مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد:

۱۱ بیمارستان استان اصفهان آماده درمان سکته حاد مغزی

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۱۸:۲۷:۲۹
کد خبر: ۷۷۸۸۸۵
۱۱ بیمارستان استان اصفهان آماده درمان سکته حاد مغزی
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حدود 5 سال پیش درمان بیماری سکته حاد مغزی به صورت کشوری شروع شد که استان‌هایی پایلوت بودند و در استان اصفهان هم بیمارستان الزهرا به صورت پایلوت انتخاب شد، در سال 94 در کل استان به کار بردن این درمان شروع شد و با توزیع جغرافیایی مناسب 11 بیمارستان برای این کار انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، حمید گنجی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در این جا در رابطه با برنامه مدیریت درمان در رابطه با سکته حاد مغزی در استان صحبت می‌کنیم، یکی از علل مهم مرگ و میر و ناتوان شدن افراد در کل جهان و به تبع آن در کشور ما سکته مغزی است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: افرادی که دچار سکته مغزی می‌شوند ناتوانی‌هایی پیدا می‌کنند، در اثر از دست رفتن حس قدرت در اندام‌ها در بیماران سکته مغزی مشکلات و هزینه زیادی برای افراد، خانواده و جامعه ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: درمان‌های جدیدی در طول یک دهه اخیر اتفاق افتاده که بسیاری از این بیماری‌های مغزی را در شروع درمان کرده و بیمار را از کارافتادگی‌ها که خود و خانواده و جامعه‌اش را درگیر می‌کند، توانسته‌ایم نجات دهیم.

گنجی در ادامه بیان کرد: حدود 5 سال پیش درمان بیماری سکته حاد مغزی به صورت کشوری شروع شد که استان‌هایی پایلوت بودند و در استان اصفهان هم بیمارستان الزهرا به صورت پایلوت انتخاب شد، در سال 94 در کل استان به کار بردن این درمان شروع شد و با توزیع جغرافیایی مناسب 11 بیمارستان برای این کار انتخاب شدند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: درمانی که سکته حاد مغزی را از مشکلات نجات دهد تزریق به موقع یک داروی حل‌کننده خون است، در اثر سکته مغزی عروق انسداد پیدا کرده و خون به یک اندام نمی‌رسد و آن اندام حس خود را از دست می‌دهد.

وی تصریح کرد: نکته مهم که برنامه‌ریزی خیلی فشرده می‌خواهد زمان رساندن بیمار به بیمارستان است، برای تزریق این دارو حدود 3 یا 4 ساعت زمان داریم و باید بیمار را در کمتر از 3 ساعت به بیمارستان برسانیم تا دارو برای بیمار تزریق شود.

گنجی با تأکید بر این‌که در این شرایط هماهنگی تنگاتنگی می‌خواهیم، گفت: یک طرف این هماهنگی آگاهی مردم است و این‌که مردم بدانند که سکته مغزی یک چنین درمانی دارد، از طرفی اورژانس پیش‌بیمارستانی هم آماده شده که بیماران را در این 11 بیمارستان توزیع کند، تیم پزشکی و پرستاری در این بیمارستان‌ها هم آماده تزریق این دارو برای بیماران هستند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان این نوید را داد که استان اصفهان در زمینه درمان سکته حاد مغزی در کل کشور بالاتر است و بیان کرد: با این اقدام توانسته‌ایم قدمی برای سلامت مردم برداریم و سکته حاد مغزی را درمان کنیم بدون این‌که علائمی به جا بگذارد.

وی تأکید کرد: وزارتخانه هم این کار را به صورت کشوری دنبال می‌کند که اجرایی و عملیاتی شود؛ برای این‌که تصور و حساسیت و نوع نگاه مردم نسبت به سکته حاد مغزی برطرف شود وزرات بهداشت این شعار را قرار داده است که  «سکته مغزی قابل درمان است» و « رهایی از یک عمر ناتوانی با شناخت به موقع علائم سکته مغزی و مراجعه فوری».

گنجی در پایان مطرح کرد: بیماری‌های مختلفی شناسایی شدند اما بعضی بیماری‌ها به دلیل شیوع اگر اقدامی در این زمینه انجام شود، بسیار مؤثر است و خدمتی برای سلامت مردم است؛ مجموعاً 58 بیمارستان فعال در استان اصفهان داریم که البته همه امکانات را برای مجهز شدن به این درمان ندارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز