‌رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان:

اخلاق در جامعه رو به افول است/ برخی تاب شنیدن سخنان مخالف را ندارند

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۱۴:۱۳:۵۱
کد خبر: ۷۷۷۳۷۴
اخلاق در جامعه رو به افول است/ برخی تاب شنیدن سخنان مخالف را ندارند
‌رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اخلاق در جامعه رو به افول است و تهمت، دروغ و منفعت طلبی جایگزین ارزش‌های نیک اخلاقی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، فریده روشن صبح امروز  در نطق پیش از دستور خود ضمن تسلیت درگذشت عبدالرحمن تاج‌الدین، معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: اصفهان همواره بر خود می بالد که مهد مدیرانی همچون او بوده است.

وی همچنین ضمن تبریک دهه ولایت گفت: امروزه اختلافات بین مسلمانان جهان افزایش یافته است و باید به گونه‌ای رفتار شود که بر اشتراکات تاکید شود و با پرهیز از انحصار طلبی اختلافات را به حداقل برسانیم و وحدت را در بین مسلمانان تحقق بخشیم.

‌رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ایران کشوری است که از دیرباز در آن ملتی با اعتقادات مذهبی مختلف زندگی می‌کرده‌اند و اصفهان نیز محل همزیستی مسالمت آمیز ادیان مختلف بوده است، اظهار کرد: مردمان این شهر تنها ساکنان شهر نیستند بلکه سرمایه یک شهر و صاحبان حقوق آن هستند؛ بی شک افزایش سرمایه اجتماعی و تحقق شهر زیست پذیر و توسعه یافته جز با شناسایی حقوق همه افراد ساکن در شهر و تحقق همه حقوق  مطرح شده در قانون اساسی برای مردم امکان پذیر نخواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم جاری سازی ارزش‌های اخلاقی در جامعه اظهار کرد: در حال حاضر اخلاق در جامعه رو به افول است و تهمت، دروغ و منفعت طلبی جایگزین ارزش‌های نیک اخلاقی شده است و ضروری است که به تاسی از پیامبر اکرم (ص) بار دیگر ارزش‌های اخلاقی را در جامعه جاری سازیم.

روشن با اشاره به برخی از اتفاقات اخیر دانشگاه اصفهان در خصوص برنامه " من بهشتی هستم" اظهار کرد: رفتارهای ناشایست مشاهده شده نشان داد که برخی تاب شنیدن سخنان مخالف را ندارند آنها به ساحت مقدس شهید بی احترامی کردند کار آنها را نکوهش می‌کنم و به آنها منش گفت‌وگو، تساهل و مدارا را یادآوری می‌کنم.

وی همچنین با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان همواره بر کارآفرینی تاکید داشته است، ادامه داد: بیکاری یکی از مهم‌ترین معضلات کنونی شهر اصفهان است و باید همه با هم در راستای مهارت افزایی و مهارت آموزی گام برداریم.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شهرداری می‌تواند به عنوان  نقطه اصلی برنامه‌ریزی در حوزه مهارت آموزی و کارآفرینی گام بردارد، افزود: مدیریت شهری این امکان را دارد که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای با بسترسازی مناسب زمینه را برای فراگیری مهارت‌های اولیه برای ورود به بازار کار ، به کارگیری جوانان جویای کار و کمک به اقتصاد خانواده‌ها داشته باشد.

روشن با بیان اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برای هفته کارآفرینی ۱۳ عنوان برنامه‌ را در دستور کار دارد، گفت: از شهروندان می‌خواهیم به منظور ارتقای مهارت‌های  خود از این برنامه‌ها استفاده کنند.

وی همچنین با بیان اینکه به دنبال درخواست اصفهان شناسان و نخبگان روز اول آذرماه به عنوان روز اصفهان به ثبت رسید، افزود: برای این روز نیز برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است که هدف از این برنامه‌ها معرفی بهتر اصفهان و ایجاد فضای شادی و نشاط در جامعه است.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان ادامه داد: همکاری سمن‌ها و حفظ محیط زیست برای روز نکوداشت اصفهان مورد توجه باشد و زنده کردن شب‌های اصفهان را  نیز در این ایام از یاد نبریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز