مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان:

جشنواره فیلم کوتاه اصفهان در ۶۰ ثانیه کم هزینه است

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۰۸:۴۸:۴۳
کد خبر: ۷۷۸۵۰۹
جشنواره فیلم کوتاه اصفهان در ۶۰ ثانیه کم هزینه است
مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: یکی از ویژگی‌های یک رویداد ماندگار، برگزاری آن به شکلی ساده و کم هزینه است تا به راحتی قابل تکرار باشد و علاوه بر آن مردم در این رویداد مشارکت کنند و جشنواره فیلم کوتاه اصفهان در ۶۰ ثانیه این ویژگی‌ها را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، ایمان حجتی  در نشست خبری نخستین جشنواره فیلم کوتاه اصفهان در ۶۰ ثانیه اظهار کرد: اصفهان به سمت تبدیل شدن به یک شهر فرهنگی حرکت می‌کند و یکی از مؤلفه‌های شهر فرهنگی ثبت خاطرات آن است، از سوی دیگر برای توسعه گردشگری  باید برای اصفهان بازاریابی و ظرفیت‌های آن را به جهانیان معرفی کنیم.

وی ادامه داد: برای بازاریابی شهری ابزارهای مختلفی وجود دارد از جمله ابزارهای هنری و رسانه‌ها که نقش مهمی در این حوزه دارند و مردم شهر نیز می‌توانند در این راستا نقش ایفا کنند.

حجتی اضافه کرد: اگر بخواهیم از برنامه‌هایی مانند روز نکوداشت اصفهان برای شهر منفعت ایجاد کنیم باید رویدادهای پایدار خلق کنیم تا این روز و مناسبت‌ها در ذهن مخاطبان پیوند بخورد و رویداد سازی می‌تواند نقش مهمی در بازاریابی و معرفی شهر ایفا کند.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان افزود: یکی از ویژگی‌های یک رویداد ماندگار، برگزاری آن به شکلی ساده و کم هزینه است تا به راحتی قابل تکرار باشد و علاوه بر آن مردم در این رویداد مشارکت کنند و جشنواره فیلم کوتاه اصفهان در ۶۰ ثانیه این ویژگی‌ها را دارد.

وی با اشاره به دلیل برگزاری این جشنواره گفت: مردم در عصر ی که ارتباطات در آن حرف اول را می زند چه در تولید و چه در مشاهده دنبال مضمون ساده هستند، به همین دلیل موضوع ۶۰ ثانیه مطرح شد، از سوی دیگر  به دلیل نوع و سبک برگزاری این جشنواره به سمت همکاری با شبکه‌های اجتماعی که در حوزه انتشار ویدئو فعال هستند، رفته‌ایم،

وی افزود: به دلیل لزوم حمایت از تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات داخلی شبکه اجتماعی آپارات را برگزیدیم.

حجتی افزود: جشنواره یک جشنواره آنلاین است و تمام مراحل آن از ارسال تا بخشی از داوری که به عهده مخاطبین است به صورت آنلاین انجام می‌شود و با توجه به شرایطی که دارد بستر خوب و مهمی را برای حضور مردم فراهم می‌کند تا خوانش هایی متفاوتی را از اصفهان ارائه کنند، جشنواره محدودیت موضوعی ندارد و هر فردی می‌تواند با نگاه خود اصفهان را در ۶۰ ثانیه معرفی کند.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه دریافت آثار به طور رسمی از روز نکوداشت اصفهان آغاز خواهد شد، تصریح کرد: در آینده ایام خوبی را خواهیم داشت و علاوه بر روز نکوداشت اصفهان، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام نوروز می‌تواند تولیدات خوبی را برای ارسال به این جشنواره داشته باشد.

وی با اشاره به تفاوت این جشنواره با جشنواره‌های دیگری که در اصفهان برگزار می‌شود گفت: تمایزی که این جشنواره با دیگر جشنواره ها دارد این است که توسط عموم مردم برگزار می‌شود و مربوط به حرفه‌ای نمی‌شود و در فضای آنلاین می‌تواند شهر را معرفی کند چرا که از طریق این جشنواره تعداد زیادی فیلم را منتشر می‌کنیم.

در ادامه این نشست فرید صلواتی، دبیر اجرایی نخستین جشنواره "اصفهان، در ۶۰ ثانیه" با بیان اینکه این ایده را از فضای مجازی گرفته است، اظهار کرد: مشابه این برنامه را می‌توان در برخی صفحه های اینستاگرامی هم دید که بسیاری از آن ها هدف خاصی را دنبال نمی‌کند. یکی از اهداف این جشنواره معرفی پتانسیل‌های جدید شهر است، اصفهان تنها زاینده رود، پل خواجو و میدان نقش جهان نیست، پتانسیل‌های دیگری هم دارد و در این جشنواره قرار است پتانسیل‌های مختلف شهر را معرفی کنیم، دلمان نمی‌خواهد نکات منفی را ارائه کنیم و باید بیشتر به مسائل زیبا بپردازیم.

وی اضافه کرد: این فضا را در اختیار همه مردم و حتی توریست‌هایی که به اصفهان سفر می‌کنند گذاشته‌ایم، این جشنواره بودجه‌ای از شهرداری و دولت نمی‌گیرد چرا که مردم خودشان تمام مراحل را انجام می‌دهند و ما فقط این جشنواره را حمایت می‌کنیم. "اصفهان، در ۶۰ ثانیه" را با جشنواره‌های دیگر مقایسه نکنید چون فضای آن کاملاً متفاوت و یک ایده جدید است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز