در گفت و گو با برنا مطرح شد؛

حرف‌های احمدی‌نژاد ارزش پاسخ ندارد/ شفافیت طرحی سه قلو است

۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۱۳:۵۸:۴۴
کد خبر: ۷۴۹۷۵۱
حرف‌های احمدی‌نژاد ارزش پاسخ ندارد/ شفافیت طرحی سه قلو است
نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی: کسی که امروز باید پاسخگو باشد مدعی شده در صورتیکه یکی از افرادی که 8 سال در به وجود آمدن شرایط امروز نقش داشته احمدی نژاد است از نحوه رفتار ایشان تاسف می‌خوریم اما حرف‌هایی که می‌زنند اینقدر بی ارزش است که نباید شان خودمان را پایین بیاوریم و پاسخ دهیم.

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرگزاری برنا در اصفهان، یکی از راه‌های مبارزه با فساد را شفافیت عنوان و اظهار کرد: شفافیت در خصوص نمایندگان برای بررسی حضور و غیاب، آرا، حقوق و دستمزد، سفرهای خارجی و دستاوردهای آن سفرها  مطرح شد در واقع این طرح سه قلو است.

وی ادامه داد: مردم حقشان است بدانند در مورد طرح‌هایی که در شهرشان اجرایی می‌شود نمایینده‌شان چه تفکری دارد یا مثلا در مورد سوال رییس جمهور چه واکنشی نشان داده‌‌ و در مورد کنوانسیون‌های بین‌المللی و برجام چه تصمیمی گرفته است اصلا وضعیت حضور و غیابش چگونه است و در مورد طرح‌هایی که با زندگی روزمره مردم سر و کار دارد رای داده یا نه.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خانواده من در نجف آباد زندگی می‌کنند و 6 سال است آن‌ها را به تهران نیاورده‌ام. ازعصر شنبه تا صبح پنجشنبه در تهران هستم و عملا چون منزل نیستم خرید خانه در این مدت به عهده خانواده است و امورات خانه را به عهده کارمندانم نمی‌گذارم.

افزایش دلار به خاطر ضعف مدیریت داخلی است

ابوترابی در پاسخ به سوال برنا مبنی بر اینکه افزایش نرخ دلار از 4 هزار تومان به 14 هزار تومان به عواملی بیرونی ربط دارد یا  مسائل داخلی، خاطرنشان کرد: متاسفانه این مسائل را به دشمن ربط می‌دهیم در صورتیکه مربوط به ضعف مدیریت داخلی است. دشمن در این چند روز حرفی نزده اما نرخ دلار از 10 هزار تومان به 14 هزار تومن رسیده است.

وی ادامه داد: همه ابزار دست دولت است از رییس جمهور در مجلس سوال پرسیدیم و نتوانستند جواب دهند. اکثریت مجلس هم از پاسخ رییس جمهور در مورد کاهش ارزش پول ملی قانع نشدند. دولت حدود 18 میلیارد دلار پول را در یکی دوماه نابود کرد مثلا 1000 یورو به مردم داد تا به سفرهای خارجی که ضرورتی ندارد بروند و خزانه خالی شد این کار را که مجلس و رقبای دولت انجام ندادند.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت 61 تن طلا و سکه یک شبه ثبت نام  کرد، تصریح کرد: چه افرادی از خرید این سکه ها و طلاها یک شبه میلیاردر شدند همچنین دولت دلار 4200 تومانی را به بهانه ورود موبایل و ... عرضه کرد. کدام عقل می‌گوید دلار با این نرخ باید به سطل زباله، موبایل و... تبدیل شود درآخر هم چون نظارتی نیست، وارد نشود.

با مردم شفاف نیستند

ابوترابی اظهار کرد: می‌گوییم شفاف به مردم بگویید چه کسی موز وارد کرده است؟ اما مقاومت می‌کنند و نمی‌گویند. رییس جمهور به مجلس آمد به جای اینکه بگوید برای آینده کشور چه برنامه‌ای دارد حرف‌هایی را مطرح کردد که انگار مقصر شرایط امروز کشور مردم هستند و مجلس هم قانع نشد.

وی با بیان اینکه با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را پاک کرد، اظهار کرد: اوضاع آشفته کشور به خاطر اشرافی‌گری، تنبلی و تکبر عده ای است و تا زمانی که این موارد اصلاح نشود مسیر بی‌تدبیری در آشفته بازار اقتصادی ادامه پیدا می‌کند.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 18 میلیارد دلاری که دولت در مدت 45 روز، با عرضه سکه، دلار و یورو نابود کرد به قالیباف، رییسی و دولت سایه ارتباطی ندارد بلکه به رییس بانک مرکزی ربط دارد که توسط رییس جمهور انتخاب شده است.

ابوترابی با بیان وجود مشکلات آیین نامه در قانون در مورد سوال از رییس جمهور گفت: آیین نامه در مورد اینکه اگر نمایندگان مجلس از پاسخ سوالات رییس جمهور قانع نشدند استنکاف هست یا نه، ساکت است. به همین خاطر بعضی‌ها از آیین نامه برداشت می‌کنند که سوال باید به قوه‌ قضاییه برود و عده‌ای هم می‌گویند این سوالات نباید به قوه قضاییه ارجاع داده شود. برای رفع ابهام اصلاحاتی روی آیین نامه انجام می‌دهیم اما شامل 5 سوالی که از رییس جمهور در گذشته شد نمی‌شود و برای سوالات آینده اعمال می‌شود.

وی راجع به رفتارهای نامتعارف احمدی نژاد و سکوت مسوولان در مقابل تهدیدهای وی، اظهار کرد: کسی که امروز باید پاسخگو باشد مدعی شده در صورتیکه یکی از افرادی که 8 سال در به وجود آمدن شرایط امروز نقش داشته احمدی نژاد است از نحوه رفتار ایشان تاسف می‌خوریم اما حرف‌هایی که می‌زنند اینقدر بی ارزش است که نباید شان خودمان را پایین بیاوریم و پاسخ دهیم.

ت/ 1

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز