در گفت‌وگو با برنا مطرح شد؛

پیست انقلاب مشکلی ندارد

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۱۰:۵۱:۱۵
کد خبر: ۷۵۱۸۳۰
پیست انقلاب مشکلی ندارد
رئیس هیات دو و میدانی استان اصفهان گفت: پیست انقلاب آتش نگرفته، بلکه تشک‌های فرسوده آن سوخته است و در حال حاضر پیست انقلاب مشکلی ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، دوومیدانی استان اصفهان در سال‌های نه چندان دوری قطب دوومیدانی کشور بوده و حاصل آن ظهور ورزشکارانی مثل رضا قاسمی و فرزانه فصیحی در عرصه دوومیدانی ایران و آسیا است. سابقه ورزش دوومیدانی به المپیک باستانی یونانیان می‌رسد و استخوان بندی المپیک پیشرفته آن از نخستین دوره تشکیل شده است به همین منظور خبرگزاری برنا در اصفهان در گفتگویی با عبدالرسول یزدی زاده، رییس هیات دوومیدانی استان اصفهان جویای حال دوومیدانی استان اصفهان شده است.

 

برنا: برنامه‌های سال گذشته هیات دوومیدانی چه طور بوده است؟

یزدی‌زاده: رقابت‌ها و مسابقات استان را بر اساس تقویم فدراسیون دوومیدانی انجام شد و تمام کلاس‌های توجیهی داوران را برگزار کردیم همچنین در سال گذشته در 3 رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان میزبان مسابقات کشوری صخره نوردی آقایان در استان اصفهان برگزار شد، که در مجموع 270 نفر در این مسابقات شرکت کردند.

تمام فعالیت‌های سال گذشته هیات دو و میدانی استان اصفهان، آماده‌سازی تیم‌ها در رده پایه نونهالان،  نوجوانان و جوانان و اعزام آن‌ها به رقابت‌های گوناگون بوده است این هیات سال خوبی را از لحاظ کسب نتیجه سپری کرد. کسب عناوین اول تا سوم بازیکنان استان اصفهان در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان و در تمام رشته‌های دوومیدانی در سطح کشور نتیجه خوبی بود که هیات دو ومیدانی استان اصفهان در سال گذشته به دست آورده است.

 

برنا: برنامه‌هایی هیات دوومیدانی در 4 سال آینده چیست؟

یزدی‌زاده: بر اساس تقویمی که فدراسیون ارائه می‌دهد،  برنامه‌ریزی کردیم که باید بخش آموزش را در سطح استان فعال‌تر شود، شهرستان ها نیز کارگاه های کوچک آموزشی برگزار کنند و در نظر داشته باشند که مسابقات به صورت منطقه‌ای در شهرستان‌ها برگزار شود.

اگر مانند سال گذشته با تقویم فدراسیون فعالیت خود را ادامه دهیم، می‌توانیم نتایج بسیار خوبی کسب کنیم،  بیشترین زمان خود را به مسابقات نونهالان و استعداد یابی آن‌ها اختصاص می‌دهیم  تا بتوانیم زیر ساخت دوومیدانی کشوررا در آینده از ورزشکاران استان اصفهان بسازیم.

 

برنا: شرایط دوومیدانی بانوان و پیست آتش گرفته انقلاب به چه صورتی است؟

یزدی‌زاده: پیست آتش نگرفته،  بلکه تشک‌های فرسوده آن سوخته و در مجموع پیست انقلاب مشکلی ندارد. سال گذشته یک تیم از اصفهان در مسابقات کشوری شرکت توانست رتبه سوم کشور را به دست آورد.  با توجه به محدودیت‌ها و امکاناتی و سختی‌هایی که تحمل کردیم،  وضعیت دو و میدانی بانوان استان بد نیست، اما مربیان در استان و شهرستان‌ها با توجه به کمبود امکانات سخت افزاری و مشکلات فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

 

برنا: وضعیت استعدادیابی در سطح استان اصفهان چه طور است؟

یزدی‌زاده: سال گذشته با کمک آموزش و پرورش استعدادیابی انجام شد که تعدادی از افراد برگزیده به تیم‌های منتخب استان اصفهان راه پیدا می‌کنند. اگر فدراسیون دوومیدانی بخواهد برنامه استعدادیابی را انجام دهد، هیات دو و میدانی استان اصفهان هم مانند فدراسیون برنامه استعداد یابی را انجام می‌دهد.

 

برنا: آیا پیشکسوتان دوومیدانی اصفهان در عرصه دوومیدانی همچنان فعالیت دارند؟

یزدی‌زاده: در برنامه فدراسیون دوومیدانی، مسابقات پیشکسوتان برگزار شد که پیشکسوتان به عنوان مربی در کنار جوانان حضور دارند و فعالیت خود را انجام می‌دهند و حضورشان ارزشمند است. سال گذشته در مسابقات دوی صحرانوردی کشور که در استان اصفهان برگزار شد برای توزیع جوایز از پیشکسوتان استان اصفهان دعوت کردیم. دوومیدانی فضای سختی داشت و  بعضی از پیشکسوتان به دلیل شرایط آب و هوا نمی‌توانند در پیست حاضر شوند، اما کسانی که می‌توانستند کمک کردند.

 

برنا: در استان اصفهان استعدادیابی و مربی تخصصی رشته دو و میدانی وجود دارد؟

یزدی‌زاده: در همه رده‌های سنی، در 2 بخش آقایان و بانوان در ماده‌های مختلف مربی تخصصی دوومیدانی داشته و نیز در ورزشگاه انتقلاب بهترین مربیان کشور حضور دارند. ورزشکاری که چند ماه است فعالیت خود را در رشته دو و میدانی فعالیت آغاز کرده، اکنون جزو قهرمانان است و این نشان از اطلاعات علمی مربیان استان اصفهان در بخش استعداد یابی دارد.

 

س/ 2

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز