رییس ستاد مردمی اطعام غدیر:

عید غدیر، ۵۵ هزار نفر در اصفهان اطعام می‌شوند

۱۳۹۷/۰۶/۰۴ - ۱۴:۵۰:۴۷
کد خبر: ۷۴۵۸۵۲
عید غدیر، ۵۵ هزار نفر در اصفهان اطعام می‌شوند
رییس ستاد مردمی اطعام غدیر گفت: 55 هزار نفر به مناسبت عید غدیر در استان اصفهان اطعام می‌شوند که توزیع این غذا با همکاری خیریه‌ها، مساجد، کانون‌های فرهنگی و جشن‌های سطح شهر صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، سید روح‌اله اعتصامی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از اطعام 55 هزار نفری به مناسبت عید غدیر در استان اصفهان خبر داد و اظهار کرد: توزیع این غذا با همکاری خیریه‌ها، مساجد، کانون‌های فرهنگی و جشن‌های سطح شهر صورت می‌گیرد.

وی افزود: ستاد مردمی اطعام عید غدیر از سال 1390 با هدف احیای سنت اطعام در روز عید غدیر در اصفهان تشکیل شده و در هشتمین سال فعالیت خود مصمم است تا این سنت فراموش‌شده را با تهیه اطعام و توزیع در بین اقشار جامعه با مشارکت حداکثری مردم نشر و ترویج کند.

توزیع 75 هزار پرس غذا در 3 استان کشور

رییس ستاد مردمی اطعام غدیر گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این ستاد، مقرر است در سال جاری با مشارکت مردمی تعداد بیش از 75 هزار پرس غذا در قالب گسترده‌ترین سفره اطعام غدیر کشور در 3 استان اصفهان، یزد و گیلان طبخ و توزیع شود.

اعتصامی با بیان این که هدف این ستاد احیای سنت اطعام غدیر بوده است، خاطرنشان کرد: تعداد پرس غذا برای ما اهمیتی ندارد، بلکه هدف اصلی ما با توجه به تأکیدات دینی، احیای سنت اطعام در روز عید غدیر است.

وی با اشاره به تأمین مالی برای تهیه غذای عید غدیر اذعان کرد: از سال گذشته با پخش کلیپ‌های ستاد مردمی اطعام غدیر در فضاهای مجازی، مشارکت مردم از سراسر کشور و حتی از خارج از کشور افزایش چشم‌گیری داشت و استقبال مردم بالا بود.

رییس ستاد مردمی اطعام غدیر تصریح کرد: صداقت در نیت مشارکت‌کنندگان و کمک حضرت امیرالمؤمنین(ع) باعث توسعه و گسترش اطعام روز عید غدیر شده است؛ طبخ غذا برای اطعام عید غدیر امسال در دانشگاه اصفهان صورت می‌گیرد و از این محل به سایر نقاط توزیع خواهد شد.

خدمت‌رسانی 700 خدمه برای طبخ غذا

اعتصامی با بیان این‌که هیچ ارگان یا سازمان دولتی با ستاد مردمی اطعام عید غدیر همکاری نداشته و ندارد، یادآور شد: از 75 هزار پرس اطعام عید غدیر، 55 هزار پرس غذا در شهرستان‌های اصفهان، خمینی‌شهر و شهرضا، 10 هزار پرس غذا در استان یزد، 3 هزار پرس غذا در اسالم خلخال، هزار و 100 پرس غذا در نمک‌آبرود، هزار و 100 پرس غذا در کلاردشت، 500 پرس غذا در سیسنگان و 500 پرس غذا در تنکابن توزیع خواهد شد.

وی با بیان این‌که کیفیت مواد اولیه پخت غذا از بهترین مواد تأمین و توسط 700 خدمه طبخ می‌شود، اضافه کرد: از 75 هزار پرس اطعام در عید غدیر، 60 درصد در مناطق محروم و 40 درصد در دیگر مناطق توزیع خواهد شد تا فرهنگ اطعام غدیر در میان همه طبقات جامعه ترویج شود.

رییس ستاد مردمی اطعام غدیر از هزینه حدود 450 میلیون تومانی برای اطعام 75 هزار نفری عید غدیر خبر داد و تأکید کرد: تهیه هر پرس غذا حدود 9 هزار تومان هزینه دربر دارد که مشارکت‌کنندگان در ازای هر پرس غذا با پرداخت 4 هزار تومان می‌توانند در این سنت حسنه ما را یاری کنند.

اعتصامی در پایان با بیان این‌که در محرم روایتی جهت اطعام نداریم اما برای روز عید غدیر روایات زیادی برای اطعام داریم، ابراز کرد: علاقه‌مندان به مشارکت در اطعام عید غدیر با مراجعه به سایت ستاد مردمی اطعام عید غدیر به نشانی www.ghadir123.ir و یا ارسال عدد 110 به شماره 1000110123 می‌توانند در احیای این سنت مقدس همکاری کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز