نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان:

قوای ۳ گانه باید در کنارهم باشند

۱۳۹۷/۰۵/۳۱ - ۲۰:۰۹:۲۰
کد خبر: ۷۴۴۲۱۵
قوای ۳ گانه باید در کنارهم باشند
نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان گفت: قوای سه‌گانه باید در کنار هم باشند، مجلس با تصویب قوانین خوب از دولت حمایت کند، دولت نیز اجرای دقیق قانون را انجام دهد و دستگاه قضا نیز با دقت و قوت به مقابله با فساد اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اصفهان با تبریک این عید سعید بر همگان و با توصیه خود و دیگران به تقوای الهی، اظهار کرد: کشور و نظام ما با مسائل متعددی مواجه است که رهبر معظم انقلاب آخرین نکاتی که شایسته و لازم هست را با دقت و بیان رسا تذکر می‌دهند و همه نیز باید به آن‌ها توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مردم و دولت در کنار یکدیگر باید انسجام خود را داشته باشیم، گفت: قوای سه‌گانه نیز باید در کنار هم باشند مجلس با تصویب قوانین خوب از دولت حمایت کند، دولت نیز اجرای دقیق قانون را انجام دهد و دستگاه قضا نیز با دقت و قوت به مقابله با فساد اقدام کند.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان ادامه داد: در صورتی که این سه کنار هم باشند آن دولت تدبیر و امیدی که در شعار دولت فعلی است قطعاً محقق خواهد شد و مخصوص چهار سال اول نخواهد بود؛ دولت‌های گذشته نیز این‌طور بوده‌اند که در چهار سال اول مراقبت‌ها را انجام می‌دهند و تورم را کنترل می‌کنند به دلیل اینکه رأی چهار سال بعد را داشته باشند ولی در 4 سال بعد آن جدیت را مشاهده نمی‌کنیم.

ما برکت را نه‌فقط در چهار سال اول بلکه همیشه می‌خواهیم

وی تأکید کرد: انتظار هست که همه باهم دست‌به‌دست یکدیگر حمایت‌ها را انجام بدهیم و دنبال حزب و سیاسی‌کاری نباشیم «علی برکت اللهی» نه در این دولت بلکه در تمام دوران انقلاب پیاده‌سازی می‌شود و ما برکت را نه‌فقط در چهار سال اول بلکه همیشه می‌خواهیم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به آیات شریفه 55 تا 65 سوره مبارکه انفال، اظهار کرد: اصول مهم سیاست اسلام در مبارزه با دشمن در این آیات به‌صورت 10 فاکتور عنوان شده که باید به آن‌ها دقت کنیم.

آیت‌الله مهدوی با بیان اینکه بدترین موجودات کفار هستند که دلیل بد بودن آن‌ها نه در انسان بودنشان بلکه لجبازی آن‌ها در برابر حق است، گفت: پیمان‌شکنی یکی دیگر از خصلت‌های کفار است؛ خداوند در این آیات می‌فرماید در مقابله با آن‌ها ریشه‌شان را بزنید؛ زمانی که دشمن پیمان خود را می‌شکند اصراری بر حفظ پیمان با آن‌ها نداشته باشید.

وی با تصریح اینکه دشمن را قدرت برتر ندانیم، توضیح داد: زمانی که این اعتقاد را داشته باشند بر بقای پیمان اصرار می‌شود؛ بالا بردن و ایجاد آمادگی رزمی را ششمین مسئله‌ای است که باید مدنظر باشد؛ مؤمن هیچ‌گاه شروع‌کننده جنگ نیست و پافشاری بر ادامه آن نیز ندارد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه بر اساس آیه قرآن باید احتمال خدعه دشمن را همیشه در نظر داشته باشیم، گفت: باید اتحاد داشته باشیم و بدانیم که خدا ما را کفایت می‌کند.

آیت‌الله مهدوی خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید کسانی هستند که شما با آن‌ها پیمان می‌بندید ولی آن‌ها مرتب نقض عهد می‌کنند؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند دیدید در این مذاکرات دشمنان از ما نقد می‌خواهند ولی خودشان وعده به آینده می‌دهند. در مذاکرات هسته‌ای دیدید که پای عهدتان ایستادید و تعطیل هم کردید ولی باز آن‌ها عهدشان را مرتب نقض کردند، سال 82 که همین تیم فعلی آن موقع در شورای عالی امنیت ملی عهده‌دار مذاکرات بودند با نقض عهد دشمن مواجه شدند و الآن هم باز شاهد نقض بودند.

 وی به وظیفه مؤمنان در مبارزه با دشمن اشاره کرد و گفت: در کلام وحی آمده زمانی که آن‌ها را در جنگ پیدا کردید اول ریشه‌شان را بزنید؛ وقتی پیمان‌شکنی آن‌ها را دیدید شما هم در عهد با آن‌ها نمانید.

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: بر اساس آیه قرآن آن‌هایی که به هر شکلی می‌خواهند برجام را علی‌رغم نقض عهد آن‌ها نگه‌دارند نشان این هست که دشمن را قدرت برتر می‌دانند لذا نباید آن‌ها را قدرت برتر بدانید؛ به‌جای التماس به آن‌ها قوای خود را تقویت کنید تا دشمن آشکار که برایتان مشخص هستند و دشمنان پنهانی که در ایامی همچون فتنه ماهیت خود را آشکار می‌کنند از شما بترسند و جرئت تعرض به شما را نداشته باشند.

آیت‌الله مهدوی تأکید کرد: در پذیرش صلح باید توکل به خدا داشته باشید و در عین حال احتمال هرگونه خدعه و نیرنگ را از دشمن بدهید؛ وظیفه ما اتحاد و انسجام است.

وی با بیان اینکه خداوند به رهبر مؤمنان خطاب می‌کند ای پیامبر برای تو خدای متعال و این مؤمنان که پا به رکاب تو و بسیجی هستند برای شما کفایت می‌کند، گفت: خداوند می‌فرماید بیست نفر شما بر 200 نفر از دشمنان غلبه می‌کند؛ دشمنان همیشه از مؤمنان می‌ترسند.

لزوم پافشاری محکم روی اصول انقلابی

وی خاطرنشان کرد: مدتی قبل یکی از جاسوس‌های آمریکایی اذعان کرده بود ما از مردم متدین و بسیجیانی که خود را حافظ نظام و اهداف نظام می‌دانند و پای خون شهدا محکم ایستاده‌اند، می‌ترسیم.

عضو خبرگان رهبری اظهار امیدواری کرد: این اصول که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب هست و مطابق با آیات قرآن است را همیشه سرلوحه خود داشته باشیم؛ امید ایشان به شما جوان‌های مؤمن و مردم انقلابی است، محکم روی اصول انقلابی خود پافشاری کنید.

آیت‌الله مهدوی در خطبه اول این نماز نیز عید واقعی را زمانی دانست که انسان حقیقتاً شاد باشد، اظهار داشت: دو عید در دین اسلام وجود دارد که هر دو پس از یک دوره عبودیت است یکی عید فطر پس از ماه مبارک رمضان و دیگری عید قربان هست.

وی با بیان اینکه زیور انسان تقوا است، گفت: تقوا یک اعتقاد راسخ، قطعی و بدون شک مؤمن است که او را در عمل به تکالیفش، هم در مبارزه با دشمن و هم انقطاع از دنیا محکم می‌کند.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان به برخی از راه‌های رسیدن به آرامش در مسائل اقتصادی و دنیایی اشاره کرد و گفت: تلاش و عمل متعارف برای تحصیل رزق و کوتاهی نکردن در این راه، توکل داشتن بر خدا در حین تلاش و بداند که خداوند رزق او را از راهی که حتی تصور نمی‌کند متکفل می‌شود.

وی نداشتن آرزوی طولانی و تحصیل و تقویت عزت‌نفس را از دیگر موارد در این خصوص بیان تأکید کرد: کسی که نفسش را بزرگ و عزیز می‌دارد او را از آلوده شدن به کالاهای پست دنیا پرهیز می‌دهد لذا دنبال دنیا حرکت نمی‌کند بلکه دنبال حرکت به سمت کمال خواهد بود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در امور دنیایی نگاه به بالادستی‌ها خود نکنید چراکه نگرانی دنیایی برای شخص به وجود می‌آورد و غصه می‌خورد، تصریح کرد: در امور خوب و تقوا به بالادست نگاه کنید تا حرکت داشته باشید؛ هم‌نشینی با فقرا نیز یکی از راهکارها در این خصوص است چراکه این کار عملاً انسان را قانع به آنچه دارد می‌کند.

آیت‌الله مهدوی ادامه داد: دل نبستن به دنیای فانی، راضی بودن به تقدیرات الهی بعدازآنکه تلاش خود را انجام داد، کندن حرص، طمع و حب دنیا از دل و میانه‌روی اعتدال در تحصیل و مصرف مال از دیگر این مسائل است.

وی با بیان اینکه این امور گفته شده موجب شادی جسم می‌شود لذا باید به شادی روح نیز توجه داشت، گفت: داشتن ایمان قوی و نداشتن شک در وجود خدا و قیامت و در مقام عمل متعبد به دستورات دینی بودن عوامل شادی روح را فراهم می‌کنند.

ما برکت را نه‌فقط در چهار سال اول بلکه همیشه می‌خواهیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه نماز اول وقت روح انسان را به آرامش می‌رساند، اظهار کرد: نماز مهم‌ترین ذکر الهی است؛ خود را مقید به اقامه اول وقت نماز بکنید؛ استفاده از تربت سیدالشهدا برای دفع بیماری‌ها خیلی مؤثر است و دل خودتان را به ولی الهی وصل کنید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز