رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان:

هنوز نمی‌دانیم تورم در اصفهان چه‌قدر است/ برخی نمی‌خواهند در بعضی موارد آمار منتشر شود

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۱۳:۵۴:۴۱
کد خبر: ۷۶۷۳۱۵
هنوز نمی‌دانیم تورم در اصفهان چه‌قدر است/ برخی نمی‌خواهند در بعضی موارد آمار منتشر شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: هنوز نمی‌دانیم به طور مثال تورم در اصفهان چقدر است، مدیریت مبتنی بر دانش بدون اتکا بر آمار موفق نخواهد بود، همواره بر اساس شناخت ذهنی تصمیم‌گیری می‌کنیم در حالی که واقعیت با آن چه ما تصمیم گرفتیم فاصله دارد، به همین علت است که برخی نمی‌خواهند در برخی موارد آمار منتشر شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، نعمت‌اله اکبری صبح امروز در پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در حوزه آمار مشکلات بسیاری داریم چراکه آمارهای ما بیشتر کلان است، سند ملی آمایش روی میز دولت است که من هم به عنوان یکی از حاضران برای بررسی آن حضور خواهم داشت.

وی با بیان این‌که اصفهان اولین شهری است که MIS آن نوشته و فرایندهای شهری آن تدوین شد اما اجرایی نشد، بیان کرد: تولید، ذخیره و ارائه سه گام ارائه داده است اما به بسیاری از آمار‌ها نمی‌توان اعتماد کرد چراکه تنها متولی تولید آمار و اطلاعات مرکز ملی آمار ایران است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با بیان این‌که اولین مسأله‌ای که با آن روبرو هستیم آمار شهرها هستند، طبق آمار سال 95، 77 درصد جمعیت کشورمان شهری و مابقی روستایی هستند.

اکبری عنوان کرد: از آن جایی که سازمان‌های مختلف آمار را جمع‌آوری می‌کنند بنابراین آمارها حلقه‌وار بهم وصل نیستند، یکی از بخش‌هایی که می‌تواند در آمار مؤثر باشد شهرداری است چرا که می‌تواند آمارهای ثبتی و املاک را در اختیار قرار دهد.

وی با اشاره به این‌که مردم ما به هر کجا مراجعه می‌‎کنند تمامی مدارک شناسایی آن‌ها همراهشان هست چون مدارک را از آن‌ها می‌خواهند، یادآوری کرد: همین تکرار در ارائه مدارک باعث شده آمارها بیشتر جلوه کنند، امروزه بدون بروزرسانی اطلاعات، شهر هوشمند مقدور نیست چرا که برخی اطلاعات باید روزانه، هفتگی، ماهانه و برخی سالیانه گرفته شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان ادامه داد: هنوز نمی‌دانیم به طور مثال تورم در اصفهان چقدر است، مدیریت مبتنی بر دانش بدون اتکا بر آمار موفق نخواهد بود، همواره بر اساس شناخت ذهنی تصمیم‌گیری می‌کنیم در حالی که واقعیت با آن چه ما تصمیم گرفتیم فاصله دارد، به همین علت است که برخی نمی‌خواهند در برخی موارد آمار منتشر شود.

اکبری با بیان این‌که یکی از ویژگی‌های شهر هوشمند این است که افراد در آن شهر گم نشوند از این که چندین آدرس پستی وجود دارد گلایه کرد و گفت: این مشکل به این دلیل است که کدپستی‌ها بروز نشده، در شهر هوشمند آمارها به هنگام و در کوتاه‌ترین زمان در اختیار قرار می‌گیرد و صرفه‌جویی مالی دارد و نیاز به سرشماری‌های عمومی نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز