دوم مهرماه؛

رویداد فناوری نوآوری البرز دانش در اصفهان برگزار می‌شود

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۱۸:۳۶:۳۱
کد خبر: ۷۵۵۶۸۵
رویداد فناوری نوآوری البرز دانش در اصفهان برگزار می‌شود
رویداد فناوری نوآوری البرز دانش(فناد)، اولین شتاب‌دهنده صنعت ساختمان و صنایع وابسته در ایران دوم مهر ماه در اتاق بازرگانی استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان؛ در این همایش از حوزه‌های فعالیت شتاب‌دهنده که شامل: توسعه مواد و مصالح نوین مدیریت‌انرژی، روش‌های ساخت و بهره‌برداری، مدیریت راهبری ساختمان، هوشمندسازی معماری پایدار سخنرانی خواهد شد. پروفسور فولکوین مارگ، از گروه معماری جی ام پی آلمان در این مراسم با موضوع توسعه ساخت وساز در شهرهای تاریخی سخنرانی خواهد کرد، همچنین پنلی برای پرسش و پاسخ در این مراسم قرار دارد.

مدیرعامل شرکت فنی و مهندسی البرز نقش‌جهان و نیز موسس و بنیان‌گذار و رئیس مرکز مجمع شتاب‌دهنده البرز درباره همایش دوم مهرماه اظهار کرد: در دانش یا فناد معمولا یک تب ایجاد شده که بحث دانش بنیان و اقتصادی با محور دانش باشد و در کشور ما طرفداران خاصی پیدا کرده است، ما در حقیقت با توجه به اینکه حوزه تحصصی و فعالیت کاری‌ ما مجموعه‌های انبوه و بلند مرتبه سازی‌هایی است که در اصفهان شروع به فعالیت کرده و اولین مجموعه‌های بلند مرتبه که در استان اصفهان وجود دارد به نام ساختمان پزشکان شناخته می‌شود و در حقیقت آن وسعت بالغ بر 400 هزار متر مربع و ریشه بلندسازی ونوسازی آن است.

مجتب جانقربان افزود: در کنار پروسه اجرایی، ما معمولا زمان زیادی را برای پرداختن به مسائل علمی و دانش اجرایی نداشتیم و طی این فرآیند تصمیم گرفتیم که در کنار این پروژه‌ها و فرآیند تکنیکالی که این پروژه‌ها احداث می‌شود، بتوانیم از ایده‌های نو که گاهی اوقاتبا آن مواجه می‌شدیم و با یکسری مشکلات که شاید پرداختن به یکسری ایده‌های نوین راه‌‌گشای ما بود.

وی افزود: اولین اکسلیرتور را ما خواهش کردیم که به ما واگذار شود. یک مرکز شتاب‌دهنده که عموما در حوزه آی تی اکسلریتورها فعالیت دارند حوزه نرم‌افزاری است، اما در حوزه سخت‌افزاری و در صنعت ساختمان و صنایع وابسته موفق شدیم که بنیان‌گذار آن شویم و فعالیت خود را آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت فنی و مهندسی البرز نقش‌جهان ادامه داد: هدف اصلی ما از این مقوله این است که معمولا در ایران ایده‌هایی که شکل می‌گیرد تبدیل به یک کار تجاری نمی‌شود و حیف است که این ایده‌های خوب و خلاق در حقیقت پیاده‌سازی نشود، غیرممکن است که ما به فضای کسب و کار اهمیت ندهیم و یک اقتصاد نوآوری محور شکوفا نیز داشته باشیم .

جانقربان تصریح کرد: حوزه‌های تقسیم بندی اقتصاد ما، به اقتصاد نوآوری محور توجه داشته و سعی کردیم از ایده‌هایی که در این صنایع وجود دارد و مرتبط به ساختمان و صنعت ساختمان است استفاده کنیم. این مرکز شتاب‌دهنده به دو صورت ارجاع ایده‌های افراد و یا جذب ایده‌ها و سرمایه گزاری بر روی آن‌ها فعالیت می‌کند، همچنین شکاف مالی و مدیریتی را سعی داریم پر کرده و با این بضاعت مالی که برای ما به وجود می‌آورد و فضایی که در بحث مربیگری برای آنها انجام می‌شود بتوانیم یک ایده نوپا را به تجاری‌سازی برسانیم و به چرخه تجاری و شرکت‌های بزرگ وصل کنیم تا بتوانیم در صنعت ساختمان از آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: راه سختی است با توجه به اینکه فعالیت ما فرآیند نوینی است و مشکلات دموکراسی نیز ما را احاطه کرده است، به هر حال در این فضا ما باید به نتیجه مطلوب خود برسیم. ما به طورکلی نتایج خوبی از همکاری با بخش‌های دولتی نمی‌گیریم و به همین علت نیز این مقوله در بخش خصوصی بنا گذاشته شده است.

مدیرعامل شرکت فنی و مهندسی البرز نقش‌جهان گفت: تامین منابع مالی تا فرآیندهای مربیگری و هدایت این بذرهای نوپایی که قرار است به محصول تبدیل بشوند را در بخش خصوصی حل می‌کنیم، این دموکراسی در بحث بخش‌های دولتی معمولا بسیار دست و پا گیر است و باعث ایجاد اختلال می‌شود و زمان‌بر است که هرگز اتفاق نمی‌افتد اما در بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری، مراقبت و نیز شاخصه اصلی کار بوده که آنها را مستقیم به فضای اجرایی و بخش صنعت مرتبط کنیم، با توجه به این پروژه‌هایی در حال اجرا است و محل‌های بسیار خوبی برای مصرف ایده‌ها در دو بخش خدماتی، تکنیکال و تولید محصول است، در واقع آن فرآیند صفر تا صد را ما هدایت می‌کنیم. سعی کردیم با این مقوله‌ها این همایش‌ها و در کل راهبری در بخش خصوصی این دموکراسی را در حد توانمان بر بیاییم.

جانقربان افزود: بنیاد ملی نخبگان پر از فکر، نخبه و تفکر است، اما ما خروجی مطلوبی نداریم،همچنین در بخش صنعت و در کار میدانی نیز ما کمبود داریم، همیشه با یک نارسایی‌هایی مواجه هستیم و سعی کردیم که آن حلقه مفقوده را پرکنیم، یعنی چرخ‌دنده‌ها را ما به عنوان چرخ دنده در مجموعه صاحبان ایده و صنعت را ما متصل کنیم، درواقع اتصال آن‌ها با ما باشد.

وی ادامه داد: ما از بخش دولتی توقع داریم اما سرانجام نمی‌گیرد، همه جای دنیا معمولا بودجه‎‌ای که در اختیار این بخش‌ها می‌گذارند این‌ها را هدایت به بانک‌ها نمی‌کنند، چون بانک‌ها معمولا پول داغ داشته و یک ایده را می‌سوزاند و اینکه صاحبان ایده نیز می‌ترسند زمانی که وارد اینچنین دموکراسی مالی می‌شوند با شکستروبرو شوند، بنابراین این ایده از بین می‌رود و آن را بروز نمی‌دهند.

مدیرعامل شرکت فنی و مهندسی البرز نقش‌جهان گفت: ما در این فرآیند کاری خود نخستین مقوله‌ها تامین مالی این افراد است، یک هیات داوری وجود دارد که به طرح‌های ارائه شده می‌پردازد و آن را رسیدگی می‌کند و ایده‌ای که احساس می‌شود قابلیت شکوفایی و به نتیجه رسیدن را دارد، مانند بذری بوده و احتمال به نتیجه رسیدن آن بیشتر است انتخاب و هدایت می‌شود و ما نیز منابع مالی، محیط آموزشی، آشنایی با برندها، آشنایی با صاحبان صنایع و مراکز تجاری برندیگ را در اختیار آنها قرار می‌گذاریم و در نهایت این افراد به بخش صنعت و فضاهای کسب و کار واقعی که بتوانند بالنده شوند معرفی می‌کنیم.

جانقربان با اشاره به ساختمان‌سازی به سبک اهرام ثلاثه مصر در ایران خاطرنشان: شاید در تمام مشاغل و رشته‌ها پیشرفت‌هایی حاصل شده است، اما در ساختمان‌سازی به آن صورت پیشرفتی صورت نگرفته و کماکان با مصالح و تکنولوژی‌های ساخت سنتی مواجه هستیم و همه پرت منابع ملی و سرمایه و نیروی انسانی را داریم، این مسائل باعث شد که ما به این صنعت بپردازیم. شاید 50 درصد سرمایه ما در بخش ساختمان مصرف می‌شود و به همین میزان پرت منابع ملی در حوزه صنعت و ساختمان داریم، ما کار کالیبره و نظام‌مندی در صنعت ساختمان نداریم، همین موضوع باعث شد تا ما به این حوزه ورود کنیم و مسئله دیگر نیز مایحتاج خودمان است و نوع ساختار ما تکنیکال نیست.

ق/ 2

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز