مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان:

بیش از ۴۵ هزار نفر در عرصه صنایع دستی اصفهان فعال هستند

۱۳۹۷/۰۶/۱۸ - ۱۵:۴۳:۴۰
کد خبر: ۷۵۱۲۲۴
بیش از ۴۵ هزار نفر در عرصه صنایع دستی اصفهان فعال هستند
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: 20 هزار کارگاه و بیش از ۴۵ هزار نفر در عرصه صنایع دستی استان اصفهان فعال هستند و با این همه جایگاه و ظرفیت و عنوان هایی که به لحاظ بین المللی دارد و می توان جریانی پویا و فعال را در حوزه صنایع دستی این شهر دید.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، نوزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان ۱۸ تا ۲۳ شهریورماه صبح ها ۹ تا ۱۳ و بعدازظهرها ساعت ۱۷ تا ۲۲ ساعت در باغ موزه چهلستون اصفهان برپا خواهد بود.

 فریدون اله‌یاری در آیین افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان که امروزبا بیان اینکه این نمایشگاه رویدادی است که می تواند در رشد صنایع دستی کشور موثر باشد، اظهار کرد: نمایشگاه ها را بیش از اینکه به عنوان عرضه کننده صنایع دستی بشناسیم مرکزی برای تبادل تجربیات می شناسیم؛ در واقع ایده ها و تجربیات که در استان های دیگر صورت می گیرد در چنین نمایشگاهی می تواند عرضه و معرفی شود.

وی ادامه داد: ۲۰ هزار کارگاه و بیش از ۴۵ هزار نفر در عرصه صنایع دستی استان اصفهان فعال هستند و با این همه جایگاه و ظرفیت و عنوان هایی که به لحاظ بین المللی دارد و می توان جریانی پویا و فعال را در حوزه صنایع دستی این شهر دید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه میدان امام(ره) می تواند نمادی از صنایع دستی مردم ایران باشد، تصریح کرد: در این شهر وقتی از نمایشگاه صحبت می کنیم قرار نیست که همه هنرمندان اصفهان در آن شرکت کنند، گاهی ما محدودیت داریم و نمایشگاه ها نباید رغیبی برای فعالان حوزه صنایع دستی باشند؛ نمایشگاه ها فقط محل ترویج و توسعه هستند.

اله‌یاری  با بیان اینکه با نگاهی که در شهرداری اصفهان وجود دارد می توانیم از ظرفیت های بین المللی اصفهان برای رشد و معرفی صنایع دستی استفاده کنیم، گفت: باید با مشارکت جدی پیشکسوتان صنایع دستی اصفهان و فعال کردن دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی به این بپردازیم که چگونه صنایع دستی را اعتلا دهیم و باید به حمایت هنرمندان و به اقتصاد هنر به ویژه در صنایع دستی پرداخت.

وی ادامه داد: باید شورای راهبردی صنایع دستی در اصفهان شکل بگیرد، این شورا باید کاملا غیر دولتی باشد و ایده بدهد. باید مجال و فرصتی را فراهم کنیم تا در حوزه صنایع دستی کارهای مهمی صورت پذیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: به صنایع دستی روستایی باید توجه شود و این توجه باید در شهر اصفهان صورت بگیرد و اگر قرار است این صنایع، تجاری شود باید کانونی مثل اصفهان به حوزه های روستایی وصل شوند و از آن ها در منابع ملی بهره ببریم.

 

 

 

نظر شما