مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

سرانه مطالعه کشور در شان ایران اسلامی نیست

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۱۳:۱۱:۰۳
کد خبر: ۷۷۸۷۱۱
سرانه مطالعه کشور در شان ایران اسلامی نیست
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: سرانه مطالعه ما در شان ایران اسلامی نیست و نباید هیچ رقیبی بتواند این موضوع را تحت تاثیر خود قرار دهد، مردم به راحتی در بخش نیازهای جسمانی هزینه می‌کنند، اما هنوز برای خرج در بخش کتاب و کتابخوانی چندان علاقه‌مند نیستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، حجت الاسلام محمدعلی انصاری در مراسم هفته کتاب و کتابخوانی استان که به میزبانی سالن شهروند نجف آباد و با گرامیداشت یاد شهید حججی برگزار شد، اظهار کرد: در توزیع کتاب و رساندن آن به مخاطبان اصلی مشکلاتی داریم و یکی از مهم‌ترین دلایل بی توجهی مردم به کتابخوانی نیز همین موضوع توزیع است.

وی با اشاره به وجود انتشارات متعدد، چاپخانه‌های مجهز و امکانات فنی خوب در این عرصه افزود: در بعضی شهرها کتابفروشی و کتابخانه نداریم اگر هم وجود دارد تعداد آن‌ها بسیار پایین بوده که این خود معضل بزرگی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به قیمت کتاب نیز گفت: با وجود اهمیت کار فرهنگی بیشتر برای ارتقای سهم این تولید فرهنگی در سبد خانوار، همه باید به گونه‌ای عمل کنیم که قیمت نهایی کتاب پایین باشد.

وی اضافه کرد: سرانه مطالعه ما در شان ایران اسلامی نیست و نباید هیچ رقیبی بتواند این موضوع را تحت تاثیر خود قرار دهد، مردم به راحتی در بخش نیازهای جسمانی هزینه می‌کنند، اما هنوز برای خرج در بخش کتاب و کتابخوانی چندان علاقه‌مند نیستند.

انصاری با اشاره به آمار متناقض سرانه مطالعه کشور اظهار کرد: از ۴ تا  ۱۸ دقیقه آمارهایی اعلام شده که دلیل تفاوت آن نیز لحاظ شدن یا نشدن موضوعاتی مانند مطالعه ادعیه و قرآن، مجلات و آثار درسی در این ارزیابی‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها، مراکز آموزشی به ویژه مهدهای کودک و مسئولان دستگاه‌های متولی عرصه فرهنگ بایستی تلاش بیشتری در مسیر افزایش سرانه مطالعه انجام دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز