یک داور بین المللی تکواندو اصفهان:

داوران ایرانی تکواندو سطح بالایی دارند

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۱۳:۰۰:۳۴
کد خبر: ۷۷۲۲۷۶
داوران ایرانی تکواندو سطح بالایی دارند
یک داور بین المللی تکواندو اصفهان گفت: داوری تکواندو در کشور از بالاترین سطح برخوردار است و داوری تمامی قهرمان های جهان در لیگ برتر هم توسط داوران خوب ایرانی انجام می شود.

سعید کروندی  در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در اصفهان اظهار کرد: متولد سال 47 هستم و از سال 62 این ورزش را در باشگاه شیخ بهایی شروع کردم در ابتدا ورزش فوتبال را دنبال می کردم ولی بعد از آن به این ورزشگاه آمدم و به تکواندو پرداختم.

وی در خصوص افتخاراتی که کسب کرده، تصریح کرد: چند وقت پیش موفق به کسب دان هشت در این رشته ورزشی شدم و به عنوان داور و مربی  بین المللی تکواندو فعالیت می کنم.

داور بین المللی تکواندو اصفهان با اشاره به موفقیت های مربی‌گریش در عرصه تکواندو خاطرنشان کرد:  شاگردانی همچون جلال خدامی را داشتم که هم اکنون قهرمان جهان و مربی تیم برزیل در ورزش تکواندو است.

کروندی با اشاره به مقام های بدست آورده در این رشته ورزشی عنوان کرد: زمان هایی که مسابقه می‌دادیم  اعزام به این صورتی که الان مطرح است نبود و مسابقات روی تشک برگزار نمی شد و امکاناتی همچون کلاه هم برایمان وجود نداشت.

وی در خصوص قضاوت های مهم تکواندو که تا کنون انجام داده است، اذعان کرد: قضاوت‌هایی در کشور کرواسی، مسابقات آسیایی، جام بین‌المللی فجر و کشوری انجام دادم که مهم‌ترین آن ها همان داوری مسابقات کشور کرواسی است.

داور بین المللی تکواندو اصفهان با اشاره به وضعیت داوری تکواندو در کشور افزود: داوری تکواندو در ایران  از بالاترین سطح برخوردار است و داوری تمامی قهرمان های جهان در لیگ برتر هم توسط داوران خوب ایرانی انجام می شود و تمام این قهرمانان  مثل سعید رجوی ، سجاد مردانی و صفری در مسابقات لیگ شرکت می کنند و ما داوری این دیدار ها را انجام می دهیم.

کروندی با اشاره به وضعیت تکواندو کاران اصفهانی اظهار کرد: ورزشکاران اصفهان خیلی خوب  در این رشته ورزشی فعالیت می کنند و با کارهای خوبی که رییس هیات تکواندو در نظر گرفته است این رشته در آینده نه چندان دور به موفقیت های بیشتری خواهد رسید.

وی در مورد وضعیت استعداد یابی ورزش تکواندو در استان تاکید کرد: وضعیت استعدادیابی در سطح استان خوب پیش می رود و افضلی مسوول استعداد یابی در اصفهان است.

داور بین المللی تکواندو اصفهان، ورزش تکواندو را پر هزینه دانست و افزود: فردی که می خواهد وارد این رشته ورزشی شود با هزینه های بالایی مواجه می شود مثلا وسایلی مثل رو پای الکترونیکی قیمتش زیاد شده هر چند هیات های استانی مسابقات را ساده برگزار می کنند ولی بازدهی که با وسایل الکترونیکی در این ورزش است در استفاده بدون تجهیزات نیست.

د/ 1

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز