استاندار اصفهان:

طرح ساماندهی رودخانه زاینده رود اجرا می‌شود

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۰۸:۴۱:۰۴
کد خبر: ۷۵۴۴۷۷
طرح ساماندهی رودخانه زاینده رود اجرا می‌شود
استاندار اصفهان گفت: به منظور جلوگیری از هدر رفت آب در زاینده رود و جلوگیری از خشک شدن بیش از پیش باغ‌ها و فضای سبز طرح ساماندهی رودخانه زاینده رود با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان و با لوله گذاری 54 کیلومتری اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا- محسن مهرعلیزاده دیروز در حاشیه مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار کرد: به منظور جلوگیری از هدر رفت آب در زاینده رود و جلوگیری از خشک شدن بیش از پیش باغ‌ها و فضای سبز طرح ساماندهی رودخانه زاینده رود با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان و با لوله گذاری 54 کیلومتری اجرا می شود.

وی افزود: نیمی از این طرح در بیرون از شهر اصفهان از سد چم آسمان تا سد نکو آباد به طول 42 کیلومتر اجرا و سپس در داخل شهر از باغ پرندگان تا پل شهرستان به طول 12 کیلومتر عملیاتی می شود.

استاندار اصفهان مدت اجرای این طرح را حدود یک سال برشمرد و گفت: در این طرح آب به صورت تغییر مبدا از پل شهرستان به ناژوان بازچرخانی می شود.

مهرعلیزاده با بیان اینکه این طرح ظرفیت هدایت 60 میلیون متر مکعب آب در لوله ها و کانالهای تعبیه شده را دارد گفت: با اجرای این طرح از هدر رفت 30 میلیون متر مکعب آب در سال جلوگیری می شود.

وی جلوگیری از برداشت های غیرقانونی آب ،تخصیص آب به دارندگان حقابه، پیشگیری از تضییع حقوق حقابه داران، ارائه به باغداران در طول مسیر را از مهمترین ویژگی های این طرح بر شمرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز