نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی:

تعداد زیادی از مردم در جاده مجلسی-بروجن جان خود را از دست می‌دهند/ پروژه‌های آموزشی در شهرستان مبارکه بر زمین مانده است

۱۳۹۷/۰۶/۰۳ - ۱۱:۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۴۵۰۸۶
تعداد زیادی از مردم در جاده مجلسی-بروجن جان خود را از دست می‌دهند/ پروژه‌های آموزشی در شهرستان مبارکه بر زمین مانده است
نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه روزانه تعداد زیادی از مردم در جاده مجلسی - بروجن بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند، از این رو نیازمند ساماندهی جدی است.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، زهرا سعیدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیاری از پروژه های آموزشی در این شهرستان بر زمین مانده است، اظهار کرد: مشکلات زیادی در حوزه آموزش شهرستان مبارکه وجود دارد که باید در رفع این مشکلات تلاش بیشتری کنیم.

وی با اشاره به مرکز فرهنگی رفاهی ویژه‌ فرهنگیان این شهرستان(خانه معلم) افزود: با توجه به اینکه چند سال از کلنگ زنی این واحد می‌گذرد، تاکنون شاهد بهره‌برداری از آن نبوده‌ایم.

سعیدی با بیان اینکه مرکز فرهنگی رفاهی ویژه فرهنگیان برای تکمیل به یک‌میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: در مجموع ۲۴ سال گذشته 2 میلیارد تومان برای احداث این بنا هزینه شده و طی 2 سال گذشته نیز ۸۰۰ میلیون تومان دیگر هزینه شده است.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه مصوب شده که هر پروژه عمرانی در صورت تامین اعتبار نهایی و ابلاغ در بودجه باید کلنگ زنی شود.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به آغاز عملیات احداث سه پروژه عمرانی راه و شهرسازی مبارکه افزود: بیش از ۴۰ میلیارد تومان سال گذشته از ردیف اعتبارات ملی به طرح های عمرانی این شهرستان تخصیص داده شده است.

تخصیص ۶۰ میلیارد تومان به پروژه های توسعه راه و شهرسازی

وی از تخصیص حدود ۶۰ میلیارد تومان به پروژه های توسعه راه و شهرسازی این شهرستان خبرداد و گفت: با توجه به صنعتی بودن مبارکه، ضرورت اجرای طرح های زیرساختی از جمله زیرگذر شهرک صنعتی سه راهی مبارکه، پیچ آب سنجدی و جاده مبارکه - بروجن وجود دارد که امیدواریم اعتبارات مورد نیاز این طرح ها نیز ابلاغ شود.

سعیدی گفت: تکمیل اینگونه پروژه ها انگیزه سرمایه گذاری را بیشتر خواهد کرد و سرمایه گذاران می توانند با امنیت خاطر بیشتری در این شهرستان فعالیت کنند.  

وی افزود: جاده لاو- آبرو - حوض ماهی یکی از موارد دیگری است که با توجه به آمار بالای تردد کامیون ها در این مسیر تلفات زیادی داشته ایم که فولاد مبارکه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور هر کدام مبلغ 2 میلیارد تومان به آن اختصاص داده اند.  

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات محور مبارکه - بروجن افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در زمینه تکمیل این محورهمکاری خوبی داشته، اما بخشی از روشنایی این محور باقیمانده بود که از طرف وزارت نیرو ابلاغ اعتبار شد.  

سعیدی اعتبار این جاده به عنوان یکی از پرخطرترین محورهای استان پس از مدت ها پیگیری تامین شد، گفت: بخشی دیگر از مشکلات این محور مربوط به نیوجرسی و امنیت راه آن است که تصادفات زیادی را به دنبال داشته که امیدواریم بر اساس قول مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور هر چه زودتر اعتبار آن ابلاغ شود و به مرحله اجرایی برسد.  

وی با اشاره به اینکه نجات یک انسان نجات یک امت است، اضافه کرد: با توجه به اینکه روزانه تعداد زیادی از مردم در جاده مجلسی - بروجن بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند، از این رو نیازمند ساماندهی جدی است.

شهرداری هیچ نقشی در احداث جاده مبارکه بروجن نداشته است

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی  گفت: شهرداری مبارکه هیچ نقش و مشارکتی در احداث جاده مبارکه بروجن نداشته، اما تیتر اول خبرهای روزنامه ها و مطبوعات در این پروژه به شهرداری مبارکه اختصاص پیدا کرد.  

سعیدی ادامه داد: برای جاده‌های آب سنجدی و دیگر جاده‌های شهرستان هم در آینده اعتباراتی اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه رانندگان با مشکلاتی نظیر بیمه و بازنشستگی روبه رو هستند، ادامه داد:  چندین سال است که خواسته‌های رانندگان در خصوص گران شدن قطعات خودرو، مشکلات بیمه و بازنشستگی بر روی هم جمع شده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: شهرستان مبارکه به عنوان قطب صنعت استان اصفهان بسیاری از فناوری ها و زیرساخت ها را از دست داده است.

سعیدی گفت: تاکنون هزینه بسیار زیادی از طرف مردم این منطقه برای احداث صنایع پرداخت شده امروز دیگر باید شرایط مردم این شهرستان در نظر گرفته شود.

وی افزود: توسعه و رونق صنعت باید در معیشت و زندگی مردم نیز قابل لمس باشد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به دریافت مجوز توسعه و راه اندازی مرکز جامع خدمات تخصصی توانبخشی و طب کار کشور در بیمارستان مبارکه از طرف کمیسیون ماده ۲۰ وزارت بهداشت، گفت: این مرکز تا پایان دوره مجلس دهم در شهرستان مبارکه راه اندازی خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز