در گفتگو با برنا مطرح شد:

اصفهانی‌ها در لیگ شنا تیم‌داری نکردند/ تفریح در شنا بیشتر از بُعد قهرمانی و آموزشی مطرح است

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۱۱:۲۲:۴۲
کد خبر: ۷۷۷۲۲۰
اصفهانی‌ها در لیگ شنا تیم‌داری نکردند/  تفریح در شنا بیشتر از بُعد قهرمانی و آموزشی مطرح است
مربی اصفهانی تیم ملی شنای کشور گفت: متاسفانه باشگاه های اصفهانی برای تیم داری در این سال ها اقدام نکرده اند و از سال 89-90 که سپاهان تیم داری کرد و بنده هم حضور داشتم اصفهان در لیگ تیم داری نکرد و تعدادی از شناگرانمان مجبور هستند که در تیم های مختلف شنا کنند و در لیگ شرکت کنند.

گامر دیلانچیان در گفت و گو با خبرگزاری برنا در اصفهان، اظهارکرد:  از 9 سالگی شنا را شروع کردم و از ملی پوشان این رشته بودم تا اوایل سال 91 شنا می کردم  و بعد از آن مربی گری را شروع و با آغاز آن از تیم ملی خداحافظی کردم.

وی افزود: سال 92 سرمربی گری رده های پایه استان را به عهده داشتم .در چندین رشته رکورد دار بودم و در مسابقات مختلف در رده جوانان و نوجوانان مقام اول را دارم همچنین کسب مقام برنز بازی‌های آسیایی در  ویتنام سال 2009، مدال نقره مسابقات مالزی و چهارمی و ششمی مسابقات آسیایی را در کارنامه دارم.

سرمربی تیم‌های شنای استان اصفهان با اشاره به وضعیت و سطح شناگران اصفهانی عنوان کرد: هم اکنون شنای استان به صدر شنای کشور برگشته است و تقریبا در اکثر مسابقات مقام قهرمانی یا نایب قهرمانی رادر رده جوانان و نوجوانان به دست می آوریم، دررده بزرگسالان هم با توجه به اقدام های چاووشی  از رده پایه شناگران بزرگی داریم همچنین علیرضا یاوری یکی از ملی پوشان است.

دیلانچیان ادامه داد: از 4 نفر اعزامی تیم ملی به بازی های آسیایی جاکارتا در رشته شنا علی رضا یاوری اصفهانی بود همچنین یاوری سهمیه المپیک جوانان آرژانتین را دارد و در اردوهای تیم ملی هر دفعه حداقل سه نفر شرکت کننده داریم. در رده پایه کارهای زیادی انجام نشده است امیدواریم که  توجه بیشتری به این رده شود.

وی در خصوص امکانات این رشته و وضعیت استخرهای سطح استان اذعان کرد: ورزش شنا پر هزینه است و همچنین استخرها منبع درآمدی برای بخش های خصوصی شده است و بحث تفریحی بیشتر از بعد آموزشی، استعداد یابی و قهرمانی به آن توجه می شود همچنین استخرها در اصفهان از نظر عمومیت و تعداد در سطح خوبی قرار دارند  ولی از نظر استانداردها کامل نیستند حتی استخر انقلاب هم استخر استانداردی برای برگزاری مسابقات نیست و ایرادات جزیی دارد. تنها استخری که سکوهای استاندارد برای مسابقات دارد استخر آزادی است.

مربی اصفهانی تیم ملی شنای کشور تصریح کرد: یکی از مشکلات این رشته این است که نظارت در این رشته کم است و واقعا از نظر امکانات و سخت افزار و کار گروهی  با بقیه کشورها بسیار فاصله داریم و از این نظر عقب مانده‌ایم و وقتی در مسابقات بین المللی حاضر می شویم میبینیم همراه تیم های حاضر اکیپ کاملی از سرمربی، مربی روانشناس ، بدنساز و مشاور تغذیه همراه تیم های خارجی است.

دیلانچیان با اشاره به ضعف کار گروهی در این رشته خاطرنشان کرد: در  کشور ما بایستی یک نفر همه کارها از جمله مربی گری ، تدارکات و کارشناسی  را انجام دهد که طبیعتا یک نفر نمی تواند همه کارها را در سطح حرفه ایی  و کامل انجام دهد.

وی یادآورشد: مشکلات در استخرها وجود دارد ولی اگر روی همین مشکلات تمرکز کنند و برنامه خوب و مدونی با حمایت وزارت ورزش و اداره کل  انجام بشود می توانیم خیلی بهتر در این رشته فعالیت کنیم و با توجه به این اختلاف رکوردهایی که  با دنیا داریم می توان حرفه ایی تر ظاهر شویم.

مسئول کمیته شنای استان اصفهان با اشاره به ورود باشگاه های اصفهانی برای تیم داری در شنا اظهارکرد: متاسفانه باشگاه های اصفهانی برای تیم داری در این سال ها اقدام نکرده اند و  از سال 89-90 که سپاهان تیم داری کرد و بنده هم حضور داشتم اصفهان در لیگ تیم داری نکرد و یکی از معضلات ما در استان همین است و تعدادی از شناگرانمان مجبور هستند که در تیم های مختلف شنا کنند و در لیگ شرکت کنند.

وی در خصوص دلایل تیم داری نکردن باشگاه های اصفهانی گفت: مشکلات مالی و هزینه ها و همچنین تبلیغات از دلایل عدم تیم داری باشگاه ها است.

د/ 1

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز