در گفت‌وگو با برنا مطرح شد؛

مسابقات جهانی ورزش باستانی در اصفهان برگزار می‌شود

۱۳۹۷/۰۶/۱۷ - ۰۹:۴۳:۳۲
کد خبر: ۷۵۰۴۱۲
مسابقات جهانی ورزش باستانی در اصفهان برگزار می‌شود
رئیس هیات ورزش‌های باستانی استان اصفهان گفت: آبان ماه بزرگترین رخداد ورزش پهلوانی کشور بعد از انقلاب در اصفهان رخ دهد و مسابقات جهانی باستانی در این استان برگزار می‌شود.

حمیدرضا اخروی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا در اصفهان درباره برگزاری مسابقات جهانی ورزش پهلوانی اظهار کرد: در حال حاضرمسئله‌ پراهمیت برگزاری مسابقات جهانی ورزش باستانی در استان اصفهان است. طبق مصوبه‌ای که فدراسیون بین المللی ورزش باستانی داشته قرار شد آبان ماه مسابقات جهانی ورزش باستانی در اصفهان برگزار شود. در این راستا هفته گذشته جلسه‌ای با استاندار استان اصفهان، رئیس فدراسیون جهانی، رئیس فدراسیون ملی، رئیس تربیت بدنی استان اصفهان و تعدادی از مسئولین در تهران برگزار و مقرر شد که با برگزاری این مسابقات در اصفهان موافقت شود، درحال حاضر هم در حال تدارکات اسکان مهمانان هستیم. این مهمان‌ها از مسئولین کشورهای دیگر و خبرنگارای داخلی و خارجی هستند.

وی با بیان اینکه قرار است که این مسابقات در میدان امام افتتاح شود افزود: در این مسابقات، اصفهان یک تیم و بقیه کشور هم یک تیم شرکت می‌کند، این موضوعی است که درباره آن در حال رایزنی هستیم.

رئیس هیات ورزش‌های باستانی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به زیر ساخت ها، 2 تیم برای حضور در رقابت‌های جهانی، مناسب است. به دلیل اینکه بیشتر بازیکنان تیم ملی در گذشته در مسابقات آسیایی و جهانی شرکت و مقام کسب کردند، این ورزشکاران دوباره با یکدیگر مسابقه می‌دهند و عنوان قهرمانی را در کشور نگه دارند. قرار است بزرگترین رخداد ورزش پهلوانی کشور بعد از انقلاب در اصفهان رخ دهد، اگر خوب برنامه ریزی و اجرا شود، اتفاق بسیار خوبی برای استان اصفهان خواهد بود که تاکنون  رقم نخورده است.

اخروی خاطرنشان کرد: برنامه ما این بوده که ابتدا تیم‌های خارجی به با اتوبوس به خراسان رضوی بروند، در آنجا دوره بازآموزی ورزش باستانی ببینند، سپس با هواپیما به اصفهان بیایند و در مسابقات شرکت کنند، یعنی یک اتفاق بی‌نظیر و بسیارجالب که می‌تواند تعاملی سازنده در این مسابقات ایجاد کند. همچنین اتفاق افتادن این رویداد ورزشی به خاطر زیرساخت های خوبی است که در بحث ورزشی و ورزش باستانی در استان اصفهان وجود دارد.

وی درباره فعالیت‌های ورزشی هیات ورزشی پهلوانی استان اصفهان گفت: طبق تقویم سالیانه فدراسیون ورزش پهلوانی، ما تاکنون در همه مسابقات فدراسیون شرکت کرده‌ایم و در مسابقاتی که در همدان و سمنان برگزار شد، مقام اول را به دست آوردیم و در مسابقات آزاد استان البرز 13 مقام کسب کردیم.

 

ق/ 2

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز