مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان:

نزاع، ۴۳ درصد مراجعات پزشکی قانونی استان اصفهان را تشکیل می‌دهد

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۱۰:۴۷:۲۹
کد خبر: ۷۷۶۷۳۴
نزاع، ۴۳ درصد مراجعات پزشکی قانونی استان اصفهان را تشکیل می‌دهد
مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: مراجعات نزاع ۴۳ درصد از کل مراجعات به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، علی سلیمانی‌پور  با بیان اینکه طی هفت ماه امسال ۴۱۱ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد برای ۳۴۷ نفر مجوز سقط صادر شد.

وی افزود: سازمان پزشکی قانونی کشور به عنوان متولی بررسی درخواستهای صدور مجوز سقط درمانی ، تنها درمواردی اقدام به صدور مجوز سقط درمانی می نماید که جنین کمتر از سن چهار ماه و واجد ناهنجاری های شدید مادرزادی بوده و یا مادر مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج همراه باخطر جانی در صورت تداوم بارداری باشد .

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان همچنین به مرگ ۹ نفر از شهروندان اصفهانی که همگی مرد بودند بر اثر گازگرفتگی در هفت ماه امسال اشاره کرد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته که  ۱۷ نفر شامل ۱۴ مرد و سه زن بودند کاهش خوبی را داشته است.

وی همچنین با اشاره به مرگ ۹۸ نفر  از شهروندان اصفهانی بر اثر سوختگی اظهار کرد: ۴۷ نفر از این افراد زن و ۵۱ نفر زن بوده‌اند که در مقایسه با آمار ۱۱۶ نفری مرگ و میرناشی از سوختگی در استان اصفهان با کاهش ۱۵.۵ درصدی رو به رو بوده است.

سلیمانی‌پور در خصوص مراجعات نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان در هفت ماه امسال نیز گفت: در این بازه زمانی ۲۷ هزار و ۱۲۳ نفر به پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۹ هزار و ۲۲۷ نفر زن و ۱۷ هزار و ۸۹۶ نفر مرد بوده‌اند.

وی با بیان اینکه مراجعات نزاع پزشکی قانونی استان اصفهان در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰.۱ درصدی داشته است، افزود: در  مدت مشابه سال قبل  ۲۴ هزار و ۶۳۰ نفر به دلیل نزاع  به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که هفت هزار  و ۷۴۹  نفر زن و  ۱۶ هزار و ۸۸۱  نفر مرد بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان ادامه داد: مراجعات نزاع ۴۳ درصد از کل مراجعات به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان را تشکیل می‌دهند.

 

نظر شما