به پاس تجلیل از خدمات بیست و دو ساله در خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان؛

کتاب «آیین آیینه دار» رونمایی شد

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۲:۴۷:۱۳
کد خبر: ۷۴۳۳۰۶
کتاب «آیین آیینه دار» رونمایی شد
به پاس تجلیل از خدمات بیست و دو ساله در خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان و بیش از 3 دهه فعالیت رسانه‌ای استاد منصور گلناری، مراسم رونمایی از کتاب «آیین آیینه‌دار» صبح امروز با حضور اصحاب رسانه استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، به پاس تجلیل از خدمات بیست و دو ساله در خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان و بیش از 3 دهه فعالیت رسانه‌ای استاد منصور گلناری، مراسم رونمایی از کتاب «آیین آیینه‌دار» صبح امروز با حضور اصحاب رسانه استان اصفهان برگزار شد.

مراحل تنظیم این کتاب نزدیک به یک سال به طول انجامید که بسیاری از اصحاب رسانه، خبرنگاران، شخصیت‌های اجتماعی و سیاسی در خصوص ابعاد شخصیتی آقای منصور گلناری و فعالیت‌های بیش از 3 دهه‌ این پیشکسوت در تأسیس خانه مطبوعات نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

چاپ کتاب آیین آیینه‌دار با دیدگاه‌های فرهیختگان

صادق هادی مسؤول ستاد بزرگداشت مراسم رونمایی از کتاب «آیین آیینه‌دار» در این مراسم اظهار کرد: تجلیل از استاد گلناری امروز برای جامعه رسانه‌ای لحظه‌ای به یادماندنی است که در راستای قدردانی از زحمات و تلاش‌های این بزرگ‌مرد، کتابی تألیف شده است.

وی افزود: در دی ماه 95 طرحی با عنوان «معرفی چهره‌های ماندگار رسانه» در هیأت‌مدیره خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان به تصویب رسید، براین اساس در نخستین گام تصمیم گرفتیم از چهره ماندگار رسانه استان اصفهان تجلیل به عمل آوریم.

مسؤول ستاد بزرگداشت مراسم رونمایی از کتاب «آیین آیینه‌دار» با بیان این که استاد گلناری بیش از 3 دهه در عرصه مطبوعات استان اصفهان فعالیت داشته است، گفت: استاد گلناری بیش از 2 دهه مدیریت خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان برعهده داشته است.

هادی خاطرنشان کرد: گردآوری محتویات کتاب «آیین آیینه‌دار» از اردیبهشت ماه سال 96 با همکاری جمع 20 نفره‌ای از اصحاب رسانه آغاز شد؛ به دلیل آن که عمر هیأت‌مدیره سابق خانه مطبوعات استان اصفهان به دلیل دخالت وزارت ارشاد پیش از موعد مقرر به اتمام رسید.

وی اذعان کرد: به دلیل برگزاری انتخابات الکترونیک خانه مطبوعات استان اصفهان، هیأت‌مدیره سابق این مجموعه استعفای دسته‌جمعی دادند که این استعفا در مجمع عمومی فوق‌العاده پذیرفته شد و مقدمات برگزاری انتخابات الکترونیک در 30 بهمن ماه 96 برگزار شد.

مسؤول ستاد بزرگداشت مراسم رونمایی از کتاب «آیین آیینه‌دار» تصریح کرد: با کناره‌گیری هیأت‌مدیره سابق خانه مطبوعات، جمعی دیگر از اصحاب رسانه استان اصفهان طرح «معرفی چهره‌های ماندگار رسانه» را ادامه دادند و طی 1.5 سال گذشته با همکاری فرهیختگان رسانه‌ای و صاحبان قلم استان اصفهان، درباره عملکرد استاد گلناری مصاحبه‌هایی صورت گرفت و در کتاب «آیین آیینه‌دار» گردآوری شد.

هادی یادآور شد: کتاب «آیین آیینه‌دار» در تیراژ هزار جلد، متشکل از 136 صفحه است که 77 صفحه آن به مطالب و متون مربوط به فرهیختگان رسانه استان اصفهان اختصاص یافته است؛ تألیف این کتاب به صورت خودجوش و بدون کمک هیچ ارگانی بوده است.

وی اضافه کرد: تصاویر ماندگار از سال 73 و از زمان تأسیس خانه مطبوعات به بعد از فعالیت‌های استاد گلناری در زمینه رسانه نیز در این کتاب جمع‌آوری شده است؛ یکی از اقدامات ارزشمند استاد گلناری در این 22 سال روشن نگه داشتن چراغ خانه مطبوعات استان اصفهان بوده است.

مسؤول ستاد بزرگداشت مراسم رونمایی از کتاب «آیین آیینه‌دار» عنوان کرد: این کتاب حاصل تلاش بیش از یک سال از اصحاب رسانه برای گردآوری زحمات بیش از 2 دهه استاد گلناری در خانه مطبوعات است؛ دیدگاه‌های فرهیختگان بدون هیچ کم و کاستی در این کتاب آمده است.

هادی تأکید کرد: شاید کمتر اتفاق افتاده باشد که شخصیتی فرهیخته و رسانه‌ای را به زنده بودن تجلیل و نکوداشت کرده باشیم و این نکوداشت یک سنت‌شکنی بود.

باید قدردان خبرنگاران باشیم

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم بیان داشت: به واسطه این که خبرنگاران ثانیه به ثانیه وقت خود را صرف مردم می‌کنند، در تمامی طول سال باید قدردان خبرنگاران بود.

اصغر مختاری ادامه داد: به واسطه کار زیبایی که شکل‌گرفته و از چهره‌های ماندگار رسانه تجلیل می‌شود، بسیار خرسندم؛ خیلی خوب است که وقتی اساتید رسانه در قید حیات هستند، از آنان تجلیل شود.

وی ابراز کرد: عموم افرادی که در استان اصفهان فعالیت رسانه دارند، از خدمات استاد گلناری اطلاع داشته و قدردان زحمات این پیشکسوت رسانه هستند.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: اینجانب به عنوان معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، پیام قدردانی حجت‌الاسلام انصاری مدیرکل ارشاد استان اصفهان را به استاد گلناری می‌رسانم چراکه ایشان در یک سفر استانی بوده و امکان حضور در این مراسم را نداشتند.

اصحاب رسانه، زندگی مسوولانه دارند

رییس سابق خانه مطبوعات استان اصفهان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: از همه کسانی که نسبت به اینجانب لطف داشته و چنین برنامه‌ای را برگزار کرده‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

منصور گلناری با بیان این که اصحاب رسانه مثل دیگر افراد جامعه دو نوع زندگی داریم، افزود: همه افراد جامعه یا یک زندگی جاهلانه دارند و یا یک زندگی مسؤولانه؛ عده‌ای در طول زندگی خود را به جهالت می‌زنند و نسبت به اطرافیان خود بی‌تفاوت هستند.

وی گفت: این عده تنها به دنبال ثروت‌اندوزی هستند و چیزی به نام خدا در زندگی آنان نقشی ندارد، اما عده دیگری زندگی مسؤولانه دارند و در مقابل همه چیز و همه‌کس احساس مسؤولیت می‌کنند.

رییس سابق خانه مطبوعات استان اصفهان با بیان این که افراد فرهنگی و مطبوعاتی معمولاً از دسته دوم هستند و زندگی مسؤولانه را انتخاب کرده‌اند، ادامه داد: برخی زندگی عاقلانه و برخی زندگی عاشقانه دارند، عقل چیز خوبی است اما در زندگی بشر عقل مشکل‌ساز می‌شوند چراکه افراد را پابند به امور دنیوی می‌کند.

گلناری متذکر شد: زندگی عاقلانه یعنی به دنبال مشاغلی برویم که استخدام رسمی و آینده‌دار دارند، زندگی عاقلانه این نیست که انسان در گرمای 55 درجه مناطق جنگی، روی خاک گرم، روی کانال‌ها، در داروخوئین، بدون آب و غذا بماند و جان عزیز خود را در طبق اخلاص قرار دهد چراکه عقل می‌گوید به شهر و محل زندگی‌ات بازگرد.

وی با بیان این که آنچه که رزمندگان دوران دفاع مقدس را در آن شرایط نگه داشت، چیزی جز عشق نبود، تأکید کرد: چیزی که باعث شد آزادگان دوران دفاع مقدس 10 سال یا بیشتر بتوانند مقاومت کنند، چیزی به جز عشق نبود.

رئیس سابق خانه مطبوعات استان اصفهان یادآور شد: چیزی که یک خبرنگار را با این شرایط سخت در این حرفه نگه می‌دارد و آینده‌ای عقلانی را برای خود متصور نیست و عاشقانه در این کار باقی می‌ماند، چیزی به جز عشق نیست و جای تبریک و قدردانی دارد.

وی با بیان این که از ابتدا با برگزاری این تجلیل مخالف بوده‌ام، تصریح کرد: معتقدم نه برای مصداق بلکه برای نفس کار، تجلیل از خدمات و اقدامات اصحاب رسانه کار خوبی است؛ باید قدر یکدیگر را بدانیم، به همدیگر بیشتر محبت کنیم و از صمیم قلب یکدیگر را دوست داشته باشیم.

گلناری در پایان ضمن تقدیر از خانواده خود که در طول این سال‌ها مشکلات زیادی را متحمل شدند، گفت: خانواده‌ام همواره من را همراهی و تشویق کردند که از آنان صمیمانه قدردانی و سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم که هم پدر خوبی، هم همسر خوبی و هم خبرنگار خوبی باشم.

به گزارش فارس، در این آیین از فعالان عرصه رسانه و همچنین خبرنگاران و عکاسانی که در تألیف و تهیه کتاب آیین آیینه‌دار همکاری داشته‌اند، تجلیل به عمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز