استاندار اصفهان:

تحریم‌ها به اقشار کم درآمد آسیب می‌زند

۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۰۸:۴۸:۳۸
کد خبر: ۷۷۲۵۱۹
تحریم‌ها به اقشار کم درآمد آسیب می‌زند
استاندار اصفهان گفت: بدون تردید تحریم ها به اقشار کم درآمد آسیب وارد می کند و موجب تغییر در زندگی مردم می شود و در واقع فشار تحریم ها بر روی مردم موثر است.
به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، محسن مهرعلیزاده در همایش واگذاری پروژه های عمرانی استان اصفهان به متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی در قالب تبصره ۱۹، در خصوص اعطای پروژه های دولتی، اظهار کرد: اعطای پروژه های نیمه تمام دولتی باید از هشت ماه ابتدای سال انجام می شد و البته حدود ۲ ماه از ابلاغ دولت در خصوص این طرح می گذرد.
وی افزود: در واقع تا پایان سال وقت داریم و می توان با همت، کار شبانه روزی، بدون وقفه و جدیت لازم  پروژه های عمرانی نیمه تمام را به اتمام برسانیم.
استاندار اصفهان با بیان اینکه وابستگی به درآمدهای نفتی از سال ۵۳ با افزایش دلارهای حاصل از فروش آن ایجاد شد، تصریح کرد: وابستگی به اقتصاد نفتی یک اعتیاد خانمان‌سوز است. البته هیچ دولتی با تمام تلاش خود نتوانسته به طور کامل از درآمدهای نفتی دست بکشد.
وی با اشاره به عزم، همت و عقیده رهبران کشور در سال های متوالی برای تامین زندگی بدون درآمدهای نفتی، گفت: کشور در چهار دهه اخیر مسموم درآمدهای نفتی است، البته در هر مقطع این بهره برداری دلایل خاص خود را دارد. در دوران جنگ درآمدی به جز فروش نفت در کار نبود.
مهرعلیزاده ادامه داد: در هر مقطع زمانی، مقداری از سهم استفاده از درآمد نفتی کاهش یافته، اما هیچ گاه نتوانستیم این درآمد را از زندگی جاری مردم جدا کنیم.
وی با بیان اینکه باید از درآمد حاصل از نفت چشم پوشی کرد، تاکید کرد: با استفاده از توان مردم و پول آن ها، تفکر جوانان، کارآفرینان، قوانین، تغییر جهت به سمت تولید، می توان درآمد کسب کرد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه مردم ایران در تمام زمینه ها باهوش، معامله گر و فعال هستند، خاطرنشان کرد: باید راه برای همت در راستای تولید داخلی گشوده شود.
وی با بیان اینکه هنوز معتقدیم تحریم و تهدیدها موثر نیست و نخواهد بود، افزود: البته بدون تردید تحریم ها به اقشار کم درآمد آسیب وارد می کند و موجب تغییر در زندگی مردم می شود و در واقع فشار تحریم ها بر روی مردم موثر است.
مهرعلیزاده با اشاره به اینکه آمریکا با اعمال تحریم ها هشدار می دهد که باید اساسی فکر کنیم، اضافه کرد: در واقع باید نقطه ضعف های خود را تقویت کنیم و در عمل متوجه شویم که اقدامی موثر برای جلوگیری از ضربه اساسی آمریکا انجام دهیم.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه نمی توان دلار را از مبادلات حذف کرد، اظهار کرد: در صورتی که بار عمده اقتصاد کشور بر مبنای ریال شود، برای مبادلات اقتصادی می تواند ریال را به دلار، روپیه و سایر پول ها تبدیل کند.
وی با بیان اینکه ریال به معنی کار، تولید و ساختن است، افزود: سمیناری برای جوانان کارآفرین باید برگزار شود. جوانان در بسیاری از زمینه ها جلو هستند. در واقع جوان ایده، توان و انگیزه دارد و تنها نیاز به تسهیلات و امکانات مناسب دارد، هم‌چنین برای ادامه کار باید نشست های متمرکز در راستای انجام حتمی کار در اتاق بازرگانی یا مرکز تحقیقات برپا شود. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز