زهرا کیانی در گفت‌وگو با برنا:

انتظار یک اتفاق ویژه را داشتم/ حس می‌کردم مدال بگیرم

۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۱۴:۱۹:۱۰
کد خبر: ۷۴۶۳۲۰
انتظار یک اتفاق ویژه را داشتم/ حس می‌کردم مدال بگیرم
ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی ووشوی بانوان گفت: از آنجایی که سال 2015 میلادی در مسابقات جهانی اندونزی تاریخ‌ساز شده بودم، احساس می‌کردم این بار هم همان اتفاق تکرار شود، در نهایت که تاریخ‌ساز شدم برایم جالب بود چراکه هر دو اتفاق در کشور اندونزی رخ داد.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، زهرا کیانی تالوکار اصفهانی عضو تیم ملی ووشوی بانوان در بازی‌های آسیایی جاکارتا درخشید و با عملکرد خوبش همه را حیرت‌زده کرد.

وی با کسب امتیاز 70/9 در فرم جین‌شو و امتیاز 71/9 در فرم چیانگ‌شو و مجموع امتیازات دو فرم 41/19 امتیاز بر سکوی دوم ایستاد و به مدال نقره دست یافت.

این ملی‌پوش با نتایج موفق خود توانست اولین مدال نقره تاریخ ووشوی ایران را در بخش تالو کسب کند و تاریخ‌ساز شود.

کشورها برای بازی‌های آسیایی جاکارتا بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنند

زهرا کیانی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا در اصفهان اظهار کرد: سطح مسابقات خیلی بالا بود؛ تفاوتی که با رقابت‌های دیگر همچون آسیایی و جهانی دارد این است که کشورها برای این مسابقات بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنند به عنوان مثال اردوهای تدارکاتی سه ماهه، چهار ماهه در چین برپا می‌کنند و حتی با چینی‌ها اردوهای مشترک برگزار می‌کنند؛ در حالی که برای مسابقات آسیایی یا جهانی معمولا به این شکل سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

وی افزود: در بخش بانوان تالوکاران در چهار نوع فرم شرکت می‌کنند که نسبت به مسابقات جهانی و آسیایی تعداد فرم‌ها محدود است، با توجه به اینکه چین در سه نوع فرم شرکت می‌کند رقیب چینی در فرم‌ها حضور دارند.

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی ووشوی بانوان عنوان کرد: در مسابقاتی که من انجام دادم در نهایت چین اول شد و مدال طلا گرفت، رقیب ویتنامی که به مدال برنز دست پیدا کرد در المپیک بازی‌های آسیایی 2014 مدال طلا گرفته بود و من توانستم تنها با اختلاف امتیاز یک‌صدم از او پیش بیفتم و مدال نقره بگیرم.

کیانی بیان کرد: قبل از مسابقات حس می‌کردم که مدال بگیرم چون آمادگی بدنی‌ام خیلی خوب بود و اصلا استرس نداشتم با اینکه حضورم در این رقابت‌ها تجربه اول بود، در واقع با تمریناتی که داشتم کاملا آماده بودم.

فقط به اجرای فرم خودم فکر می‌کردم

وی ادامه داد: پرش‌هایی در کارم گذاشته بودم که سطحش بالاتر بود و اجرای سخت‌تری داشت و در عین حال احتمال دست یافتن به مدال را بیشتر می‌کرد، فقط به اجرای فرم خودم فکر می‌کردم و اینکه بتوانم بهترین اجرا را داشته باشم.

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی ووشوی بانوان اضافه کرد: معمولا موقع تمرین و گرم کردن حریفان خیلی قوی کار می‌کنند و من سعی می‌کردم اصلا به آن‌ها نگاه نکنم و بی‌توجه باشم و به این فکر می‌کردم که خودم بهترین فرمم را اجرا کنم.

کیانی با اشاره به اینکه امسال اولین دوره‌ای است که از رده جوانان وارد رده بزرگسالان شده، خاطرنشان کرد: سال 2015 برای شرکت در مسابقات جهانی اندونزی با اینکه رده سنی‌ام جوانان بود به این رقابت‌ها رفتم و در رده سنی بزرگسالان شرکت کردم، آنجا اولین مدال نقره را در تالو بانوان ایران کسب کردم و تاریخ‌ساز شدم.

وی در ادامه افزود: امسال در بازی‌های آسیایی جاکارتا چنین حسی داشتم و احساس می‌کردم یک اتفاق ویژه برایم بیفتد، اینکه در نهایت به مدال نقره رسیدم و تاریخ‌ساز شدم برایم جالب و لذت‌بخش بود چون هر دو اتفاق در کشور اندونزی رخ داده بود.

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی ووشوی بانوان در پایان اذعان کرد: از زحمات رییس فدراسیون ووشو و نایب‌رییس فدراسیون قدردانی می‌کنم به خاطر اردوهای خوب و منظمی که تدارک دیده بودند و همچنین مربیان خوبی که برایمان خیلی زحمت کشیدند، در آخر تشکر می‌کنم از همه کسانی که در این موفقیت سهیم بودند.

پ/ 1

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز