مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان خبر داد:

آغاز دور پنجم آمارگیری روستایی در استان اصفهان از ۲۱ مهر ماه

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۱۰:۲۹:۲۵
کد خبر: ۷۶۱۸۹۷
آغاز دور پنجم آمارگیری روستایی در استان اصفهان از ۲۱ مهر ماه
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: دور پنجم آمارگیری روستاها امسال از 21 مهرماه انجام می‌شود و 304 روستا با 12 هزار و 452 واحد آمارگیری مورد ارزیابی اطلاعات قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از  اصفهان، غلامحسین خانی به مناسبت روز روستا و عشایر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از سال 82 هر 5 سال یکبار آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای ساخت مسکن مناسب روستایی نیازمند اطلاعات و داده‌های کمی و کیفی از سطح روستاها هستیم، گفت: دور پنجم آمارگیری روستاها امسال انجام می‌شود و 304 روستا با 12 هزار و 452 واحد آمارگیری مورد ارزیابی اطلاعات قرار می‌گیرند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه برای بیش از 56 هزار واحد، تسهیلات بهسازی پرداخت شده است، تصریح کرد: بیش از 85 درصد از این واحدها تاکنون پایان کار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه 205 هزار واحد مسکن روستایی در روستاها داریم که با رشد جمعیت پیش‌بینی می‌شود تا سال 1404 به 236 هزار برسد، خاطرنشان کرد: با همین اطلاعاتی که از آمارگیری سال 92 داشتیم، باید هر سال 5 هزار و 800 فقره تسهیلات بهسازی بدهیم که تا سال 1404 حدود 85 درصد از واحدها بهسازی شده‌ باشد.

خانی در ادامه پیرامون زمان آغاز طرح آمارگیری روستایی، تصریح کرد: این طرح از 21 مهر به مدت 10 روز توسط تیم 68 نفره‌ای که موظف هستند درب منازل کارت شناسایی ارائه کنند انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران کشوری زلزله‌خیز است و از سال 84 به واحدها تسهیلات بهسازی می‌دهیم تا در مقابل سیل و زلزله ایمن شوند، گفت: از روستائیان عزیز تقاضا داریم با مراجعه به شعب روستایی ما برای دریافت تسهیلات اقدام کنند؛ در مورد جزئیات این تسهیلات نیز باید بگویم به هر واحد 25 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در بخش شهری نیز حدود 3 هزار و 45 واحد مسکونی در دست ساخت داریم، خاطرنشان کرد: تعداد دو هزار و 237 مورد از این تعداد مربوط به سال گذشته و مابقی به مربوط به امسال است.

وی پیرامون طرح هادی روستایی بابیان اینکه سال گذشته این طرح را برای 895 روستا تهیه و برای 371 روستا بازنگری انجام دادیم، تصریح کرد: سال 97 نیز برای 101 روستا طرح هادی با بودجه‌ای بالغ بر 22 میلیارد تهیه می‌شود.

بیش از 5 ماه درگیر آواربرداری و گودبرداری منازل تخریبی بودیم

خانی با بیان اینکه خوشبختانه از سال 94 قیر رایگان در اختیار روستائیان قرار گرفته است، گفت: تاکنون  59 هزار و 300 تن قیر به ارزش بالغ بر 522 میلیارد ریال به استان اختصاص دادیم و مساحت 3 میلیون و 878 هزار متر در سال‌های 94 و 95 آسفالت معابر انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در بنیاد مسکن ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول را آغاز کرده‌ایم، گفت: تاکنون 102 واحد در روستاها و 443 واحد را در شهرها شروع کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان پیرامون فعالیت‌های بنیاد مسکن اصفهان در کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور، تصریح کرد: دو روز پس از زلزله همکاران ما در محل مستقر شدند و تاکنون 11 هزار و 861 واحد مسکونی و تجاری تعمیری را ارزیابی و تشکیل پرونده کرده و تسهیلات آن‌ها را پیگیری و پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون 10 هزار و 769 واحد تعمیرات انجام و تحویل صاحبان آن‌ها شده است، گفت: حدود 7 هزار واحد، خانه‌های احداثی است که در سرپل ذهاب برای آنها پرونده تشکیل شده است و تخریب، آواربرداری و پی‌کنی این واحدها توسط بنیاد مسکن به صورت رایگان انجام می‌شود.

خانی با بیان اینکه بیش از 5 ماه درگیر آواربرداری و گودبرداری منازل تخریبی بودیم، گفت: پیش‌بینی ما تکمیل واحدها تا مهرماه 98 است و همه تلاشمان را انجام می‌دهیم تا هرچه زودتر بتوانیم واحدها را تکمیل کنیم.

وی در ادامه گفت: نیروهای بسیج و سپاه به صورت نامحسوس در منطقه حضور دارند و ما حتی آن‌ها را نمی‌شناسیم و در ساخت واحدها و در آواربرداری کمک‌هایی انجام داده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه اعتبارات اجرای طرح‌های هادی در سال جاری نصف شده است، گفت: علاوه بر این گرانی مصالح نیز از دیگر مشکلات اصلی ماست که موجب شده است در زمینه قیمت تمام شده ما در شهرها و روستاها دچار مشکل شویم.

وی پیرامون دیگر اقدامات صورت گرفته در روستاها، گفت: در راستای بوم‌گردی آمادگی کمک‌رسانی به خانواده‌های روستایی داریم و آماده پرداخت تسهیلات در این حوزه هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز