نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی:

مجلس باید در آرای نمایندگان شفاف باشد

۱۳۹۷/۰۸/۰۷ - ۱۰:۵۳:۵۶
کد خبر: ۷۷۰۲۷۸
مجلس باید در آرای نمایندگان شفاف باشد
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در آرای نمایندگان باید شفاف باشد، نمایندگان نباید به نوعی اظهارنظر کنند و در عمل به نوعی دیگر نظر دهند این شیوه موجب افزایش نفاق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، سید محمد جواد ابطحی در خصوص طرح شفافیت آرا اظهار کرد:  شفافیت آرا از اقدامات ضروری است به ویژه زمان برگزاری جلسات مهم همچون رای اعتماد یا استیضاح وزرا لازم است. مجلس در قانونگذاری‌، نظارت و حتی در امور مالی، اداری و پشتیبانی باید شفافیت را کلید بزند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به استناد نامه حضرت علی(ع) در دیدار با نمایندگان یادآور شدند که از هزار و 400 سال قبل معصومان بر روراستی با مردم تاکید داشتند، در حوزه امنیتی و جنگ شفافیت مطرح نیست اما در حوز ه اقتصادی شفافیت لازم است.

نماینده مردم خمینی شهر ر مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر این مجلس در آرای نمایندگان باید شفاف باشد، نمایندگان نباید به نوعی اظهارنظر کنند و در عمل به نوعی دیگر نظر دهند این شیوه موجب افزایش نفاق خواهد شد. از این رو برخی از نمایندگان طرح شفافیت آرا را در دستور کار خود قرار دادند.

ابطحی با بیان اینکه بعید به نظر می‌رسد این طرح در مجلس تصویب شود، گفت: متاسفانه مخالفان این طرح به دلایل گوناگون علاقه‌ای به شفافیت آرای خود در مجلس ندارند.

وی اظهار کرد: در صورت مخالفت برخی از نمایندگان می‌توان در اصلاح آیین نامه داخلی مجلس برخی موضوعات و دستور کارها را ملزوم به رأی شفاف کنند، در این میان رأی به وزرا اعم از استیضاح یا رأی اعتماد می‌تواند در این موارد استثنا گنجانده شود.

وی، تصریح کرد: از سوی دیگر برخی همکاران پیشنهاد دادند تا رأی متنع از دستگاه رأی گیری برداشته شود، نمایندگان باید تکلیفشان مشخص باشد و نظر موافق یا مخالف در مورد طرح و لوایح یا موضوعات دیگر را مطرح کنند و از دادن رأی ممتنع اجتناب کنند.

نظر شما