رییس هیات تنیس اصفهان:

فرصت‌های اقتصادی ورزش در کشور نادیده گرفته می‌شود/ سرانه ورزش باید افزایش یابد

۱۳۹۷/۰۶/۰۴ - ۱۳:۱۷:۰۲
کد خبر: ۷۴۵۷۴۴
فرصت‌های اقتصادی ورزش در کشور نادیده گرفته می‌شود/ سرانه ورزش باید افزایش یابد
رییس هیات تنیس اصفهان گفت: با توجه به اینکه در کشور ما از لحاظ اقتصادی به ورزش بها داده نمی شود و فرصت‌های اقتصادی ورزش اغلب نادیده گرفته می شود با توجه به تغییر سبک زندگی مردم در سالهای آینده گرایش مردم به سمت ورزش بیشتر و بیشتر خواهد شد در اینصورت باید سرانه ورزش را افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، فرهاد رحیمی در مورد نمایشگاه ورزش گفت: با توجه به ساختار بدن انسان که برای فعالیت باید مصرف انرژی صرف شود، و طبق نظریه سلامت دانشمندان این حوزه برای سالم بودن و ماندن راهی جز ورزش توصیه نشده است.

وی در ادامه تصریح کرد: اشاعه ورزش برای جامعه وظیفه ماست که این مساله مستلزم داشتن مقدمات و زیر ساختهایی است که در این حوزه به شدت دارای محدودیت هستیم و باید بدانید که از کل سرانه ی ورزشی تنها دارای یک دهم استاندارد هستیم و باید برای بالا بردن این سرانه به بحث فرهنگ سازی ورزش در بین عموم نزدیک شویم. این موضوع دارای اقدامات و برنامه ریزی های خاصی است اما وجود اقدامات نرم افزاری که مردم باید از آن آگاه شوند می توان به عنوان امری مهم تلقی شود.همچنین فراهم کردن شرایطی که از لحاظ کیفیت واز لحاظ علمی بررسی شود چون ورزش یک فعالیت فنی و تخصصی محسوب می شود ودارای ضوابط و مبانی علمی است تا بتواند نتایج بهتری در پی داشته باشد.

این پژوهشگر ورزشی در خصوص این که برگزاری نمایشگاههای ورزشی چگونه می تواند در اشاعه فرهنگ ورزش کمک کند، گفت: برگزاری نمایشگاه فرصتی برای ارایه دهندگان خدمات و محصولات ورزشی به عموم مردم را فراهم می آورد وبا توجه به ایجاد انگیزه در بین مخاطبان ورزشی باعث جذب هر چه بیشتر آنان می شود و با آشنا سازی مردم با این خدمات و محصولات باعث ایجاد بازار رقابتی سالم بین عرضه کنندگان و تقاضا کنندگان کالاها و خدمات ورزشی است.

رحیمی  ادامه داد: یکی از اقدامات مهم برای ورزش بحث همگانی کردن آن برای عموم مردم است اتفاقی که در کل دنیا روی داده و دارای نتایج و بازخوردهای بسیار خوبی بوده است. در سه دهه گذشته ورزش با انگیزه  قهرمانی مطرح بوده که اخیرا با شعار سلامتی و تناسب اندام تغییر کرده است .یافته های علمی نشان می دهد ورزش در حوزه های مختلف جسمی روانی و اجتماعی و.. گسترده شده است که باعث ایجاد فرصت های خوبی در زمینه  همگانی شدن شده که باید با توجه به ذائقه های مختلف محصولات و خدمات ارائه شود.

وی تاکید کرد: استقبال خوب بود که می توان دلیل این استقبال را کمک متولیان برگزاری و غرفه داران دانست که هر دو گروه نظر مثبتی به مقوله ورزش و برگزاری این نمایشگاه داشتند.

رییس هیات تنیس اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه در کشور ما از لحاظ اقتصادی به ورزش بها داده نمی شود و فرصت‌های اقتصادی ورزش اغلب نادیده گرفته می شود با توجه به تغییر سبک زندگی مردم در سالهای آینده گرایش مردم به سمت ورزش بیشتر و بیشتر خواهد شد در اینصورت باید سرانه ورزش را افزایش دهیم. برای این منظور واگذاری ورزش به بخش های خصوصی و تنظیم قراردادهایی که باعث ایجاد فرصت های شغلی جدید می شود که حتی هزینه ای برای دولت نخواهد داشت، می تواند در پیشبرد اهداف آتی موثر باشد همچنین توسعه بازار ورزش دارای خصوصیتی همچون بازار سبز و سالم برای متقاضیان است که باید بیشتر مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز