استاندار اصفهان:

حفاظت از مسائل زیست محیطی در بهره‌برداری از معادن اهمیت دارد

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۱۵:۱۶:۲۶
کد خبر: ۷۴۲۹۲۳
حفاظت از مسائل زیست محیطی در بهره‌برداری از معادن اهمیت دارد
استاندار اصفهان گفت: نباید در بهره برداری از معادن مسائل زیست محیطی و تخریب منابع طبیعی وجود داشته باشد و در این راستا سازمان محیط زیست و منابع طبیعی باید شاخص های لازم را ارائه نمایند.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، محسن مهرعلیزاده دیروز در جلسه شورای معادن استان با اشاره به گزارش کارگروه بررسی موانع و مشکلات تحقق تبصره ۵ ماده ۱۴ قانون معادن، اظهار کرد: باید با تشکیل کمیته ای در سازمان صنعت، معدن و تجارت نظارت دقیق برای این موضوع و فرمت مشخص برای کنترل آن ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه محیط زیست و منابع طبیعی و سازمان صمت باید از معادن سرکشی داشته باشند و مراقب باشند که زندگی مردم با مشکل مواجه نشود ، افزود: نباید در بهره برداری از معادن مسائل زیست محیطی و تخریب منابع طبیعی وجود داشته باشد و باید سازمان محیط زیست چک لیستی تهیه نماید تا مبنای فعالیت ها قرار گیرد و کنترل ها بر اساس یک شاخص صورت گیرد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: این شاخص ها باید ظرف ۲۰ روز آینده توسط سازمان محیط زیست و منابع طبیعی و صنعت معدن و تجارت تدوین گردد و کنترل ها بر اساس آن انجام گیرد.

مهرعلیزاده معافیت ۲۰ درصدی معادن بهره‌ور از پرداخت حقوق دولتی را حق قانونی صاحبان معادن خواند و افزود: دادن این ۲۰ درصد منوط به گزارش های سازمان های محیط زیست و منابع طبیعی و صنعت معدن و تجارت می باشد.

وی با اشاره به ایجاد باسکول معادن و نظارت برآن و کنترل بار، اظهارداشت: ایجاد باسکول از وظایف سازمان صمت است و در این راستا نیروی انتظامی نیز باید نظارت بیشتر داشته باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه کنترل باید از سوی سازمان صمت برای میزان بهره برداری استاندارد صورت گیرد، افزود: احتمال خطا و اشتباه باید به حداقل برسد و تا یک ماه آینده باید مطالعات کارشناسی انجام و چند نقطه برای ایجاد باسکول مشخص شود و از سرمایه گذار خواسته شود جهت سرمایه گذاری و ایجاد باسکول اقدام نماید.

مهرعلیزاده در ادامه به گزارش ارائه شده در خصوص تعطیلی برخی از معادن اشاره کرد و اظهار کرد: باید توسط تیمی با حضور در محل علل تعطیلی این معادن مشخص شود.

وی مسئله معادن را در استان بسیار مهم خواند و افزود: اصفهان استانی صنعتی و معدنی است و با وجود ۸۰۰ معدن در استان باید در جهت استفاده مطلوب از معادن بکوشیم.

استاندار اصفهان خواستار سرمایه گذاری در جهت پیدا کردن بازارهای صادراتی، تجهیزات ساختمانی و انجام اقدامات ویژه در حوزه  معدن، در راستای استفاده مطلوب تر از معادن شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز