وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات:

فیبر نوری خانگی شهر اصفهان با ۶ زیرپروژه به بهره برداری رسید

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۱۹:۲۶:۱۰
کد خبر: ۷۵۶۶۶۴
وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات گفت: پروژه فیبر نوری خانگی در شهر اصفهان امروز با شش زیر پروژه به بهره برداری رسید تا مردم اصفهان بتوانند از فیبرنوری استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا اصفهان- محمدجواد آذری جهرمی در نخستین روز سفر خود به استان اصفهان و در شورای اداری این استان، شش پروژه توسعه ای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را با سرمایه گذاری ای ۴۰۵ میلیارد تومان افتتاح‌ کرد.

وی با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات کوردلانه  تروریستی در اهواز افزود: به هر حال در شرایطی قرار داریم که محور وقاحت در دنیا، آمریکای جنایتکار، اسراییل و برخی از پیروانشان در کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس به روشنی دم از براندازی نظام جمهوری اسلامی می زنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در حال حاضر تحریم های ظالمانه ایی را علیه جمهوری اسلامی اعمال  و جنگ اقتصادی تمام عیار را علیه ما آغاز کردند و در حال حاضر از پازل دوم نقشه های خودشان پرده برداری نمودند و آن چیزی که در ذاتشان بود را علیه مردم نشان دادند.

آذری جهرمی با اشاره به کشتار مردم و سربازان در این حمله  تروریستی عنوان کرد: اوج وقاحت علیه سربازان بی دفاع و  کودکانی بود که در این مراسم حضور داشتند چرا به این عمل وقاحت گفته می شود چون اثر انگشت این ها در دنیا  کودک کشی است، باید دید در یمن  و فلسطین چه کودک کشی هایی کرده اند و به خاطر همین که حرف از حقوق بشر می زنند این عمل وحاقت است.

وی تصریح کرد: امروز ما با محور وقاحت طرف هستیم که علاوه بر شرارت، حرف از حقوق بشر نیز می‌ زنند و همین وقیح بودن کار آن ها را نشان می دهد، حرف از حمایت از مردم ایران می زنند ولی این طور عمل نمی کنند، مردمی که دیروز کشته شدند چه کسانی بودند؟!آن کودک 4 ساله چه کسی بود؟! اثرات اقتصادی تحریم ها چه طیفی از جامعه ما را تحت تاثیر قرار می دهد؟!

وزیر ارتباطات با اشاره به این که دشمن سعی دارد خود را منجی مردم ایران نشان دهد تاکید کرد: دشمنان در عین فشارآوردن با تحریم ها به دنبال این هستند که خودشان را منجی مردم ایران نشان دهند، ولی خداراشکر مردم ایران بصیرت دارند و می دانند که  شما دشمنان با حمله به افغانستان و تشکیل ارتش آزادی بخش در سوریه چه کار کردید و چه بلایی بر سر شیعیان عراق آوردید.

آذری جهرمی یادآور شد: دشمنان با این عمل ذات پلید خودشان را نشان دادند و قطعا روز به روز گزینه ها و پازل هایشان را رو می کنند، یک روز با عملیات تروریستی و روز دیگر با اصل تروریست،چه کسی القاعده و داعش را به وجود آورد؟! بدانند که همان طور که القاعده و داعش به خود دشمنان برگشتند این گروه های تروریستی زیر پله ایی هم به خودشان برمیگردد و همین ها گریبان گیرشان می شود.

وی با اشاره به اثر خون شهدای تروریستی خوزستان خاطرنشان کرد: خون شهدای این حادثه قطعا دامن عوامل آن را خواهد گرفت و بدون شک جمهوری اسلامی ایران در برخورد با این  تهدیدات مقاوم تر و مقتدر تر خواهد شد و دشمنان این را بدانند  که آرزوی ایجاد جنگ قومیتی را به گور خواهند برد و نمی توانند به اختلافات قومیتی دامن بزنند و بدانند مردم ما متحد تر خواهند شد.

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات با اشاره به استحکام نظام جمهوری اسلامی اذعان کرد: نظام ما بر پایه خون شهدا محکم و استوار بوده است و درخت انقلاب با خون شهدا آبیاری شده و تزلزل در مسیر حرکت انقلاب به یاری خدا نخواهد بود و با جدیت این حمله کوردلانه قطعا با پاسخ و سیلی محکم از سوی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و انتقام خون شهداگرفته خواهد شد.

آذری جهرمی افزود: در یک سال گذشته با برنامه ریزی های مدون و با توجه به درخواست ها و نیازمندی هایی که در استان وجود داشت برای توسعه این زیرساخت سرمایه گذاری خوبی انجام شده است که امروز در قالب شش پروژه افتتاح شد.

وی در تشریح  نخستین پروژه بهره برداری شده گفت: نخستین پروژه توسعه خدمات پهن باند است که در یک سال گذشته ۷۹۰ سایت نسل سوم توسط اپراتورهای تلفن همراه و ‌۵۹۵ سایت نسل چهارم در107 شهر استان اصفهان احداث شده است و این خدمات ارایه می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۷۹ کیلومتر فیبر نوری برای افزایش پایداری ارتباطات بین شهری استان اصفهان اجرا شده است، عنوان کرد: پروژه فیبر نوری خانگی در شهر اصفهان امروز با شش زیر پروژه به بهره برداری رسید تا مردم اصفهان بتوانند از فیبرنوری استفاده کنند.

آذری جهرمی با اشاره به افزایش پایداری شبکه ارتباطی در حوزه روستایی تصریح کرد: طی یک سال گذشته ۱۷۷ روستا در این استان به تلفن ثابت خانگی دسترسی  پیدا کرده‌اند همچنین در طرح توسعه روستایی نیز در خدمانت دولت الکترونیک و در حوزه بانکداری الکترونیک با اختصاص 62 خود پرداز روستاها به دستگاه های خودپرداز مجهز شده‌اند.

وی با اشاره به بهره برداری فیبر نوری در ورزشگاه نقش جهان عنوان کرد: ورزشگاه نقش جهان مطابق با استانداردهای بین المللی تجهیز کردیم علی رغم اینکه ورزشگاهد آزادی را در اولویت داشتیم ولی با پیگیری و دغدغه مندی مسوولان اصفهانی این پروژه انجام شد و خدمات وای فای رایگان را برای خبرنگاران و تماشاگران در حین پخش بازی فراهم آورده شد.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: مجموع  پروژه های انجام شده در یک سال گذشته که امروز به بهره برداری رسیده و افتتاح شده را حدود 405 میلیارد تومان برآورد شده است.


د/ 1

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز