شیوا مولوی‌نیا در گفت‌وگو با برنا:

در مسابقه با سنگاپور و چین‌تایپه هیجان بازی بالا است / حضور در المپیک آسیایی و المپیک جهانی از آرزوهای کودکی‌ام بود

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۱۶:۲۹:۱۰
کد خبر: ۷۴۸۶۱۵
در مسابقه با سنگاپور و چین‌تایپه هیجان بازی بالا است / حضور در المپیک آسیایی و المپیک جهانی از آرزوهای کودکی‌ام بود
ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی کانوپولوی بانوان گفت: همیشه در بازی با سنگاپور، چین‌تایپه و حتی ژاپن رقابت بینمان شدید است و مسابقه هیجان بالایی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، شیوا مولوی‌نیا قایقران اصفهانی که 3 سال کایاک کار کرده هم‌اکنون عضو تیم ملی کانوپولوی بانوان است و 15 سال در این رده فعالیت دارد.

وی 4 قهرمانی آسیا، یک نایب‌قهرمانی آسیا و سومی آسیا را در ویترین افتخارات خود دارد و 6 دوره حضور در مسابقات جهانی را تجربه کرده که مهم‌ترین آن کسب رتبه ششمی در رقابت‌های جهانی 2010 ایتالیا بوده است، در حقیقت بهترین رنکینگی است که بانوان قایقران ایرانی تیم کانوپولو در جهان به دست آورده‌اند.

گفتنی است زمانی که در کایاک فعالیت می‌کرده با شرکت در رقابت‌های قهرمانی کشور توانسته یک بار هم وارد اردوی تیم ملی رده جوانان شود اما نهایتا تصمیم می‌گیرد که این رشته را کنار بگذارد و در کانوپولو ادامه کار می‌دهد.

این ملی‌پوش که به تازگی از بازی‌های آسیایی جاکارتا به اصفهان بازگشته، قهرمانی‌شان را در این رقابت‌ها یک گام به سوی المپیک آسیایی و سپس المپیک جهانی می‌داند.

قهرمانی که از دست داده بودیم را پس گرفتیم

شیوا مولوی‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا در اصفهان اظهار کرد: امسال برای اولین بار رشته کانوپولو در المپیک بازی‌های آسیایی شرکت کرد که حالت نمایشی داشت؛ با حمایت فدراسیون قایقرانی و اسکی روی آب کشور و نیز کمیته ملی المپیک یک تیم شش نفره به همراه مربی عازم این رقابت‌ها شد که هم اعضای فدراسیون، هم ورزشکاران و هم مربیان می‌توانستند این اطمینان را داشته باشند که تیم مقام اول را کسب کند.

وی افزود: در واقع یک گامی بود برای آینده این رشته که ابتدا به المپیک آسیایی و بعد هم به المپیک جهانی راه پیدا کند؛ به طور کلی هر سالی که در این سطح از مسابقات شرکت کردیم، بین هفت تا ده کشور توانستیم مقام اول را بیاوریم و دو دوره هم نایب‌قهرمان شدیم.

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی کانوپولوی بانوان تصریح کرد: قهرمانی را که در دوره‌های قبل از دست داده بودیم، امسال پس گرفتیم و این یک انگیزه شد برای خودمان و هم امیدواری برای مسؤولان کشور که اگر حمایت کنند، می‌توانند روی مدال طلای این رشته حساب کنند به ویژه اینکه حضور کانوپولو در چنین عرصه‌هایی رسمیت پیدا کند.

وی ادامه داد: ما بانوان می‌توانیم نتیجه مثبتی بگیریم اینکه جزو رنکینگ باشیم و دو یا سه پله رنکینگ آسیایی ایران را بالا بکشیم؛ در این مسابقات رقبای همیشگی‌مان چین‌تایپه، سنگاپور و ژاپن حضور داشتند، همیشه هم رقابت بینمان شدید بوده و بازی هیجان بالایی داشته است.

مولوی‌نیا اضافه کرد: در این دوره از مسابقات این سه کشور با پتانسیل کامل خود آمده بودند، ما هم با پتانسیل کامل رفتیم، 6 نفری که انتخاب شدند و با برنامه‌ در مسابقات حضور پیدا کردند.

با شناخت کامل از رقبا به جاکارتا رفتیم

وی بیان کرد: با تدبیر فدراسیون و اولویت‌بندی که در نظر داشت در مسابقات جهانی 2018 کانادا شرکت نکردیم چون اولویت اول بازی‌های آسیایی جاکارتا بود که خیلی خوب به این مسابقات بها داده شد تا هر چه بیشتر به اهداف پیش رو نزدیک‌ شویم.

بازیکن تیم ملی در ادامه افزود: با اینکه در مسابقات جهانی شرکت نکردیم اما همه بازی‌های تیم‌های رقیب سنگاپور و چین‌تایپه را بررسی کردیم و دیدیم که این دو تیم چقدر در آن رقابت‌ها خوب ظاهر شدند، با آنالیز کردن بازی‌هایشان توانستیم تاکتیک‌ها و تکنیک‌های فردی و تیمی‌شان را بشناسیم و با شناخت کافی به این مسابقات برویم.

وی عنوان کرد: روزی که رشته قایقرانی را شروع کردم یک کودک 11 ساله بودم، همان موقع مسابقات المپیک جهانی قایقرانی که از تلویزیون پخش می‌شد را دیدم و یک آرزو کردم که امیدوارم آرزویم تحقق پیدا کند.

مولوی‌نیا خاطرنشان کرد: دوست دارم روزی را ببینم که ابتدا در مسابقات المپیک آسیایی و بعد المپیک جهانی شرکت کرده‌ام، در واقع با توجه به شرایط سنی و توانایی‌هایم در کنار روال عادی زندگی‌ام مسیرم را تا رسیدن به این دو هدف ادامه می‌دهم چراکه رشته کانوپولو، رشته‌ای است که افراد باتجربه با تکنیک فردی و تاکتیک تیمی خوب حفظ می‌شوند، بانوان و آقایان هم فرقی نمی‌کند شرایط برای هر دو گروه یکسان است.

پ/ 1

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز