وزیر جهاد کشاورزی:

در بحث آب خوش‌بین هستم

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۱۵:۵۶:۲۹
کد خبر: ۷۶۴۰۹۶
در بحث آب خوش‌بین هستم
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بحث آب بسیار خوش‌بین هستم و به این خوش‌بینی نیز متهم شده‌ام.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، محمود حجتی ظهر امروز در مراسم افتتاح گلخانه‌های شهرک گلخانه‌ای شهرستان خمینی‌شهر اظهار کرد: ظرفیت اصفهان در ارتباط گلخانه بیش‌تر از این بوده و با محدودیت جدی آب که فشار زیادی را متحمل این استان است و در حوزه زاینده‌رود با کم‌آبی قابل‌توجهی روبرو هستیم.

وی افزود: اراضی این منطقه توسط زاینده‌رود مشروب و سیراب می‌شد و اکنون به دلایل مختلفی که بخش عمده‌ای ارضی و بخشی سماوی بوده، گرفتاری‌هایی را به وجود آورده است، در این استان توانمندی خیلی خوبی وجود دارد که مدیر و متخصص بوده اما با محدودیت آب روبرو هستند و باید به موضوع گلخانه‌ها در استان اصفهان توجه ویژه‌ای داشت.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در بحث آب بسیار خوش‌بین هستم و به این خوش‌بینی نیز متهم شده‌ام، اظهار کرد: حجم محدودی آب توسط مسؤولان استان اصفهان رهاسازی شد که باعث حفظ و حیات درختان باغات گردید و شاید فقط شاهد محصول خوبی نبوده‌ایم.

وی تصریح کرد: شورای آب استان باید به سمتی رود که با توجه به ارزش‌افزوده موجود و بهره‌وری که در ارتباط با محصولات گلخانه‌ای و مصرف آب است مدیریت شود و به توسعه بخش گلخانه‌ای بپردازیم.

حجتی با اشاره به اینکه اگر آبی در منطقه اصفهان داریم به سمت گلخانه‌ها حرکت کند، ادامه داد: استان اصفهان باید بیش از این تلاش کرده و با توجه به شرایط موجود در گسترش گلخانه‌ها پیش رو شود، بازارهای داخلی و بازارهای خارجی داریم که می‌تواند محصول غیرفصل را به متقاضیان عرضه کند که درآمد خوبی دارد.

وی با بیان لجستیک محصولات کشاورزی، خاطرنشان کرد: پردازشگری، بسته‌بندی، بازاریابی و ارائه به بازارهای هدف از جمله اقداماتی است که برای پیشرفت بخش کشاورزی باید تدبیر داشته باشیم که یکی از نارسایی‌ها و گلوگاه‌های بخش کشاورزی در رساندن محصول خوب و قابل‌قبول به بازارهای داخل و خارجی است و استان اصفهان با دنبال کردن این لجستیک می‌تواند اشتغال‌زایی، ایجاد ارزش‌افزوده، درآمدزایی برای منطقه و رونق کسب و کار به وجود آورد.

وزیر جهاد کشاورزی اذعان کرد: باید راهکاری برای امیدواری کسانی که در بخش گلخانه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنند ایجاد کرد و با مکانیزم قانونی باید به کمک دستگاه‌های دولتی مشکلات این قشر را حل کنیم.

وی با اشاره به تولید بذر در پایان گفت: امروزه بذرهایی همچون بذر سیفی و سبزیجات از خارج وارد کشور می‌شود که باید قطعاً در تولید بذر هیبریدی در داخل کشور قدم‌هایی برداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز