مدیر نظارت بر امور داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

بیماران خاص نگران تامین دارو نباشند

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۰۹:۲۹:۵۷
کد خبر: ۷۴۳۱۳۸
بیماران خاص نگران تامین دارو نباشند
مدیر نظارت بر امور داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیماران خاص نگرانی از بابت تامین داروهای خود نداشته باشند چون داروی این بیماران موجود است.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، حسن جانثاری اظهار کرد: نمی توان با قاطعیت گفت که در یک تا دو ماه آینده وضعیت موجودی داروی بیماران خاص مثل وضعیت فعلی است اما تمام هم و غم وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تامین داروی این بیماران و داروهای اساسی و اصلی است.

وی گفت:  امروز وزارت بهداشت به جای واردات داروهایی که مصرف نکردن آن به سلامتی فرد آسیبی نمی زند مثل مکمل ها، قرص های ویتامینی و قرص های که مشابه داخلی دارند، واردات داروهای خاص و داروهای که مشابه داخلی ندارد را در درجه اول اهمیت قرار داده است.

مدیر نظارت بر امور داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه کمبودهای احتمالی بطور مرتب رصد می شود، افزود: با تماس دائم با سازمان غذا و دارو سعی می کنیم در اولین فرصت ممکن سهمیه استان را از طریق شرکت های پخش به داروخانه ها اعلام کنیم و در دسترس بیماران قرار دهیم.

جانثاری اضافه کرد: امروز نگرانی در حوزه سوء استفاده برخی از سودجویان و ایجاد بازار سیاه دارو نیست زیرا هیچگاه در اصفهان، بازاری مشابه ناصر خسرو نداشتیم.

وی با بیان اینکه در این ماه شاهد کمبود داروهایی بودیم، گفت: تعداد تماس‌های مردم در این چند ماه بیشتر به دلیل کمبود داروهای برند است که مشابه داخلی آن وجود دارد با این وجود اینگونه موارد نیز از سوی معاونت غذا و دارو پیگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: بزودی سامانه‌ای برای دستیابی به داروهای کمیاب راه اندازی می شود تا بیماران بتوانند به جای تماس با معاونت غذا و دارو با مراجعه و ثبت نام در این سامانه به محض موجودیت هر دارو به آنها از طریق پیامک و اینترنتی اطلاع رسانی شود.

مدیر نظارت بر امور داروی معاونت غذا و داروی اصفهان افزود: این سامانه با توجه به شرایط کنونی و پیش بینی شده برای آینده و احتمال کمبود دارو، راه اندازی می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز