مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اصفهان خبر داد:

استفاده ۷۲ هزار دانش‌آموز اصفهانی از سرویس‌های حمل و نقل تاکسی

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۱۴:۵۳:۲۵
کد خبر: ۷۵۳۸۹۰
استفاده ۷۲ هزار دانش‌آموز اصفهانی از سرویس‌های حمل و نقل تاکسی
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اصفهان گفت: حدود 72 هزار دانش آموز از سرویس های حمل و نقل تاکسی استفاده می‌کنند که این دانش آموزان در قالب 50 شرکت حمل و نقل مجوزدار جابجا می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، هادی منوچهری امروز در نشست خبری ارائه خدمات ستاد مهر شهر اصفهان، اظهار کرد: ستاد خدمات مهر با همکاری چند سازمان شهری در پی تسهیل شرایط حمل و نقل ترافیک در سطح شهر است. سازمان تاکسیرانی نیز با پیگیری دو وظیفه اصلی فعالیت خود را در این ستاد آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی سازمان تاکسیرانی تسهیل فرآیند حمل نقل در سطح شهر اصفهان است، ادامه داد: بازرسین سازمان سرویس مدارس شرایط سامانه های حمل و نقل را مورد ارزیابی قرار می دهند و در صورت ایجاد مشکل به رفع آن می پردازند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اصفهان با بیان اینکه با شروع سال تحصیلی جدید حدود 72 هزار دانش آموز از سرویس های حمل و نقل تاکسی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: این دانش آموزان در قالب 50 شرکت حمل و نقل مجوزدار جابجا می شوند.

منوچهری اظهار کرد: سال تحصیلی جاری برای نخستین بار در تعدادی از مدارس شهر، نرم افزار سرویس مدارس به صورت پایلوت اجرا می شود تا پس از بررسی اشکالات و خلا های آن در اواخر سال جاری این سامانه به صورت رسمی معرفی شود.

وی افزود: همچنین استفاده از لباس فرم رانندگان برای نخستین بار اجرا می شود و در فاز نخست رانندگان مرد در سطح شهر به لباس فرم متحدالشکل ملبس خواهند بود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اصفهان با تاکید بر اینکه برای تسهیل اجرای این پروژه همکاری های لازم صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: برای این منظور هزینه لباس ها با تعامل مناسب به گونه ای اجرا می شود که کمترین مخالفت را از سوی رانندگان در پی داشته باشد، ضمن اینکه انتخاب رنگ و جنس لباس از سوی نمایندگان شرکت ها صورت گرفته است.

منوچهری با اشاره به مشکلات سرویس های مدارس گفت:یکی از چالش های پیش روی سرویس های مدارس، افزایش تعداد سرنشینان خودرو است. استفاده از 4 نفر در خوردو ممنوع است که  اعمال قانون در پی کاهش این روند هستیم.

وی در خصوص خودروهای مسافربر اینترنتی اظهار کرد: این خودروها پدیده نوظهوری هستند که درگیری قانونی دارد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اصفهان با تاکید بر اینکه خودروهای اینترنتی هیچ گونه مجوزی از سوی شهرداری ندارند ، خاطر نشان کرد: شهرداری نظارتی بر عملکرد این خوردوها ندارد. ورود شهرداری برای پیگیری روند کار این خودروهای اینترنتی تنها با راهکار قانونی عملی خواهد بود.

منوچهری اضافه کرد: در حال حاضر کارگروه مطالعات برای رفع  این موضوع تشکیل  شده و بالغ بر 16 مکاتبه رسمی و قانونی صورت گرفته است، اما تا زمانی که عزم جدی ملی برای حل این قضیه صورت نگیرد شاهد رفع مشکلات این حوزه نخواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تاکسیزانی به جد در حال پیگیری این روند است، گفت: باید دید فراسازمانی صورت گیرد. سازمان تاکسیرانی در نظر دارد با استفاده از تاکسی های اینترنتی و با خودروهای زرد تحت نظر سازمان تاکسی رانی روند اجرای تاکسی های اینترنتی را تحت نظارت بگیرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اصفهان ادامه داد: سازمان حمل و نقل و ترافیک، پلیس راهور و سازمان اموزش و پروش با افرادی که بدون مجوز از سوی شرکت مجاز اقدام به انتقال دانش‌آموازن کنند، برخورد خواهند کرد و خوشبختانه بالغ بر 90 درصد خوردوها در قالب 50 شرکت مجاز مشغول به فعالیت هستند و تنها تعداد کمی که بعضا از طرف خانواده ها انتخاب می شوند بدون مجوز به کار می‌پردازند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز