نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

زیارت اربعین برای شیعه مانوری سیاسی است

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۰:۴۰:۳۹
کد خبر: ۷۶۴۷۲۲
زیارت اربعین برای شیعه مانوری سیاسی است
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: زیارت اربعین برای شیعه مانوری سیاسی است، البته سیاست به معنای تدبیر است و این مراسم برای پیشرفت شیعه یک تدبیر خوب است و شیعیان عشق خود را به اهل بیت(ع) و اسلام نشان می‌دهند و دنیا این مانور را می‌بیند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار اعضای ستاد اربعین استان اصفهان با بیان این‌که مسأله اربعین، یک مسأله سیاسی و عبادی است، اظهار کرد: وجه عبادی آن معلوم و مشخص است چراکه امام حسین(ع) تنها امامی است که برای گام‌هایی که برای دیدار و زیارت ایشان برداشته می‌شود، ثواب نوشته شده است.

وی افزود: زیارت اربعین برای شیعه  مانوری سیاسی است، البته سیاست به معنای تدبیر است و این مراسم برای پیشرفت شیعه یک تدبیر خوب است و شیعیان عشق خود را به اهل بیت(ع) و اسلام نشان می‌دهند و دنیا این مانور را می‌بیند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به ویژگی‌‌های خاص امام حسین(ع) و تربت آن حضرت گفت: در روایتی از امام باقر(ع) آمده است که راوی می‌گوید آن حضرت، خاکی را به همراه داشتند و هنگامی که از ایشان سؤال شد که چرا از این خاک برای نماز استفاده می‌کنند، فرمودند که خاک کربلا است و ثواب آن را بیان کردند.

وی با اشاره به ضرورت رعایت اخلاص در اجرای برنامه‌ها توسط دست‌اندرکاران و شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی اربعین حسینی مطرح کرد: زائران باید در همه رفتارها و فعالیت‌های خود دقت داشته باشند و با رعایت حقوق دیگران نشان دهند کسی که شیعه است، مؤدب به آداب اسلامی نیز هست، زائران مرام شیعه را در این مانور سیاسی نشان دهند.

آیت الله طباطبایی در ادامه عنوان کرد: در روایتی آمده است که «حُبُّ عَلِیٍّ حَسَنَهٌ، لَا یَضُرُّ مَعَهَا سَیِّئَهٌ …»، معنای صحیح این روایت این است که حبّ علی(ع) نمی‌گذارد انسان گناه کند و این دوستی، نوعی قلعه و حصن است نه این‌که بدین معنا باشد که گناه انجام شود و نگران بخشش آن نباشد، امام باقر(ع) می‌فرماید بدانید بین ما و خدا برائت نیست، هیچ خویشاوندی با خدا نداریم، حجتی علیه خدا نداریم، ما فقط به وسیله طاعت به خدا متقرّب و نزدیک شده‌ایم.

وی اضافه کرد: در حدیث قدسی آمده است که «بنده من به چیزی دوست داشتنی‌تر از آنچه واجب کردم بر او اظهار دوستی نکرد، او با نوافل به سوی محبت من می‌آید تا این‌که من نیز او را دوست بدارم. پس هنگامی که او را دوست بدارم شنوای او می‌باشم آن گاه که می‌شنود، بینایی او می‌باشم آن گاه که می‌بیند، زبان او می‌باشم آن گاه که سخن می‌گوید، دست او می‌باشم آن گاه که ضربه می‌زند، پای او می‌باشم آن گاه که راه می‌رود، هنگامی که به درگاه من دعا کند اجابت می‌کنم و اگر از من درخواست کند به او می‌دهم»، البته منظور از نوافل در این روایت هر کار خیری است که برای رضای خدا انجام شود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به جایگاه والای خادمان زائران حسینی تصریح کرد: امام خمینی(ره) هنگامی که با دوستان خود به زیارت امام رضا(ع) می‌رفتند، زیارت مختصری می‌خواندند و به تهیه غذا برای همسفری‌های خود می‌پرداختند تا به زائران امام رضا(ع) خدمت کنند.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی مسیر نجف تا کربلا خاطرنشان کرد: لازم است با هماهنگی دولت عراق، مسیر نجف تا کربلا که بین‌الحرمین محسوب می‌شود، به امکانات لازم برای شرکت کنندگان در پیاده‌روی اربعین مجهز شود، باید درخت کاری انجام شده و جاده‌ به گونه‌ای تعبیه شود تا خدمت‌رسانی به زائران بهتر انجام گیرد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز