داور بین‌المللی بسکتبال با ویلچر در گفت و گو با برنا:

برای اولین بار به مسابقات المپیک آسیایی اعزام می‌شوم

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۰۸:۴۸:۲۷
کد خبر: ۷۵۳۶۳۴
برای اولین بار به مسابقات المپیک آسیایی اعزام می‌شوم
داور بین‌المللی بسکتبال با ویلچر گفت: در مسابقات پاراآسیایی که اولین حضور من پس از اخذ مدرک بین‌المللی است، برای نخستین‌بار به مسابقات المپیک آسیایی اعزام می‌شوم و به لحاظ نحوه برگزاری، مدیریت و استانداردهایی که باید رعایت شود از تمام مسابقات بالاتر است و باید با آمادگی کاملی به لحاظ فنی، آمادگی جسمانی و مسائل دیگر به این مسابقات اعزام شوم.

فرشاد هاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا در اصفهان درباره اخذ مدرک داوری بین‌المللی خود اظهار کرد: مهر ماه سال گذشته در مسابقات آسیا و اقیانوسیه شرکت و مدرک بین‌المللی خود را اخذ کردم. در اردیبهشت ماه امسال به مسابقات قهرمانی غرب‌آسیا در کشور اردن اعزام شدم، در آن جا هم تورنمنت موفقی را پشت سر گذاشتم و موفق شدم در اولین حضور بین‌المللی خود، فینال مسابقات را قضاوت کنم. خوشبختانه ماه گذشته دعوتنامه مسابقات پاراآسیایی برایم صادر شد و  10 مهر ماه عازم مسابقات پاراآسیایی جاکارتا هستم.

وی نحوه برگزاری مسابقات بسکتبال تصریح کرد: به جز بازی‌های غرب و شرق آسیا که تکمیل کننده و انتخابی بازی‌های آسیایی والمپیک بازی‌های آسیایی است  در واقع دو نوع مسابقات آسیایی در بخش آسیا و اقیانوسیه وجود دارد که تیم‌هایی مانند استرالیا و نیوزلند در آن رقابت‌ها حاضر هستند که معمولا بخش قوی‌تری است، اما بزرگ‌ترین اجتماع بسکتبال با ویلچر و تمام رشته‌های ورزشی هر قاره‌ای بحث المپیک آن قاره است که به لحاظ اعتباری و مسابقاتی بالاترین اعتبار را دارد.

داور بین‌المللی بسکتبال با ویلچر افزود: در مسابقات پاراآسیایی که اولین حضور من پس از اخذ مدرک بین‌المللی است، برای نخستین‌بار به مسابقات المپیک آسیایی اعزام می‌شوم و به لحاظ نحوه برگزاری، مدیریت و استانداردهایی که باید رعایت شود از تمام مسابقات بالاتر است و باید با آمادگی کاملی به لحاظ فنی، آمادگی جسمانی و مسائل دیگر به این مسابقات اعزام شوم. تیم‌های داوری که به مسابقات اعزام می‌شوند بهترین‌های هر قاره هستند که برای قضاوت در این مسابقات دعوت می‌شوند.

هاشمی درباره فعالیت خود در زمینه داوری عنوان کرد: از سال 87 وارد داوری بسکتبال شدم، از سال 89 به پیشنهاد یکی از دوستان به بحث داوری بسکتبال با ویلچر علاقه‌مند شدم، در حال حاضر حدود 10 سال است که در این رشته فعالیت می‌کنم. از سال 88 کارت درجه 3 داوری را گرفتم و هر سال درجات خود را ارتقا دادم و با قضاوت و همکاری بیشتر با فدراسیون و انجمن بسکتبال با ویلچر پیشرفت‌های من در این رشته بیشتر شد همچنین با حمایت دوستان و تلاش‌هایی که در این زمینه انجام دادم،  مدرک  بین المللی داوری بسکتبال را کسب کردم.

وی ادامه داد: از سال 87 در رشته بسکتبال فیبا که درجه ملی آن را دارم مشغول فعالیت هستم. در حال حاضر چندین سال است که در تمام لیگ‌های کشور از لیگ‌برتر تا لیگ‌های پایین‌تر قضاوت می‌کنم و 1 سال است وارد قضاوت در عرصه بین المللی شده ام.

 ق/ 2

 

نظر شما