین کالای وارد شده به استان دارو، لوازم آرایشی، پوشاک و پارچه بوده که کشفیات داروها عمدتاً داروی لاغری و نیروزا بوده و نسبت به 4 ماهه سال گذشته بالغ بر 300 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در حوزه مقابله با سرقت بیش از 5 هزار و 900 سارق در 4 ماهه سال جاری دستگیر شده و بالغ بر 61 باند سرقت هم شناسایی و برخورد شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: کشف 894 میلیارد ریال تخلف ارزی از یک شرکت تجاری که توسط پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی انتظامی استان شناسایی شد و با این ناامن کنندگان بازار ارز طی اقدامی تخصصی برخورد شد و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

معصوم بیگی تصریح کرد: کشف زمین خواری با ارزش 257 میلیارد ریال از دیگر اقدامات ویژه مبارزه با جرایم اقتصادی بوده که با تصرف 46 هزار و 787 متر اراضی ملی به ارزش بیش از 257 میلیارد ریال درصدد زمین خواری بودند که با هشیاری انتظامی استان ناکام ماند.

وی ادامه داد: حوزه مربوط به دستگیری باند سرقت، بالغ بر 50 میلیارد ریال سکه و طلا سرقت کرده بود که شناسایی و برخورد شد.

نصب تراشه ردیابی خودرو برای کاهش سرقت ماشین‌ها

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه برای مقابله با سرقت خودرو و عودت افزایش کشفیات سلسله اقداماتی انجام شده، گفت: درصد هستیم در خودروها ردیاب نصب شود و با شرکت‌های معتبری مذاکره شده که ردیاب تولید کنند و در اختیار مالکان خودرو قرار دهند تا درون خودرو در مکان‌های متفاوت نصب شود تا ارتباط خودرو با مالک دائماً برقرار باشد.

معصوم بیگی افزود: اگر به هر دلیلی سرقت صورت گیرد سرعت کشف به 100 درصد نزدیک می‌شود و اگر این مورد فرهنگ شود کشفیات افزایش می‌یابد، ساز و کار لازم را پلیس فراهم کرده و شرکت‌ها آمادگی دارند که این تراشه را با قیمت نازل در اختیار مالک قرار دهند تا در آینده شاهد حداقلی سرقت خودرو باشیم.

وی بیان کرد: سارق وقتی ببیند نمی‌تواند به هدف خود برسد منصرف خواهد شد و اینگونه امنیت و ایمنی خودرو افزایش می‌یابد و پیش بینی می‌کنیم از آبان ماه به صورت گسترده در سطح استان عملیاتی شود. پلیس با سامانه مرکزی در سطح کشور می‌تواند خودرو سرقتی را ردیابی کند و برای اولین بار در کشور در استان اصفهان به عنوان استان پایلوت عملیاتی می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: می‌توان سریال کلیه لوازم خانگی را در بانک اطلاعاتی ثبت کرد و این تراشه را درون وسایل نصب کرد اما چون فعلاً ارزش خودرو بیشتر است این طرح روی خودرو عملیاتی می‌شود و بعداً می‌توان در هرکجا این قطعه را نصب کرد.

معصوم بیگی با اشاره به 3 رویکرد اساسی پلیس راهور گفت: آموزش همگانی، فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ ترافیکی، افزایش دوربین‌های پایش و کنترل سرعت و برگزاری همایش بزرگ رانندگان، راکبان و عابران ترافیکی قانونمند در سطح فرا استانی ازجمله برنامه‌های ماست.

وی افزود: جانباختگان ناشی از تصادف موتور سیکلت با عابر پیاده از 57 درصد در ابتدای سال به 51 درصد رسیده و 6 درصد کاهش داشتیم و باید به 30 درصد برسد چراکه تا میانگین کشور 15 درصد فاصله داریم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: امسال اجازه جذب به نیرو انتظامی استان اصفهان داده شده و تنها 100 نفر در راهور جذب شدند و فرایند آن اعلام شده و در بخش برادران نیرو استخدام می‌شود همچنین برای بازنشستگی در نیرو انتظامی و نیروهای مسلح طرح «جایگزین پروری» داریم که نیرو بازنشسته بتواند 2 نفر نیروی جوان را تربیت و جای خود معرفی کند و بازنشستگی روال عادی خود را دارد.

پاکسازی 3200 کانون جرم در استان اصفهان

معصوم بیگی پیرامون اقدامات پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: با تغییر تاکتیک و استفاده از ابزارهای نوین و نو بالغ بر 14 هزار و 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر 4 ماهه نخست سال کشف شده که نسبت به مدت مشابه بیش از 43 درصد افزایش کشف داشته و رکوردی برای استان بوده است.

وی افزود: حدود 73 درصد مواد مخدر تریاک و 3 درصد دستگیر شدگان اتباع خارجی و 2.7 زنان هستند. تعداد دستگیر شدگان در حوزه مبارزه با مواد مخدر بالغ بر 8 هزار و 800 نفر و 55 باند بوده و عمدتاً در میانگین سنی 24 تا 40 سال هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در بخش مربوط به پاکسازی نقاط آلوده و کانون جرم، حدود 3 هزار و 200 طرح پاکسازی در سطح استان مربوط به مواد مخدر بوده و اقدامات لازم انجام شده است.

معصوم بیگی با اشاره به افزایش جرم در فضای مجازی گفت: نسبت به مدت مشابه 130 درصد افزایش جرم داریم و برداشت‌های اینترنتی در رتبه اول جرایم فضای مجازی قرار دارد البته اقدامات و برخوردهای دقیق و منسجمی در این بخش انجام شده است.

وی افزود: اخیراً با فروش اپلیکیشن ماهواره‌ای جیبی که در فضای مجازی تبلیغ می‌شد و مردم را به آن سمت هدایت و با شناسایی حساب‌های بانکی مردم از آن‌ها سرقت می‌شد؛ شهروندان باید مطلع باشند چنین برنامه‌ای وجود خارجی ندارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: شهروندان حتماً از درگاه‌های امن که علامت HTTPS دارند استفاده کنند، چطور در فضای واقعی پول را به فردی که نمی‌شناسیم ‌نمی‌دهیم اما مشخصات کارت اعتباری را با استفاده از سایت‌های ناامن در اختیار دیگران می‌گذاریم.

معصوم بیگی اظهار کرد: فضای مجازی بسیار گمنام‌تر از فضای حقیقی است و جرایم درون آن بسیار پیچیده و خطرناک انجام می‌شود، مردم باید خطرات فضای مجازی را درک و مراقبت کنند، 130 درصد افزایش جرم ناشی از عدم شناسایی خطرات مردم در این حوزه است.

پلیس 110 فضای مجازی راه اندازی می‌شود

وی بیان کرد: برای خرید اینترنتی درگاه‌های امن شناسایی شده‌اند و اگر مردم درگاه ناامنی دیدند به سایت پلیس فتا مراجعه و گزارش دهند، پلیس 110 فضای مجازی نیز نیمه دوم سال 97 عملیاتی می‌شود. زیرساخت ساختمان پلیس فتا فراهم است و راه اندازی می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: رضایتمندی مردم در 4 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه 19 درصد بیشتر شده و شکایات 22 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه 5 درصد افزایش تماس با پلیس 110 داشتیم، بیان کرد: با پلیس 110 حدود 456 هزار تماس گرفته شده که 54 درصد این تماس‌ها عملیاتی شده و مابقی ارشاد و راهنمایی و موضوعات مشابه بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان پیرامون قطعی برق و خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی گفت: با هماهنگی شهرداری دستگاه یو پی اس را تهیه کرده و با اولویت و شناسایی چهارراه‌های مهم در آنجا نصب خواهد شد و اکنون در 15 تقاطع نصب شده است.

معصوم بیگی افزود: برای هر مسأله باید راهکار مناسب وجود داشته باشد و تلاش کنیم مردم به زحمت نیافتند لذا این مورد از همان روزهای ابتدایی پیگیری شد تا به سرعت این دستگاه در چهارراه‌های اصلی و بعد از آن فرعی نصب شود که برق آن از شهر جداست.

وی تصریح کرد: همچنین طرح پنل‌های خورشیدی نیز در دست است که در چهارراه نصب شود تا در زمان قطعی برق بتواند برق چراغ‌ها را تامین کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان پیرامون تامین ایمنی تفرجگاه‌ها اظهار داشت: پلیس به صورت آشکار و پنهان و 24 ساعته برای تامین نظم و امنیت عمومی در تفرجگاه‌ها حضور دارد تا در صورت بروز اختلال و مزاحمت با افراد خاطی برخورد کنند و در چهارباغ عباسی هم چند روز پیش تعدادی دستگیر شدند.

نباید خواسته‌های صنفی به بی‌انضباطی در جامعه منجر شود

معصوم بیگی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در خیابان امیرکبیر و شاپور گفت: این افراد کاسب هستند و برقشان قطع می‌شد که به آن‌ها خسارت‌هایی را وارد می‌کرد و خواستار عدم قطعی برق منطقه بودند و همچنین با شرایط اقتصادی فعلی مالیات‌ها به تعویق بیافتد که با حضور معتمدان و صنف آن‌ها جلسه گذاشته و به درخواست‌ها رسیدگی شد.

وی افزود: بخشی از خواسته‌ای که اهالی خیابان امیرکبیر داشتند درست بود و عملیاتی شد اما خواسته‌های صنفی نباید تبدیل به موضوعات بی‌انضباطی در جامعه و منجر به سواستفاده معاند و ضد انقلاب شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: گوش شنوا در مسئولان برای پاسخگویی به مشکلات صنفی هست اما معاندان از این بستر اقتصادی بهره سوء می‌برند که اشکال وارد می‌کند. حرف درست را باید درست زد و نباید نارضایتی صنفی نادرست بیان شود.

معصوم بیگی با رد شایعات مبنی بر کشته شدن و درگیری ماموران با مردم تصریح کرد: در این اتفاقات هیچکس کشته نشده و برای هیچکسی مشکلی به وجود نیامد هرچند ضد انقلاب استفاده سوء کرده و به دنبال کشته سازی است اما چنین نبوده است.

وی پیرامون نظارت روی عرفان حلقه گفت: در این مورد نظارت خوبی وجود دارد و جای نگرانی نیست اما باید مراقب بود، ممکن است به عنوان عرفان حلقه فعالیت نکنند و با عنوانی دیگر افراد را جذب کنند که باید مراقب بود، درمورد شیادان ملاقات با امام زمان(عج) در استان اصفهان گزارش خاصی مشاهده نشده هرچند در استان‌های دیگر ممکن است مواردی باشد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: در میدان امام(ره) پایگاه پلیس گردشگری حضور دارد که نشان می‌دهد 100 درصد توریست‌ها از اوضاع رضایت داشتند و امنیت ایران برای آن‌ها تحسین برانگیز است و همه اذعان داشتند که تبلیغات منفی علیه ایران بسیار است اما با حضورشان خلاف آن را دیدند و خودشان سفیر ایران شدند تا ارجاع دهنده این امنیت در کشورهای خودشان باشند.

معصوم بیگی پیرامون پرونده سوء قصد به پزشک نجف آبادی گفت: سوء قصد پزشکان اصفهان و تهران سریالی نیست و ارتباطی با هم ندارند. در حوزه نجف آباد موضوع یک اختلاف است که ضارب شناسایی و امروز صبح برای دستگیری وی اقدام شده و اختلاف مربوط به خود شخص نیست بلکه به شکلی به این پزشک ارتباط پیدا کرده و موضوع امنیتی نیست و سریالی هم نیست.

وی درباره ارائه مشاوره در کلانتری‌ها بیان کرد: به همه کلانتری و پاسگاه‌ها گفته شده که مشاوره و مددکاری داشته باشند که اجرای طرح آن شروع و مرحله بندی شده و در مرحله اول اصفهان 20 کلانتری به مجموعه اضافه شدند و در این شهر تمام کلانتری‌ها مرکز مشاوره دارند و راه اندازی شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان پیرامون برخورد با محتکران اقتصادی خاطرنشان کرد: انبار احتکار اقلام مورد نیاز مردم شناسایی و با آن‌ها برخورد می‌شود.

معصوم بیگی افزود: نیازمند شرایطی هستیم که بتوان آن‌ها را به عنوان احتکارگر محاسبه کرد، اخیراً انبار برنج شناسایی شده و درحال بررسی هستیم که اگر خلاف قوانین بود با صاحب آن برخورد شود.

 

نظر شما