رییس هیات شمشیر بازی استان اصفهان در گفت‌و‌گو با برنا:

مشکل ارزی مانع خرید تجهیزات شمشیربازی شده است

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۳:۴۴:۱۶
کد خبر: ۷۵۶۰۷۹
مشکل ارزی مانع خرید تجهیزات شمشیربازی شده است
رییس هیات شمشیر بازی استان اصفهان گفت: بعضی از وسایل این رشته ورزشی از خارج کشور تامین می شود و با نرخ دلار در ارتباط است که تغییرات ارزی روی قیمت این تجهیزات بسیار تاثیر می گذارد و برای ما دردسرساز شده است.

فرهاد رضایی در گفت و گو با خبرگزاری برنا در اصفهان با اشاره به وضعیت کنونی رشته شمشیربازی در استان اظهار کرد: ورزشکارانی در استان هستند که در این رشته  به صورت حرفه ایی کار می کنند و صاحب کسب مدال هایی در مسابقات کشوری و جهانی هستند.

وی تصریح کرد: مشکلاتی در این رشته ورزشی وجود دارد که اغلب شامل مشکلات مالی و هزینه های بالای خرید تجهیزات مورد استفاده این رشته است، بعضی از وسایل این رشته ورزشی از خارج از کشور تامین می شود و با نرخ دلار در ارتباط است که تغییرات ارزی روی قیمت این تجهیزات بسیار تاثیر می گذارد و برای ما دردسرساز شده است.

رییس هیات شمشیربازی استان اصفهان در خصوص برنامه‌های این هیات عنوان کرد: برنامه‌ها به طور منظم در حال اجرا بوده و در مسابقاتی کشوری رده سنی نوجوانان و جوانان دختر و پسر مدال کسب کرده‌ایم، همچنین پیشکسوتان ما در مسابقات قهرمانی آسیا نیز صاحب مدال شده اند.

رضایی ادامه داد: برنامه‌های هیات برای 6 ماه آینده مدون است ولی با توجه به مشکلاتی که در پی آن کمبود تجهیزات و وسایل ایجاد شده بعضی از مسابقاتمان را کم‌تر برگزار می کنیم و منتظریم این بحران برطرف شود و بتوانیم مسابقاتمان را طبق تقویم برگزار کنیم.

وی با اشاره  به حضور پیشکسوتان این رشته در مسابقات آسیایی خاطرنشان کرد: ورزشکاران پیشکسوت با هزینه شخصی اعزام می شوند و در کشور بودجه ایی برای این قضایا پیش بینی نشده است ولی در رده های مختلف محمد رضایی در بزرگسالان به بازی های آسیایی جاکارتا اعزام شد و در بانوان هم قهرمانان زیادی داریم.

رییس هیات شمشیر بازی استان در خصوص حمایت های صورت گرفته از ورزشکاران این رشته تاکید کرد: سالانه  جشن تجلیلی از ورزشکاران رشته شمشیربازی برگزار می کنیم و جوایزی در وسع  هیات به این ورزشکاران اهدا می شود.

رضایی ادامه داد: در بحث باشگاهی می توان حمایت مالی را صورت داد ولی در لیگ شمشیر بازی قراردادها آن چنان چشمگیر نیست و مشکلاتی در لیگ وجود دارد همچنین در سال های گذشته که باشگاه ذوب آهن تیم داری  این رشته را در لیگ انجام داده، قرار دادهای قبلی ورزشکاران را پرداخت نکرده است و هنوز شمشیربازان از این باشگاه طلب کار و درگیر شکایت هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

وی افزود: رشته شمشیر بازی جزو رشته هایی است که کم تر دیده شده و هیات در خصوص رشد این هیات وقت، انرژی و استعدادیابی زیادی برای این رشته انجام داده است ولی درگیر تهیه وسایل برای ورزشکاران هستیم که این مورد برای ما مشکل ساز شده است.

رییس هیات شمشیربازی استان اصفهان در پایان یادآور شد: به آینده خیلی امیدوار هستیم و خداراشکر یکی از مجهزترین سالن های شمشیر بازی ایران و غرب آسیا را  در اصفهان داریم و امیدواریم مشکلات ارزی حل شود تا مشکل تهیه وسایل برای ورزشکاران این رشته را برطرف کنیم.    

 

د/ 2

 

نظر شما