سرمربی تیم ملی کانوپولوی بانوان در گفت و گو با برنا:

قهرمانی‌مان در جاکارتا بازتاب خوبی در آسیا داشت

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۱۰:۵۱:۴۹
کد خبر: ۷۴۸۴۲۰
قهرمانی‌مان در جاکارتا بازتاب خوبی در آسیا داشت
سرمربی تیم ملی کانوپولوی بانوان گفت: سال‌های قبل که ایران در رشته کانوپولو قهرمانی و نایب‌قهرمانی آسیا را به دست می‌آورد به این اندازه که در بازی‌های آسیایی جاکارتا مقام‌اولی‌اش بازتاب داشت، آن سال‌ها اینگونه نبود و موفقیت کانوپولو به چشم نمی‌آمد.

الهه عمرو در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا در اصفهان اظهار کرد: امسال اولین دوره‌ای بود که رشته کانوپولو در المپیک بازی‌های آسیایی حضور پیدا کرد و حضورش حالت نمایشی داشت که اگر مورد تأیید قرار بگیرد چهار سال بعد هم دوباره در این رقابت‌ها شرکت داده شود.

وی افزود: درست است مسابقات حالت نمایشی داشت اما از سطح بالایی برخوردار بود چراکه رقبای‌مان سنگاپور و چین‌تایپه حضور داشتند و ما مقابل این تیم‌ها کار سختی را داشتیم.

سرمربی تیم ملی کانوپولوی بانوان ادامه داد: چهار سال پیش در مسابقات آسیایی هنگ‌کنگ سنگاپور قهرمان شد و سال گذشته در رقابت‌های آسیایی مالزی چین‌تایپه به قهرمانی رسید؛ امسال در بازی‌های آسیایی جاکارتا بعد از دو دوره مسابقات آسیایی، ایران توانست این عنوان را به دست بیاورد و قهرمان شود.

وی بیان کرد: در گروه اول، رودرروی سنگاپور قرار گرفتیم و 3 بر 2 نتیجه را واگذار کردیم، در نیمه‌نهایی بازی سختی با چین‌تایپه داشتیم که در نهایت موفق شدیم 6 بر 3 این تیم را شکست دهیم؛ در فینال باید با سنگاپور مسابقه می‌دادیم، با دیدن فیلم‌های بازی‌مان مقابل این تیم در گروه اول و آنالیزی که انجام دادیم و همچنین کم شدن استرس بچه‌ها توانستیم سنگاپور را در مرحله فینال با نتیجه 5 بر 2 ببریم و با اقتدار اول شویم.

عمرو اضافه کرد: در حقیقت با تحلیل و آنالیزی که روی تیم‌های چین‌تایپه و سنگاپور انجام دادیم، مقابلشان با سیستمی بازی کردیم که جواب داد و توانستیم نتیجه بگیریم.

وی عنوان کرد: در بخش بانوان از استان اصفهان شیوا مولوی‌نیا جزو بازیکنان تیم بود و من سرمربی تیم بودم؛ به طور کلی تا قبل از اعزام به رقابت‌ها چهار ماه اردوی مستمر داشتیم و سخت تمرین کردیم، بچه‌ها خیلی خوب مراحل را گذراندند و از پس سختی‌های کار برآمدند، تلاش خودشان را کردند و نتیجه گرفتند.

سرمربی تیم ملی کانوپولوی بانوان خاطرنشان کرد: 5 دوره ایران قهرمان آسیا بوده، بازتابی که عنوان قهرمانی‌اش امسال در جاکارتا داشت، هیچ زمان دیگر به این صورت نبود؛ در واقع به این رشته توجه شد تا دیده شود.

وی در ادامه افزود: سال‌های قبل هم که قهرمانی و نایب‌قهرمانی آسیا را کسب می‌کردیم تا این اندازه عنوان‌هایمان بازتاب نداشت و نتایج موفق کانوپولو به چشم نمی‌آمد.

عمرو اذعان کرد: امیدواریم حضور کانوپولو در المپیک بازی‌های آسیایی قطعی شود چراکه مردم بسیار این مسابقات را دنبال می‌کردند و برای کشورها هم اهمیت خاصی داشت، از اینکه مردم بیشتر رشته کانوپولو را شناختند برای ما خوشحال‌کننده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز