گلنوش سبقت‌اللهی در گفت‌وگو با برنا:

رکورد کشور را ارتقا دادم/ اصفهانی‌ها نقره تیمی را در تپانچه بادی کسب کردند

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۰۹:۱۸:۳۳
کد خبر: ۷۶۵۱۰۹
رکورد کشور را ارتقا دادم/ اصفهانی‌ها نقره تیمی را در تپانچه بادی کسب کردند
گلنوش سبقت‌اللهی گفت: در رقابت‌های قهرمانی کشور توانستم رکورد کشور را در تپانچه 10 متر بادی ارتقا دهم.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، سال 92 تیراندازی را شروع کرد و با علاقه به آن ادامه داد طوری که در کوتاه‌مدت پیشرفتش همه را متعجب کرد؛ از بین رشته‌های مختلف این ورزش جذاب تپانچه را دوست داشت به همین خاطر انتخابش کرد و با جدیت در آن به فعالیت پرداخت.

به قدری مستعد بود که سال 93 وارد تیم ملی شد و با شرکت در میادین بزرگ نتایج خوبی گرفت، کسب مدال طلای کشورهای اسلامی در تپانچه 10 متر بادی و نقره تیمی قهرمانی آسیا در این رشته (تپانچه 10 متر بادی) از آن جمله است.

سال 94 به کسب سهمیه المپیک موفق شد و سال 95 در المپیک ریو 2016 حضور یافت تا جهان ورزش را در چنین رویدادی طور دیگر تجربه کند؛ او همچنان عضو تیم ملی است و در این رده فعالیت دارد.

چندی پیش نیز با حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور توانست یک امتیاز خوب بگیرد و رکورد کشور را ارتقا دهد، نشان داد موفقیت‌هایش در این مسیر پایانی ندارد و به آینده‌ای خوب امیدوار است.

مسابقات رشته‌های خفیف در بخش بانوان برگزار نمی‌شود  

گلنوش سبقت‌اللهی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا در اصفهان اظهار کرد: مسابقات تیراندازی قهرمانی کشور در بخش بانوان سه‌شنبه هفته گذشته در رشته‌های مختلف تفنگ، تپانچه و تراپ آغاز شد و تیراندازان با هم رقابت کردند.

وی با اشاره به اینکه جمعه گذشته مسابقات تپانچه 10 متر بادی انجام گرفت، افزود: به طور کلی رقابت‌های قهرمانی کشور سالی یک بار برگزار می‌شود و استان‌ها تیم‌هایشان را در قالب تیم‌های سه نفره شرکت می‌دهند، از استان اصفهان من به همراه شیدا انتشاری و مژگان عبداللهی یک تیم بودیم که در نهایت توانستیم مدال نقره تیمی را به دست بیاوریم.

 ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی تیراندازی بانوان ادامه داد: امتیاز 586 را کسب کردم و رکورد کشور را ارتقا دادم که این امتیازات در رنکینگمان مؤثر است.

وی عنوان کرد: چون تیراندازی یک رشته‌ ذهنی است هر چه بیشتر مسابقات در آن برگزار شود، بهتر است؛ سال‌هاست که در کشور مشکل فشنگ برای این رشته وجود دارد و همین باعث شده رقابت‌ها تنها در بادی انجام بگیرد و رشته‌های خفیف در بخش بانوان برگزار نمی‌شود.

سبقت‌اللهی اضافه کرد: در واقع استان‌های کشور در تپانچه بادی سالن و سلاح در اختیار دارند و تمرینات را منظم انجام می‌دهند اما در رشته‌های خفیف امکانات سالن و سلاح را ندارند در نتیجه تمریناتی هم صورت نمی‌گیرد و مسابقات آن در بخش بانوان برگزار نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کشور چون برای تپانچه بادی مسابقات مختلفی انجام می‌شود لیگ، آزاد و قهرمانی کشور؛ هنگام حضور در رقابت‌های برون‌مرزی در این رشته هیچ مشکلی یا استرسی نداریم و راحت تا فینال هم پیش می‌رویم اما رشته‌های خفیف را در برون‌مرزی تازه تجربه می‌کنیم در حالی که آنجا جای تجربه کردن نیست باید بتوانیم نتیجه بگیریم.        

پ/ 2

       

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز