کربکندی:

جایگاه هشتم یا نهم زیبنده تیم فوتبال ذوب‌آهن نیست

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۱۵:۵۴:۴۱
کد خبر: ۷۵۷۵۸۲
جایگاه هشتم یا نهم زیبنده تیم فوتبال ذوب‌آهن نیست
رسول کربکندی گفت: جایگاه هشتم یا نهم زیبنده تیم فوتبال ذوب‌آهن نیست، امیدوارم که هر چه زودتر این تیم بتواند به شرایط خود سر و سامان بدهد و در جایگاه اصلی خودش قرار بگیرد.

رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا در اصفهان گفت : دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن فکر می‌کنم از تیم‌هایی بودند که انتظار می‌رفت شرایط بسیار خوبی در این لیگ داشته باشند، با توجه به این که دو تیم استقلال و پرسپولیس نیز از نظر یارگیری خوب عمل نکرده و یا محروم بودند به نظر می‌رسید که سپاهان و ذوب‌آهن می‌توانند هر دو تیم در لیگ قدرتمند حاضر شوند.

وی ادامه داد: سپاهان یارگیری بسیار وسیعی انجام داده بود و بودجه بسیار خوبی  در زمینه یارگیری و تغییر مربی داشت.

سرمربی سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان افزود: در حال حاضر سپاهان در جایگاه خوبی قرار دارد ولی طبیعی است که انتظارات از سپاهان بیشتر از ذوب‌آهن است ولی ذوب‌آهن نیز با توجه به جایگاهی و سهمیه آسیایی که به دست آورده است اگر نتواند وضعیت خود را سر و سامان دهد در لیگ داخلی وضعیتش نگران کننده است.

 کربکندی با اشاره به شکست‌های تیم فوتبال ذوب‌آهن بیان کرد: علی‌رغم این که ذوب‌آهن چندین نتیجه خوب را کسب کرده، ولی این اواخرسه شکست داشته و جام‌حذفی را از دست داده است. این تیم با توجه به اینکه دو شکست پی در پی از تیم پدیده داشته و سپس در اهواز نیز شکست خورده، طبیعی است که  نگرانی‌هایی بین طرفدارانش ایجاد کرده است، اما در آن سو سپاهان علی‌رغم اینکه دو بازی را در خانه مساوی کرد ولی پس از برد ذوب‌آهن در دربی، توانست اولین برد خانگی‌اش را به دست بیاورد و فولاد را شکست دهد و با توجه به امتیازهایی که دیگر تیم‌ها از دست دادند نتایج خوبی کسب کرده است.

وی تصریح کرد: بازی‌های بیرون از خانه به طور طبیعی سختی خودش را دارد، اما با توجه به اینکه تیم مسجد سلیمان تیم قدرتمندی نیست وهوا نیز شاید فشار بالای گرما را نداشته باشد، به طور طبیعی سپاهان باید بتواند حریف خود را شکست دهد، ولی هر بازی خارج از خانه بسیار سخت‌تر از بازی‌های خانگی است.

سرمربی سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان درباره بازی این تیم در هفته هشتم لیگ‌برتر عنوان کرد: ذوب‌آهن نیز باید بازی‌های درون خانه را ببرد، تا بتواند شکست‌هایش را جبران کند. جایگاه هشتم یا نهم زیبنده تیم ذوب‌آهن نیست، امیدوارم که هر چه زودتر تیم فوتبال ذوب‌آهن بتواند به شرایط خود سر و سامان بدهد بتواند در جایگاه اصلی خودش قرار بگیرد. هر دو تیم لیاقت و پتانسیل را برای قرارگرفتن در جایگاه‌های بالاتر را دارند.

کربکندی در پاسخ به این سوال که آیا تیم سپاهان با توجه به عملکرد خود در لیگ‌برتر می‌تواند به قهرمانی این لیگ فکر کند؟، خاطرنشان کرد: سپاهان طبیعی است با سرمایه‌گذاری و یارگیری که انجام داده است قطعا باید به قهرمانی نیز فکر می‌کند، اما باید بپذیریم که آسان نیست ولی این مهره‌ها و کادرفنی که از سوی باشگاه جذب شده، قطعا برای قهرمانی در لیگ‌برتر سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی افزود: هنوز بعضی از تیم‌ها مانند تراکتورسازی که هزینه زیادی را متحمل شده، شرایط ایده‌آل خود را پیدا نکردند ولی با بازیکنان باتجربه‌ای که دارند می‌توانند یک روند خوبی را طی کند، تراکتور، استقلال و پرسپولیس تیم‌هایی هستند که این شانس را برای قهرمانی دارند، ولی در فوتبال هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست.

سرمربی سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان با بیان نقاط ضعف و قوت دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن، یادآور شد:  خط دفاعی تیم ذوب‌آهن جوان است و اشتباهات زیادی دارد و آن زهری را که خط حمله این تیم باید داشته باشد، ندارد. شیوه بازی سپاهان نیز نباید یکنواخت باشد، اگر تنها در بازی مستقیم و بلند کار کند، قطعا تیم‌های دیگر متوجه شده  و برنامه ریزی می‌کنند به همین دلیل سپاهان باید بتواند در بازی مستقیم و با استفاده از گوشه‌ها بتواند عملکرد خوبی داشته باشد، که برای هر دو نوع بازی ابزار آن را نیز دارد.

ق/ 1

 

نظر شما