معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

گلپایگان را مثل اصفهان پر از دودکش نکنید

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۰۸:۱۱:۱۵
کد خبر: ۷۶۷۰۷۶
گلپایگان را مثل اصفهان پر از دودکش نکنید
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: گردشگری و گیاهان دارویی کارخانجات بدون دودکش هستند آن‌ها را به دودکش تبدیل نکنید، اشتباهاتی که در اصفهان رخ داد را در گلپایگان تکرار نکنید.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، سورنا ستاری در افتتاح نخستین مرکز رشد دانشگاهی غرب استان اصفهان اظهار کرد: در آمد قابل توجه دانشگاه‌های استان باید از محل کارآفرینی صورت گیرد؛ اگر کمبودی بود آماده سرمایه‌گذاری هستیم اما برای هر چیزی باید توجیهی باشد، اگر می‌خواهیم کارآفرینی و کسب و کار و شرکت دانش بنیان ایجاد شود بخش خصوصی باید در زمنیه پژوهش سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود: شهرستان گلپایگان با دارا بودن بیش از 5 هزار دانشجو و کارخانجات صنعتی پتانسیل خوبی دارد، مشکلاتی در زمینه گیاهان داروئی، کشاورزی و آب وجود دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان این که تجاری شدن بدون سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اتفاق نمی‌افتد، ادامه داد: وجود جوانان با انگیزه و اعتماد به نفس و سرشار از انرژی در موثر هستند، سرمایه نیروی انسانی باید درست هدایت و ساماندهی شوند، اگر چهار سال دانشجو مشغول تحصیل شود و سرانجام بیکار باشد یعنی وقتش تلف شده است.

ستاری خاطرنشان کرد: محیط کارآفرینی در دانشگاه مهیا شود تا هر کس ایده‌ای دارد پیاده سازی کند و خروجی دانشگاه کارساز ‌شود و این مهم با سرمایه‌گذاری بخش دولتی صورت نمی‌گیرد بلکه در این مبانی باید بحث و تبادل نظر شود.

وی گردشگری و گیاهان دارویی را کارخانجات بدون دودکش توصیف کرد و خطاب به گلپایگانی‌ها اظهار کرد: آن‌ها را به دودکش تبدیل نکنید، اشتباهاتی که در اصفهان رخ داد را در شهرستان تکرار نکنید.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: محیط زیست شهرستان را حفظ کنید، صنایع کوچک تولیدی درآمدزایی بالایی را به همراه دارد، برای کمک به ایجاد پژوهسرا کمک مالی می‌شود.

ستاری گفت: ساخت‌هایی خوبی در دو شهرستان وجود دارد که زمینه مفاهیم کارآفرینی را دارند، موتور محرک اقتصادی در توسعه کارآفرینی است، با توجه به سبقه تاریخی هر دو شهرستان باید مراکز رشد  تجهیز شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز