نگاه اجمالی برنا به نتایج ۱۱ هفته‌ای سپاهان در لیگ؛

صدرنشینی جانانه/ پایان کابوس‌ تلخ هوادارن سپاهان

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۱:۳۳:۳۹
کد خبر: ۷۷۴۷۷۳
صدرنشینی جانانه/ پایان کابوس‌ تلخ هوادارن سپاهان
سپاهان که مدتی است با سرمربی گری امیر قلعه‌نویی فصلی متفاوت را آغاز کرده است در بازی های اخیر خود توانسته روند صعودی را در پیش بگیرد. این تیم توانسته طی 11 هفته 25 امتیاز را به خود اختصاص دهد و همچنان نسبت به آمار کابوس وار دو فصل گذشته جایگاه ویژه‌ایی بین صدر نشینان برای خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، سپاهان که مدتی است با سرمربی گری امیر قلعه نویی فصلی متفاوت را آغاز کرده است در بازی های اخیر خود توانسته روند صعودی را در پیش بگیرد. این تیم توانسته طی 11 هفته 25 امتیاز را به خود اختصاص دهد و همچنان  نسبت به آمار کابوس وار دو فصل گذشته جایگاه ویژه‌ایی بین صدر نشینان برای خود اختصاص دهد.

امیر قلعه نویی بعد از جدایی از استقلال در خرداد 88 برای یک سال به صورت رسمی با تیم سپاهان قرارداد بست و هدایت این تیم را در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۹-۸۸ برعهده گرفت و توانست در پایان این تیم را قهرمان لیگ کند.

ژنرال توانست با تدابیر خود تیم فوتبال سپاهان را در دو دوره ی متوالی لیگ برتر ایران در فصل‌های ۸۹–۸۸ و ۹۰–۸۹ قهرمان کند و آمار خیره کننده ایی را به این تیم اختصاص دهد تا تابوی یکه تازی تیم های پایتخت به نوعی به خواب تبدیل شود.

در این دو فصل، قهرمانی سپاهان در لیگ به ترتیب به فاصله دو هفته ۱۳۸۹ و یک هفته ۱۳۹۰ به پایان مسابقات محرز شد. این برای اولین بار بود که یک تیم می‌توانست برای دو فصل متوالی قهرمان لیگ برتر شود.  از نتایج جالب توجه سپاهان در این دوره  پیروزی 4 بر 1 در مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بود.

نگاهی به عملکرد سپاهان در فصل اخیر  

سپاهان در این فصل پیش از شروع  لیگ برتر بازی تدارکاتی با فنرباغچه  در ترکیه برگزار کرد که  این بازی با نتیجه یک بر صفر به نفع تیم فنرباغچه به پایان رسید.

هفته اول لیگ برتر سپاهان در ورزشگاه خانگی به مصاف صنعت نفت رفت،باشگاه سپاهان با خرید های خود در فصل نقل و انتقلات پا به لیگ گذاشت تا تیمی یکپارچه و باب میل ژنرال را ببند. از سویی انتظارات هواداران سپاهان عرصه را بر مدیران این باشگاه تنگ کرده بود و آن ها انتظار داشتند با حضور سرمربی  محبوب خود سپاهان  را بار دیگر در اوج ببینند. بازی هفته اول برای قلعه نویی نقش یک بازی شناختی را برای این  سرمربی داشت که این بازی با تساوی به پایان رسید.

دومین بازی شاگردان ژنرال  در رشت برگزار شد و  سپاهانی که در فصل قبل بازی را مقابل سپید رود واگذار کرده بود توانست با نتیجه  6 گل انتقام باخت را از شاگردان عزیزی بگیرند و روزنه های امید را در دل هواداران زرد پوش اصفهانی بار دیگر زنده کنند.

در هفته سوم سپاهان به مصاف پیکان رفت پیکانی که در لیگ گذشته در هر دو فصل سپاهان را متحمل باخت کرد این دیدار برای سپاهان چندان ساده بنظر نمی رسید زیرا این دیدار مصافی بود  که دو تفکر با سابقه سرمربی گری را  رودر روی هم قرار می داد ، امیر قلعه نویی و مجید جلالی. این دیدار که در ورزشگاه نقش جهان برگزار شد با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید.

هوادارن پر شور و مشتاق سپاهان که سه هفته از شروع لیگ را با تجربه دو تساوی و یک برد شیرین تیم شان سپری کرده بودند می دانستند که سپاهان هنوز فرصت برتری طلبی برایش مهیا است و باید به تدبیر قلعه نویی امیدوار بمانند.

هفته چهارم لیگ برتر با دربی دو تیم های اصفهانی رقم خورد و دو تیم ذوب آهن و سپاهان در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند  که سپاهان در این بازی با گل های عزت اله پور قاز و مهرداد محمدی توانست ذوب آهن نمازی زاده  را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد و پیروز این دربی شود.

هفته پنجم لیگ برتر سپاهان میزبان تراکتور ساز تبریز بود بازی های سپاهان و تراکتور سازی همواره از  جذابیت خاصی برخوردار بوده و می توان گفت این بازی همواره با گل همراه بوده و تماشاگر و تماشاچی را در جای خود میخ کوب می کند.این بازی نیز برای زرد پوشان با تساوی همراه بود و با نتیجه 2 بر 2 یک امتیاز  را برای سپاهان به همراه داشت.

بازی درهفته ششم  برای شاگردان ژنرال بازی مهمی محسوب می شد از آن جهت که تیم ها به گونه ایی جایگاه تقریبی در جدول پیدا کرده بودند در این هفته سپاهان میهمان پارس جنوبی جم بود و این بازی هم با تساوی  2 بر 2  برای دو تیم به پایان رسید. از نکات جالب و حساس این دیدار این بود که سپاهان در لحظه ایی حساس با گل استنلی توانست سپاهان را از شکست نجات دهد. پس از این دیدار داد سرمربی سپاهان در آمد و عصبانیت آقای ژنرال از بازی  برخی بازیکنانش نمایان شد تا جایی که قلعه نویی در رابطه با این بازی اذعان داشت که این بازی را بایستی با نتیجه 6 بر یک می بردیم.

هفته هفتم در حالی  برای زرد پوش آغاز شد که آن ها در  مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی توانسته بودند شهرداری ماهشهر را با نتیجه 3 بر یک شکست دهند و  با روحیه خوبی به مصاف فولاد خوزستان بروند این بازی  با درخشش آقایی، پورقاز و استنلی همراه بود و سپاهان توانست با نتیجه مشابه مقابل شهرداری ماهشهر، فولاد را در آوردگاه نقش جهان شکست دهد.

 در هفته هشتم سپاهان باز هم روند صعودی در پیش گرفت وبا  نتیجه 2 بر صفر و هتریک استنلی نفت مسجد سلیمان را شکست دهد و سپاهان را در جدول دوشا دوش  صدر نشین لیگ قرار دهد. پس از این دیدار سپاهان خودش را برای مرحله ی یک هشتم نهایی اماده کرد و توانت با نتیجه 4 بر سه در ضربات پنالتی نساجی مازندران را  شکست دهد.

هفته نهم سپاهان باز هم دیداری با نساجی داشت و میزبان این تیم در نقش جهان بود که در این بازی که با فاصله  دو هفته از بازی قبل برگزار شد سپاهان باز هم با درخشش استنلی و شهباززاده توانست با نتیجه 3 بر 2  شکست  دهد.

در هفته دهم سپاهان بازی مهمی را در برابر استقلال تهران در آزادی انجام داد که در این بازی سخت و مهم تفکر قلعه نویی از شفر پیشی گرفت و کیروس استنلی باز هم منجی زرد پوشان شد و با گل خود  توانست سه امتیاز را از آزادی دشت کند این در حالی بود که  تیم فوتبال سپاهان موفق شد به دوران طولانی مدتی که در کسب پیروزی برابر استقلال از خود به جا گذشته بود، خاتمه دهد. در جریان لیگ پانزدهم، سپاهان توانست استقلال را در فولاد شهر ۳بر۱ شکست دهد، ولی بعد از آن، استقلال و سپاهان ۷ مصاف با یکدیگر داشتند که استقلال ۵ مورد آنان را با برتری سپری کرد و دو دیدار دیگر نیز با مساوی تمام شده بود.

هفته یازدهم دیدار مهمی برای سپاهان محسوب می شد از ان جهت که این تیم میزبان سایپا البرز بود که توانسته بود در بازی اخیر خود استقلال تهران را شکست دهد و روند رو به رشدی را در امتیاز گیری و خط حمله هجومی خود داشته باشد ولی این بار سپاهان در نقش جهان طوفانی برپا کرد و آوردگاه مرگ را برای شاگردان دایی با نتیجه پر گل 3 بر صفر رقم زد.

حال باید دید روند تهاجمی و بدون باخت سپاهان با درخشش بازیکنانی همچون استنلی ، شهباززاده ، انصاری و سایر بازیکنان ادامه پیدا می کند و آیا می توان شاهد قهرمانی سپاهان در لیگی که مدعیان قهرمانی زیادی دارد بود؟!

د/ 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز