سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

برای مقابله با واپسگرایی از سخنگویی شورای‌شهر کناره‌گیری می‌کنم

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۱۲:۲۲:۰۷
کد خبر: ۷۴۲۶۵۶
برای مقابله با واپسگرایی از سخنگویی شورای‌شهر کناره‌گیری می‌کنم
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در دومین سال از پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان برای مقابله با واپسگرایی از سخنگویی شورای شهر کناره‌گیری می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، مهدی مقدری پیش از ظهر امروز در چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت یک‌سالگی شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره پنجم نطقی را قرائت کرد که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید.

خدمت موکلان ارجمندم شهروندان عزیز و فرهیخته اصفهان سرافراز و نیز همکاران گرامی‌ام در شورای شهر عرض سلام و ادب دارم.

همان‌گونه که آگاهید مردم شریف و فهمیده اصفهان در انتخابات سال پیش شورای شهر، بر اساس برنامه‌هایی که فهرست شهر امید در معرض داوری آنان گذاشت، با رایی بی‌سابقه و معنادار در مقایسه با ادوار گذشته، به این فهرست اعتماد کردند و کلید اداره شهر خود را به ما سپردند.

بدیهی‌ترین نکته در هر انتخابات این است که از سویی مردم از منتخبان و موکلان خود بحق انتظار دارند که به برنامه‌ها و وعده‌های خود جامه عمل بپوشانند و از سوی دیگر وظیفه اخلاقی و قانونی نمایندگان نیز این است که تمام تلاش و توان خود را برای تحقق آن وعده‌ها به کار گیرند و در این راستا کوتاهی روا ندارند.

تاسف اینجاست که برخی جریان‌های غیرمسئول و قدرتمند که نیازی به نام بردن از آنها نیست و همگی می‌شناسیم و می‌شناسید، برای خود وظیفه‌ای جز مقابله با خواست مردم و ناامید کردن آنها نمی‌بینند و بر خلاف ادعاهای دروغین خود به عنوان دفاع از شرع و ارزش‌ها، از هیچ وسیله نامشروع و غیراخلاقی برای رسیدن به این هدف خودداری نمی‌کنند و تاسف بیشتر و بالاتر در این است که متاسفانه بخش‌هایی از دولت نیز که باید تابع خواست و نظر اکثریت مردم باشد، خود آب به آسیاب مرتجعان و متحجران می‌ریزند و بلکه از پشت پرده به آنان خط می‌دهند.

شوربختانه، این موج عظیم و پر فشار تحجر و واپسگرایی، حتی به بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی نیز رحم نمی‌کرد و همان‌گونه که همگان آگاهند گله و شکوای حضرت امام (قدس سره) از این همه قشری‌گری به ویژه در سال‌های پایانی عمر شریفشان، پژواکی بلند یافته بود و در بیشتر پیام‌های آن بزرگوار انعکاس یافته بود.

 پُر واضح است که اگر نبود اندیشه و تدبیر پیشوای فقید جمهوری اسلامی، فتواهای روشنگر آن عزیز، برداشتن گامی موفق در برابر این جریان واپسگرا میسر نمیشد.

 فراموش نکنیم امام با همه شجاعت و صلابتی که در دفاع از اسلام و حقوق و کرامت مردم داشتند، در باب ایجاد تحول در جامعه از جمله امور فرهنگی و فراهم ‌آوردن فضای مناسب با نیازهای اساسی انسان روزگار ما و متناسب با مقتضیات زمان سخن می‌گفتند و شکستن حصارهای جهل و خرافه را شرط رسیدن به سرچشمه زلال اسلام ناب محمدی (ص) می‌دانستند و با توجه به ذهنیت‌های نادرست و تأثیر آن در جامعه مؤمنان بود که از لزوم "قربانی شدن در این راه" دم می‌زدند و می‌خواستند تا دعا کنیم که آن وجود شریف نیز یکی از قربانی‌های آن گردند.

 اما متأسفانه در صحنه برخورد با شورای اسلامی شهر اصفهان چندی است که با شکسته شدن همه مرزهای قانونی، شرعی، اخلاقی و عرفی کار از نقد و ارزیابی (ولو غیرمنصفانه) گذشته و هر وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف خاصی مباح شمرده شده است و حتی افرادی نادان و هتاک به خود اجازه دادند با سوءاستفاده از تریبونهای محترم در ماه مبارک رمضان، جمعی از بچه مسلمانان خالصی را که در سنگر شورا به خدمتگزاری مشغولند، از جرگه مسلمانی خارج بدانند و کسانی که در برابر کوچکترین حرکتی که منافع شخصی و گروهیشان را به خطر می افکند، فریاد وااسلاما سر می‌دادند در برابر این منکر بزرگ سکوت پیشه کردند و بدین سان می‌رود که کار به کلی از روال منطقی و مشروع خارج شود و در نتیجه فضایی ناسالم و آشفته پدید آید که فوری‌ترین اثر آن دلزدگی و ناامیدی مردم شریف باشد است.

باری، مجموعه شرایط چنان بوده و هست که مرا در موقعیتی قرار می‌دهد که از ادامه خدمت در سمت عضویت در هیات رییسه شورای شهر و سخنگویی شورا عذرخواهی کنم و کناره‌گیری خود را اعلام می‌دارم. همان‌گونه که همکاران آگاهند این موضع و نظر از مدتها پیش پیدا و ابراز شده است اما به احترام توصیه‌های بسیاری از بزرگان اصلاحات و از جمله رییس محترم شورای شهر، اعلام رسمی این موضع را تا امروز که در آستانه دومین سال فعالیت شورای پنجم و انتخابات هیات رئیسه، قرار داریم به تاخیر انداختم.

اینجانب ترجیح می‌دهم که بدون دغدغه مسئولیتِ سخنگویی با آزادی و اختیار بیشتر وظیفه قانونی خود را به عنوان عضو شورای شهر در دفاع از مصالح موکلان و برنامه‌های "شهر امید"، طوری که آن را می‌شناسم و به آن باور دارم، و نیز مقابله با جمود و تحجر و واپس‌گرایی که آن را بزرگترین آفت حکومت و نظام دینی می‌دانم و ذهن مبارک امام را به خصوص در سال‌های آخر عمر شریفشان نسبت به این آفت ایمان و زندگی‌سوز شدیداً نگران و بی‌تاب یافته‌ام، در موقعیتی تازه و به صورتی دیگر انجام دهم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز