ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان در گفت‌وگو با برنا:

با حجابمان به دنیا ثابت می‌کنیم از مسابقات بزرگ نمی‌هراسیم

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۱۱:۰۹:۵۷
کد خبر: ۷۵۴۰۰۰
با حجابمان به دنیا ثابت می‌کنیم از مسابقات بزرگ نمی‌هراسیم
ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان گفت: تورنمنت بین‌المللی لبنان اولین اعزام برون‌مرزی ما است، آنجا می‌خواهیم خودمان را به جهان ثابت کنیم که با همین حجاب حتی در میادین خیلی بزرگ‌تر می‌توانیم از پس سختی‌های کار بربیاییم.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان ایران با در پیش داشتن مسابقات جهانی از حالا خودش را برای حضوری قدرتمند در این رقابت‌ها آماده می‌کند، از این رو برای آمادگی بیشتر اواخر شهریور ماه امسال عازم یک تورنمنت بین‌المللی است.

با اینکه این اولین اعزام برون‌مرزی ملی‌پوشان است یک فرصت خوب به شمار می‌آید چرا که می‌توانند حریفان را بشناسند و توانایی‌هایشان را محک بزنند؛ البته نماینده استان اصفهان در تیم ملی نیز همین عقیده را دارد، او که به تازگی از بند مصدومیت رها شده با روحیه و انرژی بالا به موفقیت در این رقابت‌ها فکر می‌کند و هدفش کسب مدال و تصاحب سکو است.

سعی می‌کنم با مدال طلا برگردم

کوثر لفته‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا در اصفهان اظهار کرد: تورنمنت بین‌المللی کشتی کلاسیک در بخش بانوان 31 شهریور ماه سال جاری به میزبانی لبنان برگزار می‌شود.

وی افزود: برای اعزام به این مسابقات 5 مرحله اردو گذراندیم که من به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه دیسک کمر، 2 مرحله از آن را حضور نداشتم، از دوشنبه همین هفته اردوی پنجم و در واقع آخرین اردو در تهران برگزار می‌شود و تا زمان اعزام ادامه پیدا می‌کند، من هم شرکت می‌کنم چون مصدومیتم برطرف شده و می‌توانم تمرینات را از سر گیرم.

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان ادامه داد: حدودا یک ماهی که مصدومیت داشتم مرتبا تحت درمان بودم و فیزیوتراپی، آب‌درمانی و طب سوزنی روی من انجام می‌شد، از هفته پیش دوباره تمریناتم را شروع کردم تا حداقل بتوانم خودم را به بقیه هم‌تیمی‌هایم برسانم.

وی اضافه کرد: الان آمادگی روحی‌ام از آمادگی جسمی‌ام هم بهتر است و اگر تا مسابقات به همین صورت ادامه داشته باشد حتما روی سکو هستم و سعی می‌کنم با مدال طلا برگردم که قطعا نیت همه بچه‌ها همین است.

لفته‌زاده عنوان کرد: این اولین باری است که در مسابقات برون‌مرزی شرکت می‌کنیم، از همین الان استرس و فشار روانی را حس می‌کنیم اما خیلی دلمان می‌خواهد وقتی آنجا رفتیم به جهان نشان دهیم و ثابت کنیم که ما بانوان ایرانی با حجاب در چنین میادینی ظاهر می‌شویم و با شجاعت رودرروی حریفان قدرتمند کشتی می‌گیریم، حتی می‌توانیم در عرصه‌های خیلی بزرگ‌تر هم از پس سختی‌های کار بربیاییم؛ خیلی دوست دارم این اتفاق بیفتد و به خاطرش همه تلاشم را می‌کنم.

وی بیان کرد: فدراسیون با برنامه‌ریزی این تورنمنت را تدارک دید که در حقیقت یک نوع آماده‌سازی برای مسابقات جهانی است، در این رقابت‌ها آسیایی‌ها و اروپایی‌ها شرکت دارند؛ ایتالیا، آلمان و اوکراین از کشورهای اروپایی و ایران و عراق و لبنان از کشورهای آسیایی شرکت‌کننده در مسابقات هستند.

این ملی‌پوش خاطرنشان کرد: نزدیک به یک سال و نیم است که در این رشته فعالیت می‌کنم و از آذر ماه سال گذشته ملی‌پوش شده‌ام، این اولین اعزام برون‌مرزی‌مان است به همین خاطر شناخت آنچنانی روی حریفان نداریم که بخواهم جامع در مورد آن صحبت کنم اما شرکت در این تورنمنت می‌تواند خیلی برایمان مفید باشد چراکه باعث می‌شود این شناخت را به دست بیاوریم.  

پ/ 2

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز